Subaru připravilo novou generaci svých slavných „boxerů“, jsou prý efektivnější

Subaru připravilo novou generaci svých slavných „boxerů“, jsou prý efektivnější

Značka Subaru staví boxery již bezmála půl století, přesto se nyní chystá premiéra teprve třetí generace. Ta stávající se prvně objevila již roku 1989 pod kapotou středního typu Legacy a do současnosti procházela pouze dílčími úpravami.

Hlavním úkolem konstruktérů bylo (pochopitelně, s přihlédnutím realitě dnešní doby) snížit spotřebu. A podařilo se, úspora by se měla pohybovat okolo 10 %, hlavně díky vyššímu výkonu v nižších a středních otáčkách. Půjde výhradně o čtyřválce dodávané opět v objemových verzích 2,0 a 2,5 l a jejich výroba v japonské továrně Gunma Oizumi již byla údajně spuštěna.

Oproti stávajícím motorům se ty nové vyznačují především menším vrtáním a delším zdvihem, kompresní prostor je o poznání menší. „Dvoulitr“ dává nezměněných 150 koní (110 kW) a točivý moment 196 Nm.

Prvním vozem, v němž se novinka objeví, má být Forester. Kdy se jej ale v Evropě dočkáme, to zatím není jisté.

Klepněte pro větší obrázek
Nový boxer Subaru na prvním snímku

bazar

Subaru Forester 2
Rok výroby: 2014
Stav: 56 765 km
Cena: 480 000 Kč
Subaru Impreza 2
Rok výroby: 2009
Stav: 120 198 km
Cena: 180 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 123 793 km
Cena: 204 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2009
Stav: 186 194 km
Cena: 165 000 Kč
Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 163 611 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků