Subaru šetří a odnese to hmotnost modelů

Japonská automobilka Subaru je nucena z důvodu snižování nákladů přejít od drahé technologie hliníkových karosérii na levnější ocelové plechy. Cena hliníku jde výrazně nahoru a výroba se proto prodražuje. Vyšší náklady na výrobu pak znamenají při zachování ceny menší zisky a pro ně tu automobilky jsou.

Změna ve výrobní technologii započne již v druhém čtvrtletí příštího roku a automobilka postupně nahradí velké hliníkové díly (přední kapota ad.) za ocelové. Tím ovšem přibude pár kilogramů, které se určitě projeví na jízdních výkonech.

Tento krok se bude týkat všech modelů, které využívají hliník na karosérii, ovšem zatím není zcela jasné, zda u top modelů STi hliníkové díly nezůstanou i nadále s tím, že by automobilka mírně navýšila cenu.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků