Subaru potvrzuje nástupce BRZ. Půjde do něj klidně i bez Toyoty

Přestože je vznik nástupce sporťáku GT86 ze strany Toyoty stále nejasný, Subaru již potvrzuje, že i bez dřívějšího partnerství pracuje na vývoji protějšku BRZ.

Dvojice sportovních modelů se sdílenou technikou Toyoty a Subaru je v poslední době základem mnoha spekulací. Na jedné straně se objevují zprávy, že Toyota přemýšlí, zda vůbec uvést nástupce GT86, čímž by samozřejmě partnerství mezi oběma značkami zaniklo. Teď ovšem samo Subaru přiznává, že i bez spolupráce s Toyotou bychom se nového, malého sporťáku přece jen měli dočkat.

Zatímco Toyota se k domněnkám nevyjadřuje, magazínu Carscoops nyní zmínil zajímavé informace mluvčí Subaru Ron Kinno, a to vcelku přímočaře. „Spekulace sice nepodporujeme, ale my už v tuto chvíli míříme kupředu a pracujeme na nové generaci BRZ. Více podrobností však zatím neposkytneme,“ řekl Kinno.

Toyota láká na nový koncept Supry. Předvede nabídku sportovních dílů divize TRD

Toyota láká na nový koncept Supry. Předvede nabídku sportovních dílů divize TRD

Vše by tedy nasvědčovalo scénáři, kdy Subaru uvede nové BRZ i bez nutné spolupráce s Toyotou. Na druhou stranu, Toyota v poslední době stále výrazněji zmiňuje rozšiřování nabídky svých sportovně zaměřených modelů, kdy dřívější zprávy uváděly celou trojici takto zaměřených vozů – právě s GT86 jakožto středem nabídky. Možná se tedy partnerství dvou značek rozejde, ale sporťáků se nakonec dočkáme od obou stran.  

Toyota přitom nemá nyní zapotřebí pozornost směřovat na další nový model, když má zrovna plné ruce práce s uvedením nové Supry na trh a její ostřejší verzí GRMN, na které oficiálně pracuje. Právě Supra ovšem spekulacím ohledně ukončení GT86 přidává na pravděpodobnosti.

Tohle je nejrychlejší Subaru STI. Má 341 koní a střechu z karbonu

Tohle je nejrychlejší Subaru STI. Má 341 koní a střechu z karbonu

Nová generace legendárního jména totiž přijde na trh rovněž s nejslabší dvoulitrovou motorizací o výkonu 145 kW (197 koní), tedy přesně v revíru současné GT86. Automobilka by tak možná nestrpěla dva podobně výkonné a sportovně zaměření modely ve svém portfoliu a GT86 by jednoduše „lezla do zelí“ nové Supře.

Uvidíme tedy. Od Toyoty nemáme potvrzeno vůbec nic. Ze strany Subaru si ale můžeme být jisti, že o další klasický sporťák s motorem vpředu a pohonem zadních kol nepřijdeme. 

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků