Subaru se přiznává: Naši pracovníci zkreslovali výsledky při testování brzd

Vedení automobilky Subaru se přiznává k dalším pochybením, kterých se dopustili někteří pracovníci jedné z japonských továren.

Již v červnu Subaru potvrdilo, že v případě dvou domácích továren byly zjištěny případy, kdy tamní zaměstnanci při měření spotřeby a tvorby emisí záměrně upravovali a používali nesprávná data. Teď automobilka uvádí, že další obdobná pochybení zjistila ve své továrně ve městě Ota v prefektuře Gunma, kde měli pracovníci falzifikovat a zkreslovat data naměřená při testování brzdových soustav a řízení.

V rámci tiskové konference 28. září tyto informace potvrdil vedoucí Subaru Tomomi Nakamura, který přitom vyjádřil hlubokou omluvu zákazníkům značky za poškození vzájemné důvěry a újmu na reputaci značky.

Mark Higgins vás na videu proveze "nejlepší silnicí na světě". V upraveném STI!

Mark Higgins vás na videu proveze "nejlepší silnicí na světě". V upraveném STI!

Vyšetřování v továrně Ota potvrdilo, že někteří ze zaměstnanců používali během testování brzd a řízení nesprávné postupy měření, aby vozidla splňovala výrobní standardy. Například při běžném testování zadních brzd měli pracovníci k vylepšení jejich účinnosti aplikovat nejen pedál brzdy, ale také ruční brzdu. Během kontroly řízení a geometrie vozů prý zase zodpovědní inspektoři zkreslovali měření, když rukama působili na kola vozů nebo nakláněli jejich karoserie.

Ve výpovědích některých zúčastněných inspektorů zaznělo, že obdobné případy zkreslování měřených dat se mohou datovat až do roku 1997. Zjistit přesný počet vozidel zasažených tímto problémem je prý ale nemožné, jelikož určité záznamy o testování vozidel již nelze dohledat.

Nikdy jsme o tom autě neslyšeli, říká firma, která okopírovala logo STi

Nikdy jsme o tom autě neslyšeli, říká firma, která okopírovala logo STi

Případ Subaru bude nyní řešit i japonské ministerstvo dopravy. Cílem bude stanovit, zda mohla tato pochybení ovlivnit bezpečnost vozů. Nakamura ovšem uvádí, že i přes zkreslená testování se lidé nemusí obávat snížené bezpečnosti vozidel Subaru. Automobilka podle všeho uskutečnila náhodný test vzorku vozidel zasažených tímto problémem. U žádného z kontrolovaných aut nezjistila problémy s funkčností brzd či řízení.

Kromě provedené kontroly zasažených vozů Subaru zmiňuje, že jeho bezpečnostní standardy jsou o mnoho vyšší, než je vyžadováno vládou. Automobilka proto neplánuje svolávací akci vozidel ovlivněných tímto problémem.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků