Subaru: „Příští rok se Makinen stane mistrem světa.“

Čtyřnásobný mistr světa v automobilových soutěžích z let 1996 – 1999 létající Fin Tommi Makinen bude v příštích dvou sezónách světového šampionátu v rallye pilotovat soutěžní vůz Subaru Impreza WRC.
Subaru: „Příští rok se Makinen stane mistrem světa.“
Včera to oznámilo vedení týmu Subaru World Rally Team (Prodrive). Tak jako v uplynulých letech, Makinena bude navigovat jeho dlouholetý spolujezdec Risto Mannisenmaki.

„Nadešel čas změn. Jsem moc rád, že mi Subaru nabídlo takovou spolupráci,“ prohlásil šťastný Tommi Makinen. „Celý tým má jasný plán a představu o tom, jak získat titul mistra světa. Jsem pyšný na skutečnost, že do toho plánu jednoznačně zapadám i já. Subaru jsem vždy respektoval jako jeden z nejlepších týmů na světě. Těším se, jak všichni v týmu budeme spolupracovat,“ prohlásil Makinen.

Technický ředitel týmu Subaru David Lapworth je s výsledkem jednání maximálně spokojený. „Za posledních pět let se výsledům Tommiho ze současných pilotů nikdo nevyrovná. V momentě, kdy nás příští rok posílí, budeme jako tým neporazitelní. Tommi se v týmu stane vedoucí osobností a naši prioritou bude přivést ho k dalšímu světovému titulu.“

Další podrobnosti o sestavě týmu vydá vedení společnosti Prodrive v nadcházejících týdnech. Podle několika „insiderů“, je smlouva mezi současnou hvězdou a jedničkou Subaru Richardem Burnsem a týmem Peugeot Sport již několik týdnů podepsána. I Petter Solberg má smlouvu na všech 14 soutěží seriálu v roce 2002 zajištěnou. Nejasnosti jsou však stále kolem talentovaného Estonce Martina, o jehož služby projevily zájem týmy jako Citroen, Hyundai i Škoda, i když ta je podle zdrojů z Martinova týmu mimo hru.

Pravděpodobnost, že příští sezóna bude co do boje o titul mistra světa ve značkách více než vyrovnaná, je dosti velká. O titulu mezi výrobci se budou ucházet minimálně tři špičkové týmy – Peugeot, Ford a Subaru, jejichž technické zázemí, špičkové vozy a jezdecké obsazení předčí všechny ostatní. Makinen, Colin McRae, Burns a Gronholm jsou na světě jen jednou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků