Subaru: „Příští rok se Makinen stane mistrem světa.“

Čtyřnásobný mistr světa v automobilových soutěžích z let 1996 – 1999 létající Fin Tommi Makinen bude v příštích dvou sezónách světového šampionátu v rallye pilotovat soutěžní vůz Subaru Impreza WRC.
Subaru: „Příští rok se Makinen stane mistrem světa.“
Včera to oznámilo vedení týmu Subaru World Rally Team (Prodrive). Tak jako v uplynulých letech, Makinena bude navigovat jeho dlouholetý spolujezdec Risto Mannisenmaki.

„Nadešel čas změn. Jsem moc rád, že mi Subaru nabídlo takovou spolupráci,“ prohlásil šťastný Tommi Makinen. „Celý tým má jasný plán a představu o tom, jak získat titul mistra světa. Jsem pyšný na skutečnost, že do toho plánu jednoznačně zapadám i já. Subaru jsem vždy respektoval jako jeden z nejlepších týmů na světě. Těším se, jak všichni v týmu budeme spolupracovat,“ prohlásil Makinen.

Technický ředitel týmu Subaru David Lapworth je s výsledkem jednání maximálně spokojený. „Za posledních pět let se výsledům Tommiho ze současných pilotů nikdo nevyrovná. V momentě, kdy nás příští rok posílí, budeme jako tým neporazitelní. Tommi se v týmu stane vedoucí osobností a naši prioritou bude přivést ho k dalšímu světovému titulu.“

Další podrobnosti o sestavě týmu vydá vedení společnosti Prodrive v nadcházejících týdnech. Podle několika „insiderů“, je smlouva mezi současnou hvězdou a jedničkou Subaru Richardem Burnsem a týmem Peugeot Sport již několik týdnů podepsána. I Petter Solberg má smlouvu na všech 14 soutěží seriálu v roce 2002 zajištěnou. Nejasnosti jsou však stále kolem talentovaného Estonce Martina, o jehož služby projevily zájem týmy jako Citroen, Hyundai i Škoda, i když ta je podle zdrojů z Martinova týmu mimo hru.

Pravděpodobnost, že příští sezóna bude co do boje o titul mistra světa ve značkách více než vyrovnaná, je dosti velká. O titulu mezi výrobci se budou ucházet minimálně tři špičkové týmy – Peugeot, Ford a Subaru, jejichž technické zázemí, špičkové vozy a jezdecké obsazení předčí všechny ostatní. Makinen, Colin McRae, Burns a Gronholm jsou na světě jen jednou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků