Subaru poněkud překvapivě končí s výrobou minivozů

Zdá se, že značka Subaru dává vale minivozům, které vyrábí prakticky výhradně pro domácí, japonský trh.
Subaru poněkud překvapivě končí s výrobou minivozů

Podle tvrzení koncernu Fuji Heavy Industries, jemuž automobilka Subaru patří, zaměří svoji pozornost na střední a větší vozy včetně SUV. Zvláště na japonském trhu jsou přitom minivozy třídy „kei“ mimořádně oblíbené, ale Subaru tento segment opustí, protože výroba nejmenších (a nejlevnějších) aut není dostatečně rentabilní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minivozíky Subaru ze současné japonské produkce: Dias Wagon, Lucra a Pleo

Na našich silnicích si toho ale prakticky nevšimneme. Jediné malé Subaru, které známe, je model Justy, přičemž výroba původní konstrukce Subaru byla ukončena již v roce 1994. Od té doby Subaru pod tímto označením nabízí vozy jiných značek, zprvu Suzuki (Swift a Ignis) a nyní Daihatsu (Sirion). Vývoj nových minivozů byl u Subaru zastaven a ušetřené peníze mají jít na vývoj pohonných jednotek a zlepšování bezpečnosti. 

Test Subaru Justy 1,0: eko spása pro 6 hvězd

Test Subaru Justy 1,0: eko spása pro 6 hvězd

Zastavení vývoje a výroby minivozů není u japonských automobilek zrovna běžným jevem. Například Honda tyto vozíky často využívá ke zkoušení svých nových technologií, značky Nissan a Mitsubishi navíc teprve nedávno uzavřely strategickou dohodu o společném vývoji nového „kei“.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků