Subaru Stella STi: drsná krabice

Automobilka Subaru představila na domácím autosalonu novou ostrou verzi z rodiny STi. Tentokrát to odnesl malý kompakt.

Subaru Impreza STi patří po celém světě k uznávaným sportovním vozům, který nabízí opravdu velkou dávku vyžití za volantem. Sportovní divize automobilky nabízí i docela jiné modely, které umí také pořádně vyladit. Důkazem budiž Stella, jakési mini MPV s písmeny STi se jen tak nevidí.

Malá Stella je vcelku nový model, který vznikl hlavně na žádosti zákazníků automobilky Subaru, kteří chtěli od své oblíbené automobilky i něco menšího do města. A to také dostali.

K tomu ovšem přichází i ostrá verze, která si se slavnější Imprezou nezadá. Vyladěný podvozek má zajistit skvělé jízdní vlastnosti tohoto malého kompaktu s poměrně vysokou karosérii. Posílená brzdová soustava pak zaručí dobré a neuvadající brzdění a nový body kit i sportovní vzhled.

O pohon standardní Stelly se stará malý čtyřválec o objemu 660 ccm, který dává výkon 33 kW (45 k) a v případě přeplňované verze až 47 kW (64 k). Stella STi je na tom ještě o poznání lépe. Automobilka dokázala z tohoto malého motoru díky změnám v motoru a turbodmychadlu dostat neskutečných 80 kW (110 k).

O přenos výkonu na přední kola se pak stará klasický automat, který byl ovšem posílen a také mírně upraven, aby dokázal lépe přenášet zvýšený výkon a také aby poskytl lepší sportovní svezení.

Bohužel pro nás Stella STi české silnice brázdit nebude, protože automobilka nepočítá s prodejem mimo Japonsko. Ostatně ani klasická Stella se k nám nedostane.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Stella STi
Klepněte pro větší obrázek
Subaru Stella

Foto: Carview

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků