Subaru privezie naftový boxer už do Ženevy

U Subaru bude rozšírenie motorovej palety o dieselové agregáty jedným z najprevratnejších krokov automobilky vôbec. Tradície však treba zachovávať, a tak aj novým motorom zostane koncepcia protibežných piestov, zvaná boxer. Spočiatku nebolo známe, či je práve toto riešenie pre naftový motor optimálne. Vyzerá však, že podrobné testy dopadli pozitívne, vedenie automobilky hovorí o veľmi nízkych vibráciách a dobrej kultivovanosti; traktorové chovanie má byť agregátu cuzdie.

Premiéru by mal mať štvorvalcový diesel-boxer v novej generácii modelu Impreza, ktorá sa predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve. Predpokladaný objem motora je 2,2 l a výkon sa bude pohybovať niekde medzi 120-125 kW (163-170 koní). Neskôr však dorazí aj trojlitrový šesťvalec s rovnakou koncepciou – ten bude disponovať predpokladaným výkonom okolo 250 koní (184 kW) a svoju premiéru si odbije v modeli Legacy.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků