Vůz vznikne na globální platformě e-Subaru, respektive e-TNGA v případě Toyoty | Subaru Solterra Foto: Subaru

Vůz vznikne na globální platformě e-Subaru, respektive e-TNGA v případě Toyoty | Subaru Solterra | Foto: Subaru

Zatímco Subaru do společného díla přineslo dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, Toyota pomohla mnohaletými zkušenostmi v oblasti elektrifikace. | Subaru Solterra Foto: Subaru

Zatímco Subaru do společného díla přineslo dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, Toyota pomohla mnohaletými zkušenostmi v oblasti elektrifikace. | Subaru Solterra | Foto: Subaru

Subaru ani Toyota zatím neuvádějí bližší technické specifikace, má-li však elektromobil mít pohon 4x4, počítejme s motorem na každé nápravě | Elektrický koncept Subaru Foto: Subaru

Subaru ani Toyota zatím neuvádějí bližší technické specifikace, má-li však elektromobil mít pohon 4x4, počítejme s motorem na každé nápravě | Elektrický koncept Subaru | Foto: Subaru

Podobně velké elektromobily  konkurenčních značek na jedno nabití ujedou skoro 500 kilometrů , lze tedy očekávat, že se Japonci nebudou držet stranou | Elektrický koncept Subaru Foto: Subaru

Podobně velké elektromobily konkurenčních značek na jedno nabití ujedou skoro 500 kilometrů, lze tedy očekávat, že se Japonci nebudou držet stranou | Elektrický koncept Subaru | Foto: Subaru

Toyota a Subaru spolu tvoří vývojovou, výrobní i prodejní dvojici již čtrnáct let. Jejich spolupráci si asi nejvíc vybavíte při pohledu na sportovní vozy. Vždyť Toyotám GT86 a Subaru BRZ se již od začátku prodeje v roce 2012 říká Toyobaru. Toyota

Toyota a Subaru spolu tvoří vývojovou, výrobní i prodejní dvojici již čtrnáct let. Jejich spolupráci si asi nejvíc vybavíte při pohledu na sportovní vozy. Vždyť Toyotám GT86 a Subaru BRZ se již od začátku prodeje v roce 2012 říká Toyobaru. | Toyota

Ostrými liniemi a vysokou přídí může bZ4X připomínat současné SUV RAV4, jako elektromobil má ovšem koncept z velké části zahlazenou příď s pomyslně spojenými LED světlomety.

Ostrými liniemi a vysokou přídí může bZ4X připomínat současné SUV RAV4, jako elektromobil má ovšem koncept z velké části zahlazenou příď s pomyslně spojenými LED světlomety.

Záď s ohledem na aerodynamiku splývá razantně dolů a zadní svítilny spojuje LED pás. Nechybí zde ani malá odtrhová hrana pod zadním oknem.

Záď s ohledem na aerodynamiku splývá razantně dolů a zadní svítilny spojuje LED pás. Nechybí zde ani malá odtrhová hrana pod zadním oknem.

...a přestože jde zatím o studii, v mnoha ohledech už vypadá připravena do produkce. Na sériovou verzi totiž nemáme čekat dlouho, její uvedení plánuje Toyota příští rok.

...a přestože jde zatím o studii, v mnoha ohledech už vypadá připravena do produkce. Na sériovou verzi totiž nemáme čekat dlouho, její uvedení plánuje Toyota příští rok.

Po řadě upoutávek už Toyota odhaluje koncept elektrického SUV, které bude vznikat ve spolupráci se Subaru. Prvotina na sdílené platformě e-TNGA dostala označení bZ4X...

Po řadě upoutávek už Toyota odhaluje koncept elektrického SUV, které bude vznikat ve spolupráci se Subaru. Prvotina na sdílené platformě e-TNGA dostala označení bZ4X...

V kabině připomíná konfigurace níže položeného volantu a menšího, výše umístěného přístrojového štítu styl dnešních Peugeotů a jejich i‑Cockpit.

V kabině připomíná konfigurace níže položeného volantu a menšího, výše umístěného přístrojového štítu styl dnešních Peugeotů a jejich i‑Cockpit.

Infotainment systém má poté klasicky uprostřed velkou širokoúhlou obrazovku a určitě potěší, že ani u konceptu Toyota úplně nezanevřela na výhody fyzických tlačítek (jsou i na volantu).

Infotainment systém má poté klasicky uprostřed velkou širokoúhlou obrazovku a určitě potěší, že ani u konceptu Toyota úplně nezanevřela na výhody fyzických tlačítek (jsou i na volantu).

Do roku 2025 plánuje Toyota uvedení celkem sedmi elektrických modelů rodiny bZ. Produkce sériové verze bZ4X bude probíhat v Japonsku a v Číně.

Do roku 2025 plánuje Toyota uvedení celkem sedmi elektrických modelů rodiny bZ. Produkce sériové verze bZ4X bude probíhat v Japonsku a v Číně.

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

 Zdroj: Toyota

| Zdroj: Toyota

Zatímco Subaru do společného díla přineslo dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, Toyota pomohla mnohaletými zkušenostmi v oblasti elektrifikace. | Subaru Solterra Foto: Subaru
Subaru ani Toyota zatím neuvádějí bližší technické specifikace, má-li však elektromobil mít pohon 4x4, počítejme s motorem na každé nápravě | Elektrický koncept Subaru Foto: Subaru
Podobně velké elektromobily  konkurenčních značek na jedno nabití ujedou skoro 500 kilometrů , lze tedy očekávat, že se Japonci nebudou držet stranou | Elektrický koncept Subaru Foto: Subaru
Toyota a Subaru spolu tvoří vývojovou, výrobní i prodejní dvojici již čtrnáct let. Jejich spolupráci si asi nejvíc vybavíte při pohledu na sportovní vozy. Vždyť Toyotám GT86 a Subaru BRZ se již od začátku prodeje v roce 2012 říká Toyobaru. Toyota
16
Fotogalerie

První elektrické SUV Subaru se oficiálně jmenuje Solterra. Už máme i první fotky

Subaru už elektrifikované modely nabízí, musí však jít s dobou a ta si žádá elektromobil. Vedle jména dnes značka zveřejnila také první fotky sériového vozu.

Že bude mít Subaru elektromobil, není žádná novinka. Značka vůz vyvíjí společně s Toyotou a v podstatě půjde o dvojče konceptu bZ4x. Jakožto SUV segmentu C se stane alternativou k Subaru Forester a uvedení v Japonsku, USA, Kanadě, Evropě a Číně je naplánováno na polovinu příštího roku.

Vůz vznikne na globální platformě e-Subaru, respektive e-TNGA v případě Toyoty. Zatímco Subaru do společného díla přineslo dlouholeté zkušenosti s pohonem všech kol, Toyota pomohla bohatými zkušenostmi v oblasti elektrifikace.

Subaru ani Toyota zatím neuvádějí bližší technické specifikace, má-li však elektromobil mít pohon 4x4, počítejme s motorem na každé nápravě. Podobně velké elektromobily konkurenčních značek na jedno nabití ujedou skoro 500 kilometrů, lze tedy očekávat, že se Japonci nebudou držet stranou.

V souvislosti s novým elektromobilem dnes Subaru vydalo tiskovou zprávu, v níž uvedlo i jméno vozu. Název Solterra vzniknul spojením latinských slov Sol a Terra, tedy Slunce a Země. Ještě minulý měsíc se hovořilo o názvu Evoltis, tak se ale vůz může jmenovat na vybraných trzích.

V galerii se můžete podívat na první snímky sériového vozu. Vzhledem k tomu, jak jsou si podobné vozy Subaru BRZ a Toyota GR86, lze očekávat, že se zatím utajená podoba Subaru Solterra nebude příliš lišit od konceptu Toyota bZ4x.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud