Subaru představuje svůj naftový dvoulitr

Tradiční tvůrce benzínových vozů, automobilka Subaru, již finišuje s přípravou, na své poměry, revolučního motoru. Subaru nabídne první naftový motor typu boxer, který bude vůbec prvním takovým naftovým motorem vůbec.

Nový čtyřválec bude mít objem dva litry a vstřikování common-rail. Výkon motoru bude činit 110 kW (150 k) a točivý moment dosáhne hodnoty 350 Nm. Vcelku běžný výkon bude ovšem dosahován při velmi nízkých otáčkách a to při 3 600 ot/min. Točivý moment, který je vyšší než je běžné u podobně velkých motorů, je pak dosahován při 1 800 ot/min. Velkým plusem pak má být spotřeba 5,6 l u modelu Legacy.

Nejedná se o hodnoty nijak závratné, ale automobilka slibuje něco navíc vůči konkurenci. Díky tomu, že motor je velmi nízký a navíc turbo bude umístěno pod motorem, bude zachováno nízké těžiště, což má minimalizovat negativní vliv na jízdní vlastnosti vozu.

Důležitou vlastností pak mají být vibrace, které, dle automobilky, jsou nejnižší ze všech naftových čtyřválců a motor se chová jako naftové agregáty s výrazně větším počtem válců. To už jsme ale párkrát slyšeli a realita byla málokdy tak růžová...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků