Subaru privezie naftový boxer už do Ženevy

U Subaru bude rozšírenie motorovej palety o dieselové agregáty jedným z najprevratnejších krokov automobilky vôbec. Tradície však treba zachovávať, a tak aj novým motorom zostane koncepcia protibežných piestov, zvaná boxer. Spočiatku nebolo známe, či je práve toto riešenie pre naftový motor optimálne. Vyzerá však, že podrobné testy dopadli pozitívne, vedenie automobilky hovorí o veľmi nízkych vibráciách a dobrej kultivovanosti; traktorové chovanie má byť agregátu cuzdie.

Premiéru by mal mať štvorvalcový diesel-boxer v novej generácii modelu Impreza, ktorá sa predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve. Predpokladaný objem motora je 2,2 l a výkon sa bude pohybovať niekde medzi 120-125 kW (163-170 koní). Neskôr však dorazí aj trojlitrový šesťvalec s rovnakou koncepciou – ten bude disponovať predpokladaným výkonom okolo 250 koní (184 kW) a svoju premiéru si odbije v modeli Legacy.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků