Subaru připravilo novou generaci svých slavných „boxerů“, jsou prý efektivnější

Značka Subaru staví boxery již bezmála půl století, přesto se nyní chystá premiéra teprve třetí generace. Ta stávající se prvně objevila již roku 1989 pod kapotou středního typu Legacy a do současnosti procházela pouze dílčími úpravami.

Hlavním úkolem konstruktérů bylo (pochopitelně, s přihlédnutím realitě dnešní doby) snížit spotřebu. A podařilo se, úspora by se měla pohybovat okolo 10 %, hlavně díky vyššímu výkonu v nižších a středních otáčkách. Půjde výhradně o čtyřválce dodávané opět v objemových verzích 2,0 a 2,5 l a jejich výroba v japonské továrně Gunma Oizumi již byla údajně spuštěna.

Oproti stávajícím motorům se ty nové vyznačují především menším vrtáním a delším zdvihem, kompresní prostor je o poznání menší. „Dvoulitr“ dává nezměněných 150 koní (110 kW) a točivý moment 196 Nm.

Prvním vozem, v němž se novinka objeví, má být Forester. Kdy se jej ale v Evropě dočkáme, to zatím není jisté.

Klepněte pro větší obrázek
Nový boxer Subaru na prvním snímku
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků