Subaru slaví 50 let od představení prvního modelu s motorem boxer

Subaru slaví 50 let od představení prvního modelu s motorem boxer

Brzy to bude na den přesně padesát let od doby, kdy automobilka Subaru představila svůj první model osazený plochým motorem typu boxer. Dnes už nekoupíte žádné Subaru, které by tento typ motoru nemělo. 

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

Srovnávací test Mazda MX-5 vs. Subaru BRZ: Jen tak pro radost  

U Subaru slaví padesát let od uvedení prvního modelu, který používal motor typu boxer. Stalo se tak přesně 14. května 1966, kdy se světu poprvé ukázalo Subaru 1000. To mimochodem používalo pohon předních kol. 

Subaru si na tomto typu motoru postavilo celou svou filozofii, která pracuje s pohonem Symmetrical All-Wheel Drive. Vtip má být v tom, že je motor uložen podélně přesně v ose automobilu a následné hřídele jsou taktéž v ose vozu. Ten by tak měl být výborně vyvážený. Boxer navíc snižuje těžiště. 

Subaru 1000: poprvé s pohonem na přední kola

Subaru 1000: poprvé s pohonem na přední kola

Japonská automobilka boxerům věřila natolik, že jako vůbec první před lety představila a začala používat plochý dieselový motor, který se ale z počátku potýkal s nemalými problémy. V současnosti u nás nekoupíte žádné Subaru, které by boxer nemělo. 

Produkce plochých motorů automobilky Subaru překročila za uplynulých padesát let šestnáct milionů kusů. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků