Drsňácké japonské kombi bodovalo nejen ochranou při nárazu, ale také díky vyspělým asistenčním systémům.
Relativně nedávné zpřísnění kritérií zkoušek NCAP přineslo do hodnocení bezpečnosti pořádný „fičák.“ Zatím co před nějakou dobou bylo pětihvězdičkové hodnocení prakticky u kteréhokoliv auta standardem a cokoliv nižšího vyvolávalo pozdvižení, nyní z testů padají velmi nízké výsledky převážně kvůli absenci asistenční a bezpečnostní elektroniky.
Z dob nedávných si připomeňme například dvě hvězdičky pro aktuální Dacii Sandero, jednu hvězdu pro elektrickou Dacii Spring a nula hvězd pro Renault Zoe. Všechny tyto vozy „dojely“ právě na asistenty, v jejichž hodnocení získaly nízké skóre – výsledné hodnocení pak může být jen tak vysoké, jako nejnižší hodnocení v jednotlivých disciplínách NCAP.
To ale není problém nového Outbacku, který se blýsknul v opačném spektru počtu hvězd. Při samotných nárazech dobře ochránil posádku různého vzrůstu a v různých polohách – všechny kritické části těla osob uvnitř byly dobře chráněny, pouze hrudník pasažéra na zadním sedadle byl na hraně. Při nárazu s překryvem zůstal vnitřní prostor stabilní. Systém EyeSight čtvrté generace získal za své fungování skóre 95 %, hodnocení 84 % při ochraně chodců je pak dle nejnovějšího platného protokolu NCAP nejvyšší napříč všemi třídami – jak se můžete přesvědčit ve videu, systémy se testují s maketou pochodujícího pajduláka nebo cyklisty v životní velikosti. Celkových 88,8 % je pak nejlepším výsledkem v rámci nové metodiky, platné od roku 2020.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ