Subaru potvrzuje nástupce BRZ. Půjde do něj klidně i bez Toyoty

Přestože je vznik nástupce sporťáku GT86 ze strany Toyoty stále nejasný, Subaru již potvrzuje, že i bez dřívějšího partnerství pracuje na vývoji protějšku BRZ.

Dvojice sportovních modelů se sdílenou technikou Toyoty a Subaru je v poslední době základem mnoha spekulací. Na jedné straně se objevují zprávy, že Toyota přemýšlí, zda vůbec uvést nástupce GT86, čímž by samozřejmě partnerství mezi oběma značkami zaniklo. Teď ovšem samo Subaru přiznává, že i bez spolupráce s Toyotou bychom se nového, malého sporťáku přece jen měli dočkat.

Zatímco Toyota se k domněnkám nevyjadřuje, magazínu Carscoops nyní zmínil zajímavé informace mluvčí Subaru Ron Kinno, a to vcelku přímočaře. „Spekulace sice nepodporujeme, ale my už v tuto chvíli míříme kupředu a pracujeme na nové generaci BRZ. Více podrobností však zatím neposkytneme,“ řekl Kinno.

Toyota láká na nový koncept Supry. Předvede nabídku sportovních dílů divize TRD

Toyota láká na nový koncept Supry. Předvede nabídku sportovních dílů divize TRD

Vše by tedy nasvědčovalo scénáři, kdy Subaru uvede nové BRZ i bez nutné spolupráce s Toyotou. Na druhou stranu, Toyota v poslední době stále výrazněji zmiňuje rozšiřování nabídky svých sportovně zaměřených modelů, kdy dřívější zprávy uváděly celou trojici takto zaměřených vozů – právě s GT86 jakožto středem nabídky. Možná se tedy partnerství dvou značek rozejde, ale sporťáků se nakonec dočkáme od obou stran.  

Toyota přitom nemá nyní zapotřebí pozornost směřovat na další nový model, když má zrovna plné ruce práce s uvedením nové Supry na trh a její ostřejší verzí GRMN, na které oficiálně pracuje. Právě Supra ovšem spekulacím ohledně ukončení GT86 přidává na pravděpodobnosti.

Tohle je nejrychlejší Subaru STI. Má 341 koní a střechu z karbonu

Tohle je nejrychlejší Subaru STI. Má 341 koní a střechu z karbonu

Nová generace legendárního jména totiž přijde na trh rovněž s nejslabší dvoulitrovou motorizací o výkonu 145 kW (197 koní), tedy přesně v revíru současné GT86. Automobilka by tak možná nestrpěla dva podobně výkonné a sportovně zaměření modely ve svém portfoliu a GT86 by jednoduše „lezla do zelí“ nové Supře.

Uvidíme tedy. Od Toyoty nemáme potvrzeno vůbec nic. Ze strany Subaru si ale můžeme být jisti, že o další klasický sporťák s motorem vpředu a pohonem zadních kol nepřijdeme. 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků