Subaru představuje svůj naftový dvoulitr

Tradiční tvůrce benzínových vozů, automobilka Subaru, již finišuje s přípravou, na své poměry, revolučního motoru. Subaru nabídne první naftový motor typu boxer, který bude vůbec prvním takovým naftovým motorem vůbec.

Nový čtyřválec bude mít objem dva litry a vstřikování common-rail. Výkon motoru bude činit 110 kW (150 k) a točivý moment dosáhne hodnoty 350 Nm. Vcelku běžný výkon bude ovšem dosahován při velmi nízkých otáčkách a to při 3 600 ot/min. Točivý moment, který je vyšší než je běžné u podobně velkých motorů, je pak dosahován při 1 800 ot/min. Velkým plusem pak má být spotřeba 5,6 l u modelu Legacy.

Nejedná se o hodnoty nijak závratné, ale automobilka slibuje něco navíc vůči konkurenci. Díky tomu, že motor je velmi nízký a navíc turbo bude umístěno pod motorem, bude zachováno nízké těžiště, což má minimalizovat negativní vliv na jízdní vlastnosti vozu.

Důležitou vlastností pak mají být vibrace, které, dle automobilky, jsou nejnižší ze všech naftových čtyřválců a motor se chová jako naftové agregáty s výrazně větším počtem válců. To už jsme ale párkrát slyšeli a realita byla málokdy tak růžová...

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 73 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků