Subaru představuje svůj naftový dvoulitr

Tradiční tvůrce benzínových vozů, automobilka Subaru, již finišuje s přípravou, na své poměry, revolučního motoru. Subaru nabídne první naftový motor typu boxer, který bude vůbec prvním takovým naftovým motorem vůbec.

Nový čtyřválec bude mít objem dva litry a vstřikování common-rail. Výkon motoru bude činit 110 kW (150 k) a točivý moment dosáhne hodnoty 350 Nm. Vcelku běžný výkon bude ovšem dosahován při velmi nízkých otáčkách a to při 3 600 ot/min. Točivý moment, který je vyšší než je běžné u podobně velkých motorů, je pak dosahován při 1 800 ot/min. Velkým plusem pak má být spotřeba 5,6 l u modelu Legacy.

Nejedná se o hodnoty nijak závratné, ale automobilka slibuje něco navíc vůči konkurenci. Díky tomu, že motor je velmi nízký a navíc turbo bude umístěno pod motorem, bude zachováno nízké těžiště, což má minimalizovat negativní vliv na jízdní vlastnosti vozu.

Důležitou vlastností pak mají být vibrace, které, dle automobilky, jsou nejnižší ze všech naftových čtyřválců a motor se chová jako naftové agregáty s výrazně větším počtem válců. To už jsme ale párkrát slyšeli a realita byla málokdy tak růžová...

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků