Subaru Outback v ČR dostalo speciální edici Limited. 150 kusů bude muset stačit

Speciální výbava Limited crossoveru Subaru Outback je nejen na českém trhu omezena počtem kusů. Než si vůz představíme v redakčním testu, pojďme si shrnout, co za cenu 1.065.000 Kč nabízí.

V pořadí již šestá generace Subaru Outback se představila loni v dubnu na autosalonu v New Yorku, na českém trhu o ní ale zatím není vidu ani slechu. Tuzemské zastoupení stále prodává pátou generaci modelu představenou v roce 2015, a přestože to bylo letos na jaře už pět let, co první kusy dorazily do motoristických redakcí za účelem redakčních testů, nemůžu říct, že by outback nějak výrazně zestárnul. Subaru totiž své modely v průběhu jejich života pravidelně modernizuje a aktuální verzi modelového roku 2020 připravilo i speciální verzi Limited.

Nové Subaru Outback oficiálně: Má základ z Imprezy a výkon až 260 koní!

Nové Subaru Outback oficiálně: Má základ z Imprezy a výkon až 260 koní!

Akční edice Limited je v česku omezena počtem 150 kusů, což se může zdát jako málo, Subaru ale zároveň není značkou, která by u nás prodávala tisíc aut ročně. Třeba loni v prosinci zástupci Subaru předpokládali, že u nás letos prodají asi 900 vozů. Zatímco dříve se outback prodával s dvojicí motorů, dnes je v nabídce jediný, a sice benzinový s objemem 2,5 litru a výkonem 129 kW. Zda je to hodně, málo, nebo tak akorát, zjistíme už brzy v redakčním testu, ještě před ním ale nebude od věci si novou limitku představit.

I takto zničené Subaru Outback lze opravit. V bazaru to nemusíte poznat

I takto zničené Subaru Outback lze opravit. V bazaru to nemusíte poznat

Outback Limited vychází z linie Executive, která představuje vrchol celé nabídky. Na rozdíl od jiných značek Subaru nehraje na volitelnou doplňkovou výbavu, ale veškeré prvky rozděluje do pevně daných linií a připlatit si můžete nanejvýš za lak karoserie (12.000 Kč). Zatímco Outback Executive vychází na 1.130.000 Kč, Limited stojí 1.065.000 Kč, což znamená, že výrobce zredukoval standardní výbavu. Konkrétně se bavíme o audiu Harman Kardon a střešním oknu, které Limited nemá a ani mít nemůže.

Test Subaru Outback 2.0D Lineartronic: Velmi funkční prémiovka

Test Subaru Outback 2.0D Lineartronic: Velmi funkční prémiovka

Ve výčtu novinek edice Limited české zastoupení Subaru nešetří slovem „speciální“. Vůz dostal potahy sedadel v provedení Ultrasuede, tmavě stříbrné dekorativní panely na dveřích a přístrojovce, tmavě šedá 18palcová litá kola, tmavou mřížku chladiče, vnější kliky s chromovaným dekorem či plastovou ochranu nárazníků ve stříbrném provedení.

Ve standardní výbavě je snad všechno, na co si běžně vzpomenete. Namátkou třeba navigace, infotainment s 8palcovým dotykovým displejem, elektricky nastavitelná přední sedadla, elektricky ovládané víko kufru, vyhřívaný volant a sedadla vpředu i vzadu, konektivita Android Auto a Apple CarPlay, zadní parkovací kamera, adaptivní tempomat či systém podpory řidiče EyeSight s dvojicí stereokamer za čelním sklem.

Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Na fotkách v galerii vidíte modrošedý vůz, který se brzy objeví v našem testu, verze Limited je ale jinak dostupá ve všech běžných lacích karoserie. Outback Limited přichází ani ne rok po Outbacku Special Edition, který se vyznačoval bohatou výbavou a zelenými detaily karoserie. V Česku byl dostupný za cenu 1.015.000 Kč.

Subaru Outback MY 2020: Technická data a české ceny
Motor 2.5i
Převodovka CVT
Zdvihový objem [cm3] 2498
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 129/5800
Točivý moment [N.m/min] 235/4000
Maximální rychlost [km/h] 198
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2
Provozní hmotnost [kg] 1667 - 1706
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,3
Cena Active  [Kč] 1.000.000
Cena Comfort Navi [Kč] 1.050,000
Cena Executive [Kč] 1.130.000
Cena Limited [Kč] 1.065.000

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků