Subaru si věří. Letos chce prodat 750 000 automobilů

Automobilka Subaru oznámila na tiskové konferenci výsledné prodeje za rok 2012. Celkově se podařilo loni celosvětově prodat 707 000 vozů, což představuje nepatrný nárůst oproti roku 2011. Prodeje nejvíce táhne americký trh, kde loni sáhlo po některém z modelů této značky téměř 340 000 zákazníků.

Druhé místo patří domácímu Japonsku s celkovým výsledkem 177 722 kusů. V obou případech jde o nárůst. V Americe se zvýšily prodeje o plných 26%, v Japonsku o 12%. Evropa je v porovnání se zmíněnými trhy hodně pozadu. Celkový objem prodejů činil za rok 2012 42 901 vozů, tedy o dvanáct procent více, než tomu bylo o rok dříve.

outback_1.JPGoutback_2.JPG

Letos si Subaru dalo za cíl 750 000 automobilů. Kromě jiného by k tomuto číslu měla dopomoci také novinka v podobě kombinace naftového motoru a automatické převodovky, která na evropském trhu dosud velice chyběla. Jako první se takto vybavený představí Outback, nový Forester bude následovat, ale ne dřív, než za rok.

Pokud jste zachytili informaci o tom, že Subaru představilo na autosalonu v New Yorku hybridní variantu modelu XV, pak vás můžeme ubezpečit, že tato novinka je určena pouze pro Ameriku a do Evropy se velmi pravděpodobně nikdy nepodívá. 

outback_3.JPGoutback_4.JPG

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud