Subaru představuje svůj naftový dvoulitr

Tradiční tvůrce benzínových vozů, automobilka Subaru, již finišuje s přípravou, na své poměry, revolučního motoru. Subaru nabídne první naftový motor typu boxer, který bude vůbec prvním takovým naftovým motorem vůbec.

Nový čtyřválec bude mít objem dva litry a vstřikování common-rail. Výkon motoru bude činit 110 kW (150 k) a točivý moment dosáhne hodnoty 350 Nm. Vcelku běžný výkon bude ovšem dosahován při velmi nízkých otáčkách a to při 3 600 ot/min. Točivý moment, který je vyšší než je běžné u podobně velkých motorů, je pak dosahován při 1 800 ot/min. Velkým plusem pak má být spotřeba 5,6 l u modelu Legacy.

Nejedná se o hodnoty nijak závratné, ale automobilka slibuje něco navíc vůči konkurenci. Díky tomu, že motor je velmi nízký a navíc turbo bude umístěno pod motorem, bude zachováno nízké těžiště, což má minimalizovat negativní vliv na jízdní vlastnosti vozu.

Důležitou vlastností pak mají být vibrace, které, dle automobilky, jsou nejnižší ze všech naftových čtyřválců a motor se chová jako naftové agregáty s výrazně větším počtem válců. To už jsme ale párkrát slyšeli a realita byla málokdy tak růžová...

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků