Subaru představuje „svůj” nový model, Sirion

Dlouhodobé spekulace o novém modelu japonské automobilky Subaru mají nečekané rozhřešení. Malé Subu skutečně bude, ovšem s tradičním výrobcem nebude mít mnoho společného.

Po dohodě mezi automobilkami Toyota, Daihatsu a Subaru to totiž s malým vozidlem dopadlo tak, že Subaru bude v Evropě prodávat malý model, který nebude ničím jiným, než Daihatsu Sirion.

A aby to bylo ještě zamotanější, tak tento vůz bude pro Subaru vyrábět zmíněná Toyota.

Pokud v tom máte trochu zmatek, tak si to ujasníme. Subaru bude na trhu prodávat pod svým jménem malý model Daithatsu Sirion, který pro Subaru bude vyrábět japonská Toyota.

Tento krok je vcelku pochopitelný, protože Toyota vlastní Daihatsu a zároveň má podíl v koncernu Fuji Heavy Industries, který ovládá Subaru. Navíc podobné praktiky nejsou ve světě ničím zvláštním a lze se běžně setkávat, že jeden model je na různých trzích prodávat pod jinou automobilkou a jiným názvem. V případě Subaru ale tento postup zarazí už jen proto, že automobilka se dříve pyšnila tím, že všechny své modely nabízí s pohonem všech kol. A ten do Daihatsu při nejlepší vůli těžko vměstná...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Daihatsu Sirion Sport
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků