Subaru představí speciál pro horské záchranáře

Na blížícím se autosalonu SEMA 2008 v Las Vegas již o několik dní zazáří upravené Subaru Forester v slušivé „záchranářské kombinéze“ a s potřebným vybavením pro záchranu lidských životů. Na jeho vývoj si automobilka přivzala specializující se společnost pro přestavbu podobných vozidel a výsledek vskutku zajímavý.

Pod kapotou tohoto off-roadu bije standardní 2,5 litrový boxer, který se svým maximálním točivým momentem 320 Nm při 2 800 ot./min. bude bohatě postačovat i pro náročnější „hrabání se“ do vrchu. Jednou z významných technických změn je ale použití vzduchových tlumičů Air Lift, které umožňují zvednout světlou výšku vozu až na hodnotu 355,6 mm (standardní světlá výška je 225 mm). Další nezbytnou součástí jsou vhodné pneumatiky Yokohama Geolandar, které si poradí s většinou povrchů.

Samozřejmostí jsou pak ochranné rámy v přední a zadní části, hledací a nouzová světla, střešní nosiče, naviják a kryty zadních svítilen. 

Klepněte pro větší obrázek
Subaru Forester NSP
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků