Subaru Solterra oficiálně: Příbuznost s Toyotou netají, chytrý pohon 4x4 nechybí

Volba mezi Toyotou a Subaru bude stát na oblibě ke značce a ceně, příliš rozdílů totiž obě elektrická SUV nenabízí.

Nedlouho po premiéře elektrické Toyoty bZ4X se pouští do světa s jejím technickým sourozencem taky Subaru. Nové SUV Solterra se předvádí nejprve v rámci domácí japonské premiéry, přičemž další specifikace pro ostatní světové trhy budou následovat. Kromě trochu jiného stylingu se od sebe dvojka elektromobilů Toyoty a Subaru zásadněji neliší.

Rovněž u Subaru Solterra je tedy základem nová platforma e-Subaru Global Platform (u Toyoty pod názvem e-TNGA) vyvíjená oběma značkami pro budoucí řadu svých elektrických modelů. SUV o délce 4690 mm, šířce 1860 a výšce 1650 mm s rozvorem čítajícím 2850 mm nabídne pětimístný interiér, objem kufru 452 litrů a ve verzi s pohonem všech kol váží 2020 kg.

Architektura interiéru se rovněž od Toyoty nemění. Po vzoru většiny dnešních elektromobilů doplňuje prostor řidiče uvnitř menší 7palcový digitální přístrojový štít, zatímco uprostřed palubní desky je dominantou velká 12,3palcová dotyková obrazovka infotainmentu, podporující aktualizace na dálku (over-the-air).

Identický scénář najdete u pohonného ústrojí. Subaru je samozřejmě pyšné hlavně na variantu s pohonem všech kol, využívající konfiguraci dvou elektromotorů pro systémový výkon 160 kW (217,5 k). Tuto specifikaci doplňuje svým systémem X-MODE AWD pro lepší stabilitu na nezpevněném povrchu. Tabulka v tiskové zprávě odhalí, že Solterra bude nabízena i ve slabší verzi s jedním elektromotorem o výkonu 150 kW (204 k) a tedy pohonem jen předních kol.

V obou případech je součástí ústrojí baterie o kapacitě 71,4 kWh, která má SUV zajistit dojezd 460 kilometrů. I Subaru pak zmiňuje dlouhou životnost baterie, jejíž schopnosti mají klesnout jen o cca 10 % po 10 letech jízdy nebo dosažení 240.000 km. U rychlonabíječky s výkonem 150 kW potrvá dobití baterie na 80 % kapacity zhruba 30 minut.

Více informací o evropské specifikaci Solterry bychom se měli dozvědět v nejbližší době, ačkoliv zásadní změny oproti japonské verzi se neočekávají. Subaru oznamuje, že uvedení na trhy Japonska, USA, Kanady ale rovněž Evropy a Číny započne v polovině příštího roku.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Diskuze (3) Další článek: Labutí Porsche 911 je realitou. Surreální plovoucí 996 čeká cesta po galeriích

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz