Subaru představilo nový Forester - omlazení mu prospělo

Subaru představilo nový Forester - omlazení mu prospělo

Pro zákazníky, kteří nechtějí klasický offroad, je lehký a přítulný Subaru Forester na bázi SUV velice vhodnou alternativou. Kromě viditelných změn v designu exteriéru se automobilka rozhodla změnit nepatrně také interiér a zvýšit bezpečnost posádky.

Konkrétně se Subaru Forester příští rok bude tvářit mnohem agresivněji než jeho předchůdce, nabídne lepší komfort sedadel, více interiérového a zavazadlového prostoru a více bezpečnostních prvků. Kromě toho se zákazníci u tohoto modelu setkají s novým elektronickým systémem brzd.

Ačkoliv je Forester silným vozem, tváří se na své uživatele vcelku přítulně i přes svou agresivnější tvář. Tak jako předchozí verze, i tato nová je osazena plochým čtyřválcem o objemu 2,0 l, pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou, pohonem na všechny čtyři kola s mezinápravovým diferenciálem. U nového modelu se zákazníci setkají se třemi úrovněmi výbav. První nese označení 2,0 X Active, druhý 2,0 X Comfort a třetí 2,0 XT-Turbo, který nabízí i výrazně vyšší výkon.

 
Vlk v rouše beránčím? Nový Forester se tváří přítulně i přes svou
agresivnější tvář.

Výrazný design

Ačkoliv je nový Forester stejné velikosti jako předchozí model, na motoristy působí dojmem robustnosti díky větší mřížce chladiče a větších rozměrech předních halogenových reflektorů. Změn dostál také nárazník, který nabízí integrovaná světla do mlhy. Přední i zadní nárazník nového Foresteru je více "puchýřovitý" a oba jsou mnohem nápadnější než dříve. Zádi vévodí větší dveře zavazadlového prostoru a trojúhelníková zadní světla.

Kapota, nárazník a střecha jsou nyní vyrobeny z lehkého hliníku, který snižuje celkovou hmotnost vozu o 45 kilogramů přes skutečnosti, že nové subaru má mnohem více novinek v interiéru. Tento model je také mnohem více aerodynamičtější, čemuž dopomáhá zvolený zakulacenější tvar karoserie.

Tužší základ, lepší brzdy, zvýšená bezpečnost

Kruhová podoba zpevňujícího rámu je zesílena a s předním podrámem a svařením konstrukčních částí velice zlepšuje odolnost vozu při havárii, potažmo zajišťuje lepší ochranu cestujících v automobilu. Navíc tato zlepšení přispívají k lepší ovladatelnosti vozu.
 
Nový model Foresteru má větší průměr předních brzdových kotoučů a nový systém EBD - elektronický brzdný rozdělovací systém. Ten zvětšuje brzdnou stabilitu při vyrovnávání brzdných sil mezi předními a zadními koly. Systém ABS je u nového subaru již standardem.

Interiér je obohacen dvěma čelními a dvěma bočními airbagy ve standardní výbavě. Dalším standardem bezpečnosti je tříbodový bezpečnostní pás pro všech pět sedadlových pozic (výškově nastavitelný na čtyřech přívěsných pozicích) a opěrky hlavy také pro všechny zadní sedadlové pozice.

 
Oproti minulé generaci je provedení na vyšší úrovni jak uvnitř,
tak zvenku. Forester zkrátka vyrostl, a to nejen fyzicky.

Přední sedadla vycházejí vstříc náročným řidičům

Přední sedadla nyní vycházejí vstříc i rozložitějším cestujícím. Přední sedadla lépe bočně vedou při prudších zatáčkách a přední sedadla dokonce nabízí o 13,5 cm více prostoru. Sedadlo řidiče je samozřejmě výškově nastavitelné. Interiér celkově na řidiče působí velice svěžím dojmem. Jeho zpracování se podobá osobním vozům a design středového panelu lze zařadit mezi sportovně vyhlížející. Centrální konzole včetně postranních ukládacích přihrádek na straně spolujezdce obsahuje také 12voltovou "zásuvku", prostor v uskladňujícím boxu a dvojdržák na nápoje. Přední dveře poskytují nové netypické skladovací kapsy.

Více místa v zavazadlovém prostoru

Už v úvodu bylo zmíněno, že nový model není větší. Avšak úprava nákladního prostoru ve výsledku nabízí tento prostor větší oproti předchozímu modelu. Zadní 60:40 sedadla mohou být zmenšena jedním tlačítkem, takže se nákladový prostor o několik drahocenných litrů rozšíří. Jedinou nevýhodou nového modelu je vyšší posazení nákladového prostoru a fakt, že je zavazadelník plochý, což znemožňuje převážet větší zavazadla, i když je velký 387 litrů.

Více standardních položek

Standardně se na nové subaru montují šestnáctipalcová kola a pneumatiky, AM/FM stereo s CD přehrávačem a dálkové ovládání. V základním stupni výbavy Active mohou zákazníci očekávat čelní airbagy, centrální zamykání, elektrické stahování předních oken či manuální klimatizaci. Modely Comfort a Turbo jsou navíc vybaveny EBD, automatickou klimatizací a stereem s CD přehrávačem. Samozřejmostí jsou hliníková kola.

 
Tohle subaru se nezalekne ani těžšího terénu, písek je pro SUV,
ale i pro plnokrevné off-roady, jednou z nejtvrdších zkoušek.

Silný kůň, ale ne silnější

Tak jako u dřívějšího modelu, i tento disponuje pod kapotou dvoulitrovým čtyřválcem a pohonem na všechna čtyři kola. Pětistupňová manuální převodovka je standardem a čtyřstupňová elektronická automatická převodovka je volitelná. Navíc modely s přímo řazenými převodovkami jsou vybaveny Hill-Holderem. Toto geniální řešení zabraňuje couvnutí při rozjíždění se do kopce.

Forester, jako všechna Subaru, je vybaven pohonem na všechna čtyři kola. Tento systém dává modelu do rukou esa v podobě výborné ovladatelnosti a pohodlí cestujících na dlouhých trasách.

Závěrem

Nový Forester si udržuje kompaktní dimenze a manévrovací schopnosti, jeho vzhled je příjemnější a ochrana cestujících zajištěna. Řidiči prahnoucí po terénním SUV mohou přemýšlet o tom, zda-li je vůz s výbornými jízdními vlastnostmi přesvědčil.

 
Japonská automobilka Subaru svůj nový Forester pro modelový
rok 2002 vystavila i na pařížském autosalonu letos v říjnu.

Ceník

Verze Výkon Převodovka Cena (Kč)
2,0 X Active 92 kW (125k) manuální 728 000
2,0 X Active 92 kW (125k) automatická 768 000
2,0 X Comfort 92 kW (125k) manuální 888 000
2,0 X Comfort 92 kW (125k) automatická 938 000
2,0 XT turbo 130 kW (177k) manuální 998 000
2,0 XT turbo 130 kW (177k) automatická 1 038 000

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud