Subaru připravilo novou generaci svých slavných „boxerů“, jsou prý efektivnější

Značka Subaru staví boxery již bezmála půl století, přesto se nyní chystá premiéra teprve třetí generace. Ta stávající se prvně objevila již roku 1989 pod kapotou středního typu Legacy a do současnosti procházela pouze dílčími úpravami.

Hlavním úkolem konstruktérů bylo (pochopitelně, s přihlédnutím realitě dnešní doby) snížit spotřebu. A podařilo se, úspora by se měla pohybovat okolo 10 %, hlavně díky vyššímu výkonu v nižších a středních otáčkách. Půjde výhradně o čtyřválce dodávané opět v objemových verzích 2,0 a 2,5 l a jejich výroba v japonské továrně Gunma Oizumi již byla údajně spuštěna.

Oproti stávajícím motorům se ty nové vyznačují především menším vrtáním a delším zdvihem, kompresní prostor je o poznání menší. „Dvoulitr“ dává nezměněných 150 koní (110 kW) a točivý moment 196 Nm.

Prvním vozem, v němž se novinka objeví, má být Forester. Kdy se jej ale v Evropě dočkáme, to zatím není jisté.

Klepněte pro větší obrázek
Nový boxer Subaru na prvním snímku
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků