Subaru poněkud překvapivě končí s výrobou minivozů

Zdá se, že značka Subaru dává vale minivozům, které vyrábí prakticky výhradně pro domácí, japonský trh.
Subaru poněkud překvapivě končí s výrobou minivozů

Podle tvrzení koncernu Fuji Heavy Industries, jemuž automobilka Subaru patří, zaměří svoji pozornost na střední a větší vozy včetně SUV. Zvláště na japonském trhu jsou přitom minivozy třídy „kei“ mimořádně oblíbené, ale Subaru tento segment opustí, protože výroba nejmenších (a nejlevnějších) aut není dostatečně rentabilní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minivozíky Subaru ze současné japonské produkce: Dias Wagon, Lucra a Pleo

Na našich silnicích si toho ale prakticky nevšimneme. Jediné malé Subaru, které známe, je model Justy, přičemž výroba původní konstrukce Subaru byla ukončena již v roce 1994. Od té doby Subaru pod tímto označením nabízí vozy jiných značek, zprvu Suzuki (Swift a Ignis) a nyní Daihatsu (Sirion). Vývoj nových minivozů byl u Subaru zastaven a ušetřené peníze mají jít na vývoj pohonných jednotek a zlepšování bezpečnosti. 

Test Subaru Justy 1,0: eko spása pro 6 hvězd

Test Subaru Justy 1,0: eko spása pro 6 hvězd

Zastavení vývoje a výroby minivozů není u japonských automobilek zrovna běžným jevem. Například Honda tyto vozíky často využívá ke zkoušení svých nových technologií, značky Nissan a Mitsubishi navíc teprve nedávno uzavřely strategickou dohodu o společném vývoji nového „kei“.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků