Subaru připravilo novou generaci svých slavných „boxerů“, jsou prý efektivnější

Značka Subaru staví boxery již bezmála půl století, přesto se nyní chystá premiéra teprve třetí generace. Ta stávající se prvně objevila již roku 1989 pod kapotou středního typu Legacy a do současnosti procházela pouze dílčími úpravami.

Hlavním úkolem konstruktérů bylo (pochopitelně, s přihlédnutím realitě dnešní doby) snížit spotřebu. A podařilo se, úspora by se měla pohybovat okolo 10 %, hlavně díky vyššímu výkonu v nižších a středních otáčkách. Půjde výhradně o čtyřválce dodávané opět v objemových verzích 2,0 a 2,5 l a jejich výroba v japonské továrně Gunma Oizumi již byla údajně spuštěna.

Oproti stávajícím motorům se ty nové vyznačují především menším vrtáním a delším zdvihem, kompresní prostor je o poznání menší. „Dvoulitr“ dává nezměněných 150 koní (110 kW) a točivý moment 196 Nm.

Prvním vozem, v němž se novinka objeví, má být Forester. Kdy se jej ale v Evropě dočkáme, to zatím není jisté.

Klepněte pro větší obrázek
Nový boxer Subaru na prvním snímku
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků