Subaru Stella STi: drsná krabice

Automobilka Subaru představila na domácím autosalonu novou ostrou verzi z rodiny STi. Tentokrát to odnesl malý kompakt.

Subaru Impreza STi patří po celém světě k uznávaným sportovním vozům, který nabízí opravdu velkou dávku vyžití za volantem. Sportovní divize automobilky nabízí i docela jiné modely, které umí také pořádně vyladit. Důkazem budiž Stella, jakési mini MPV s písmeny STi se jen tak nevidí.

Malá Stella je vcelku nový model, který vznikl hlavně na žádosti zákazníků automobilky Subaru, kteří chtěli od své oblíbené automobilky i něco menšího do města. A to také dostali.

K tomu ovšem přichází i ostrá verze, která si se slavnější Imprezou nezadá. Vyladěný podvozek má zajistit skvělé jízdní vlastnosti tohoto malého kompaktu s poměrně vysokou karosérii. Posílená brzdová soustava pak zaručí dobré a neuvadající brzdění a nový body kit i sportovní vzhled.

O pohon standardní Stelly se stará malý čtyřválec o objemu 660 ccm, který dává výkon 33 kW (45 k) a v případě přeplňované verze až 47 kW (64 k). Stella STi je na tom ještě o poznání lépe. Automobilka dokázala z tohoto malého motoru díky změnám v motoru a turbodmychadlu dostat neskutečných 80 kW (110 k).

O přenos výkonu na přední kola se pak stará klasický automat, který byl ovšem posílen a také mírně upraven, aby dokázal lépe přenášet zvýšený výkon a také aby poskytl lepší sportovní svezení.

Bohužel pro nás Stella STi české silnice brázdit nebude, protože automobilka nepočítá s prodejem mimo Japonsko. Ostatně ani klasická Stella se k nám nedostane.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Stella STi
Klepněte pro větší obrázek
Subaru Stella

Foto: Carview

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků