Subaru prezentuje svou elektrickou budoucnost. Má přes 1000 koní a vyrazí na Nürburgring

Zatímco u nás Subaru prodává dlouhodobě zaběhnuté modely, v zámoří se na trh dostal i elektromobil. Automobilka si zároveň testuje nové technologie na závodním speciálu.

Subaru je na českém trhu jednou z posledních automobilek odolávající masivní elektrifikaci. Co víc, ponechává si i velkoobjemové benzinové motory bez přeplňování. Na autosalonu v Tokiu však představilo dvojici čistě eklektických konceptů. Možná tak naznačuje blížící se příchod nové éry.

První koncept má příslib budoucnosti dokonce v názvu. STI E-RA je prototypem ukazujícím další angažovanost automobilky v motorsportu. Jedná se o laboratoř na čtyřech kolech, kde si automobilka testuje nové technologie ze světa bezemisních vozidel. Koncept je poháněn čtyřmi elektromotory od Yamahy s celkovým výkonem 800 kW. Pohon všech kol je nejen spojen s tradicí Subaru, je také podmínkou pro vstup do závodní série FIA E-GT. Systém tak vytváří vhodné prostředí pro ladění soustavy a management řízení rozdělování výkonu na jednotlivá kola. Energii získává z bateriového setu o kapacitě 60 kWh.

Monopost STI E-RA uvidíme na Nürburgringu už příští rok při snaze pokořit čas kola 6 minut a 40 sekund.

Druhou novinkou je více sériová Solterra STI Concept, vizuálně sportovnějši provedení produkčního SUV Soltera představeném loni v listopadu na japonském a americkém trhu. Ve srovnání s ním má STI Concept ostřejší linie dané novým střešním spoilerem, červeným paketem ve spodní části a dalšími exteriérovými doplňky. O navýšeném výkonu není zmínka.

Běžně dostupnou Solterru pohání dvojice elektromotorů s kombinovaným výkonem 160 kW. Baterie o kapacitě 71,4 kWh vystačí vozu dle japonských norem WLTC k ujetí 460 kilometrů. V USA má Solterra normovaný dojezd 354 kilometrů.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Váš názor Další článek: Toyota Tundra dostala novou luxusní výbavu, stydět by se za ni nemusel ani manažerský sedan

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,