Subaru představilo nový Forester - omlazení mu prospělo

Pro zákazníky, kteří nechtějí klasický offroad, je lehký a přítulný Subaru Forester na bázi SUV velice vhodnou alternativou. Kromě viditelných změn v designu exteriéru se automobilka rozhodla změnit nepatrně také interiér a zvýšit bezpečnost posádky.
Subaru představilo nový Forester - omlazení mu prospělo

Konkrétně se Subaru Forester příští rok bude tvářit mnohem agresivněji než jeho předchůdce, nabídne lepší komfort sedadel, více interiérového a zavazadlového prostoru a více bezpečnostních prvků. Kromě toho se zákazníci u tohoto modelu setkají s novým elektronickým systémem brzd.

Ačkoliv je Forester silným vozem, tváří se na své uživatele vcelku přítulně i přes svou agresivnější tvář. Tak jako předchozí verze, i tato nová je osazena plochým čtyřválcem o objemu 2,0 l, pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou, pohonem na všechny čtyři kola s mezinápravovým diferenciálem. U nového modelu se zákazníci setkají se třemi úrovněmi výbav. První nese označení 2,0 X Active, druhý 2,0 X Comfort a třetí 2,0 XT-Turbo, který nabízí i výrazně vyšší výkon.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vlk v rouše beránčím? Nový Forester se tváří přítulně i přes svou
agresivnější tvář.

Výrazný design

Ačkoliv je nový Forester stejné velikosti jako předchozí model, na motoristy působí dojmem robustnosti díky větší mřížce chladiče a větších rozměrech předních halogenových reflektorů. Změn dostál také nárazník, který nabízí integrovaná světla do mlhy. Přední i zadní nárazník nového Foresteru je více "puchýřovitý" a oba jsou mnohem nápadnější než dříve. Zádi vévodí větší dveře zavazadlového prostoru a trojúhelníková zadní světla.

Kapota, nárazník a střecha jsou nyní vyrobeny z lehkého hliníku, který snižuje celkovou hmotnost vozu o 45 kilogramů přes skutečnosti, že nové subaru má mnohem více novinek v interiéru. Tento model je také mnohem více aerodynamičtější, čemuž dopomáhá zvolený zakulacenější tvar karoserie.

Tužší základ, lepší brzdy, zvýšená bezpečnost

Kruhová podoba zpevňujícího rámu je zesílena a s předním podrámem a svařením konstrukčních částí velice zlepšuje odolnost vozu při havárii, potažmo zajišťuje lepší ochranu cestujících v automobilu. Navíc tato zlepšení přispívají k lepší ovladatelnosti vozu.
 
Nový model Foresteru má větší průměr předních brzdových kotoučů a nový systém EBD - elektronický brzdný rozdělovací systém. Ten zvětšuje brzdnou stabilitu při vyrovnávání brzdných sil mezi předními a zadními koly. Systém ABS je u nového subaru již standardem.

Interiér je obohacen dvěma čelními a dvěma bočními airbagy ve standardní výbavě. Dalším standardem bezpečnosti je tříbodový bezpečnostní pás pro všech pět sedadlových pozic (výškově nastavitelný na čtyřech přívěsných pozicích) a opěrky hlavy také pro všechny zadní sedadlové pozice.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Oproti minulé generaci je provedení na vyšší úrovni jak uvnitř,
tak zvenku. Forester zkrátka vyrostl, a to nejen fyzicky.

Přední sedadla vycházejí vstříc náročným řidičům

Přední sedadla nyní vycházejí vstříc i rozložitějším cestujícím. Přední sedadla lépe bočně vedou při prudších zatáčkách a přední sedadla dokonce nabízí o 13,5 cm více prostoru. Sedadlo řidiče je samozřejmě výškově nastavitelné. Interiér celkově na řidiče působí velice svěžím dojmem. Jeho zpracování se podobá osobním vozům a design středového panelu lze zařadit mezi sportovně vyhlížející. Centrální konzole včetně postranních ukládacích přihrádek na straně spolujezdce obsahuje také 12voltovou "zásuvku", prostor v uskladňujícím boxu a dvojdržák na nápoje. Přední dveře poskytují nové netypické skladovací kapsy.

Více místa v zavazadlovém prostoru

Už v úvodu bylo zmíněno, že nový model není větší. Avšak úprava nákladního prostoru ve výsledku nabízí tento prostor větší oproti předchozímu modelu. Zadní 60:40 sedadla mohou být zmenšena jedním tlačítkem, takže se nákladový prostor o několik drahocenných litrů rozšíří. Jedinou nevýhodou nového modelu je vyšší posazení nákladového prostoru a fakt, že je zavazadelník plochý, což znemožňuje převážet větší zavazadla, i když je velký 387 litrů.

Více standardních položek

Standardně se na nové subaru montují šestnáctipalcová kola a pneumatiky, AM/FM stereo s CD přehrávačem a dálkové ovládání. V základním stupni výbavy Active mohou zákazníci očekávat čelní airbagy, centrální zamykání, elektrické stahování předních oken či manuální klimatizaci. Modely Comfort a Turbo jsou navíc vybaveny EBD, automatickou klimatizací a stereem s CD přehrávačem. Samozřejmostí jsou hliníková kola.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Tohle subaru se nezalekne ani těžšího terénu, písek je pro SUV,
ale i pro plnokrevné off-roady, jednou z nejtvrdších zkoušek.

Silný kůň, ale ne silnější

Tak jako u dřívějšího modelu, i tento disponuje pod kapotou dvoulitrovým čtyřválcem a pohonem na všechna čtyři kola. Pětistupňová manuální převodovka je standardem a čtyřstupňová elektronická automatická převodovka je volitelná. Navíc modely s přímo řazenými převodovkami jsou vybaveny Hill-Holderem. Toto geniální řešení zabraňuje couvnutí při rozjíždění se do kopce.

Forester, jako všechna Subaru, je vybaven pohonem na všechna čtyři kola. Tento systém dává modelu do rukou esa v podobě výborné ovladatelnosti a pohodlí cestujících na dlouhých trasách.

Závěrem

Nový Forester si udržuje kompaktní dimenze a manévrovací schopnosti, jeho vzhled je příjemnější a ochrana cestujících zajištěna. Řidiči prahnoucí po terénním SUV mohou přemýšlet o tom, zda-li je vůz s výbornými jízdními vlastnostmi přesvědčil.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Japonská automobilka Subaru svůj nový Forester pro modelový
rok 2002 vystavila i na pařížském autosalonu letos v říjnu.

Ceník

Verze Výkon Převodovka Cena (Kč)
2,0 X Active 92 kW (125k) manuální 728 000
2,0 X Active 92 kW (125k) automatická 768 000
2,0 X Comfort 92 kW (125k) manuální 888 000
2,0 X Comfort 92 kW (125k) automatická 938 000
2,0 XT turbo 130 kW (177k) manuální 998 000
2,0 XT turbo 130 kW (177k) automatická 1 038 000

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků