Subaru se přiznává: Naši pracovníci zkreslovali výsledky při testování brzd

Vedení automobilky Subaru se přiznává k dalším pochybením, kterých se dopustili někteří pracovníci jedné z japonských továren.

Již v červnu Subaru potvrdilo, že v případě dvou domácích továren byly zjištěny případy, kdy tamní zaměstnanci při měření spotřeby a tvorby emisí záměrně upravovali a používali nesprávná data. Teď automobilka uvádí, že další obdobná pochybení zjistila ve své továrně ve městě Ota v prefektuře Gunma, kde měli pracovníci falzifikovat a zkreslovat data naměřená při testování brzdových soustav a řízení.

V rámci tiskové konference 28. září tyto informace potvrdil vedoucí Subaru Tomomi Nakamura, který přitom vyjádřil hlubokou omluvu zákazníkům značky za poškození vzájemné důvěry a újmu na reputaci značky.

Mark Higgins vás na videu proveze "nejlepší silnicí na světě". V upraveném STI!

Mark Higgins vás na videu proveze "nejlepší silnicí na světě". V upraveném STI!

Vyšetřování v továrně Ota potvrdilo, že někteří ze zaměstnanců používali během testování brzd a řízení nesprávné postupy měření, aby vozidla splňovala výrobní standardy. Například při běžném testování zadních brzd měli pracovníci k vylepšení jejich účinnosti aplikovat nejen pedál brzdy, ale také ruční brzdu. Během kontroly řízení a geometrie vozů prý zase zodpovědní inspektoři zkreslovali měření, když rukama působili na kola vozů nebo nakláněli jejich karoserie.

Ve výpovědích některých zúčastněných inspektorů zaznělo, že obdobné případy zkreslování měřených dat se mohou datovat až do roku 1997. Zjistit přesný počet vozidel zasažených tímto problémem je prý ale nemožné, jelikož určité záznamy o testování vozidel již nelze dohledat.

Nikdy jsme o tom autě neslyšeli, říká firma, která okopírovala logo STi

Nikdy jsme o tom autě neslyšeli, říká firma, která okopírovala logo STi

Případ Subaru bude nyní řešit i japonské ministerstvo dopravy. Cílem bude stanovit, zda mohla tato pochybení ovlivnit bezpečnost vozů. Nakamura ovšem uvádí, že i přes zkreslená testování se lidé nemusí obávat snížené bezpečnosti vozidel Subaru. Automobilka podle všeho uskutečnila náhodný test vzorku vozidel zasažených tímto problémem. U žádného z kontrolovaných aut nezjistila problémy s funkčností brzd či řízení.

Kromě provedené kontroly zasažených vozů Subaru zmiňuje, že jeho bezpečnostní standardy jsou o mnoho vyšší, než je vyžadováno vládou. Automobilka proto neplánuje svolávací akci vozidel ovlivněných tímto problémem.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků