Subaru privezie naftový boxer už do Ženevy

U Subaru bude rozšírenie motorovej palety o dieselové agregáty jedným z najprevratnejších krokov automobilky vôbec. Tradície však treba zachovávať, a tak aj novým motorom zostane koncepcia protibežných piestov, zvaná boxer. Spočiatku nebolo známe, či je práve toto riešenie pre naftový motor optimálne. Vyzerá však, že podrobné testy dopadli pozitívne, vedenie automobilky hovorí o veľmi nízkych vibráciách a dobrej kultivovanosti; traktorové chovanie má byť agregátu cuzdie.

Premiéru by mal mať štvorvalcový diesel-boxer v novej generácii modelu Impreza, ktorá sa predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve. Predpokladaný objem motora je 2,2 l a výkon sa bude pohybovať niekde medzi 120-125 kW (163-170 koní). Neskôr však dorazí aj trojlitrový šesťvalec s rovnakou koncepciou – ten bude disponovať predpokladaným výkonom okolo 250 koní (184 kW) a svoju premiéru si odbije v modeli Legacy.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků