Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Outback modelového roku 2023 vstupuje na český trh. Známe ceny

Filip Melich
Diskuze (39)

Na český trh vstupuje Subaru Outback modelového roku 2023. Zastoupení značky zveřejnilo ceny a přiblížilo, na jaké změny se mohou zákazníci těšit.

Evropská verze Subaru Outback prošla v rámci změny na modelový rok 2023 drobnou modernizací, která přináší decentní úpravy uvnitř i vně. České zastoupení japonské značky nyní přiváží novinku na český trh a zároveň zveřejnilo tuzemské ceny.

Outback modelového roku 2023 se v americké verzi představil zhruba před rokem a zákazníky láká dravější přídí. Evropská verze modelu se drží o něco přívětivější tváře a v rámci modelového roku 2023 přináší upravený design disků kol. Jsou dostupné v jediném, 18palcovém rozměru, přičemž na výběr je ze tří barevných provedení, která jsou spjata s výbavovými stupni. V ceníku jsou uváděny jako tmavě šedá (Active + Comfort), tmavá metalíza (Field) a broušený vzhled (Touring).

Video se připravuje ...

Nové disky jsou jedinou změnou oproti předchozímu provedení. Uvnitř jich je o něco více, i když podobně decentních. Došlo především ke sdružení a změně logiky uspořádání tlačítek na volantu – nově jsou uspořádána v pomyslných čtyřech, jinak řešených řadách. Mezi levým a spodním ramenem volantu zároveň zmizel ovladač informačního displeje.

Sahalo se také na software a Subaru slibuje přehlednější a snáze ovladatelné menu infotainmentu. Upravoval se design ikonek, přibyla možnost přizpůsobit si jejich organizaci a vytvořit si zkratky v rámci domovské obrazovky, zvětšila se tlačítka pro ovládání klimatizace a jednodušší má být také obsluha navigačního systému.

O pohon Outbacku modelového roku 2023 se nadále stará 2,5litrový zážehový motor Boxer o výkonu 124 kW a točivém momentu 252 Nm. S jednotkou spolupracuje variátorová převodovka Lineartronic a prostřednictvím systému Symmetrical AWD s variabilním rozdělením točivého momentu jsou poháněna všechna kola.

Ceny drobně osvěženého Subaru Outback začínají na částce 1.110.000 Kč, za níž dostanete výbavu Active a tmavé látkové potahy v interiéru. Výbava Comfort stojí 1.180.000 Kč, přičemž navazující výbavový stupeň Field za cenu 1.210.000 Kč už mění potahy za speciální, odpuzující vodu. Vrcholné provedení Touring nabídne světlé nebo hnědé potahy vyrobené z kůže Nappa a zájemce přijde na 1.270.000 Kč.

V podstatě jediným příplatkem je 12.000 Kč za volitelný lak karoserie; standardem je odstín Ice Silver. Výroba modelového roku 2023 v evropské specifikaci již probíhá a české zastoupení Subaru předpokládá, že letos prodá až 280 vozů, především ve vyšších výbavových stupních.

Subaru Outback – technická data a české ceny
Motor horizontálně uložený, 4válcový, benzínový motor typu Boxer, DOHC 16 ventilů s variabilním časováním všech ventilů
Zdvihový objem [cm3] 2498
Vrtání x zdvih [mm] 94,0 x 90,0
Kompresní poměr 12:1
Největší výkon [kW/ot.] 124/5000-5800
Točivý moment [N.m/ot.]  252/3800
Převodovka CVT
Max. rychlost [km/h] 193
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,2
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 7,4
Emise CO2 [g/km] 169
Objem nádrže [l] 63
Rozměry (d x š x v) [mm] 4870 x 2067 x 1675
Rozbor [mm] 2745
Objem zavazadelníku [l] 561-1822
Cena Active [Kč] 1.110.000
Cena Comfort  [Kč] 1.180.000
Cena Field [Kč] 1.210.000
Cena Touring [Kč] 1.270.000
Filip Melich
Diskuze (39)

Doporučujeme

1. 4. 2023 21:47
Re: Outback x Stelvio - vlastní zkušenost
Rozporoval jsem "těch pár minut" a "zpocení po takové cestě". Dodávku jsem zmínil jen, že díky ní mám zkušenost na jedné trase mezi pomalým a rychlým tempem.
1. 4. 2023 19:28
Re: Outback x Stelvio - vlastní zkušenost
S dodávkou můžeš jet 160 a stejně budeš rozbitej.
1. 4. 2023 12:33
Re: Outback x Stelvio - vlastní zkušenost
Jedna věc, že Outbacku motor stačí na to jet v klidu 130 km/h, ale druhá v praxi když zůstaneš viset za kamionem, natož v Německu, tam je nejen pohodlnější, ale i bezpečnější mít výkonovou rezervu se rozjet z 80 km/h. S dynamikou dodávky to pak není nic moc.

Jinak na dlouhých trasách, jako jsi asi teď jel, je právě 130 vs 160+ dost velký rozdíl v cíli (1h a víc), to mám taky z vlastní zkušenosti kdy jedu občas dodávkou jednu dlouhou trasu (120-130), kterou jinak jezdím rychle osobákem (160+). A v lepších autech (ne-SUV) není v komfortu mezi takovými rychlostmi skoro žádný rozdíl.

Mimochodem ve čtvrtek u Mnichova jsem předjížděl na dálnici nový Outback s rakví na střeše s českou značkou, nebyls to náhodou ty? :D
31. 3. 2023 16:23
Re: Outback x Stelvio - vlastní zkušenost
Ano, právě tak jsem to i myslel. Normálně do diskuzí nepíšu, ale přišlo mi, že se tu od začátku
na Outback kvůli motoru zbytečně plivalo. Přitom to auto je motorově v pohodě. Odpich z místa, třeba když dáváte přednost v jízdě a potřebujete vjet do provozu 0 - 50 je výborný, okamžitá reakce, žádná turbo díra. To turbo ve Stelviu se musí jakoby nadechnout a pak kopne. CVT v Outbacku srovnávám se ZF8 ve Stelviu a to CVT je taky v pohodě. Chová se to jak HDM. Stelvio je tvrdší a řízení má ještě ostřejší, než ten Outback. Hledat limity přilnavosti se Stelviem, to snad tak někde na okruhu. Ale i toho Outbacka jsem si v serpentinách hodně užíval, a to měl rakev na střeše a byl naložený, takže těžiště výše, než by bylo samotné auto. Takže tady opravdu klobouk dolů, jak ho naladili.
Prostě, každé má svoje. Stelvio je "sport", ale po 900 km Vás unaví více, takové - plyn brzda plyn i v režimu Normal, natož Dynamic. Ten Dynamic je super svezení - jak v motokáře, ale tak na 5 km. Pak to přepínám zpátky. Outback je takový pohodář - víkendář :-).
31. 3. 2023 14:54
Re: Nejede to a žere, k tomu CVT
Mnohým môže stačiť, nie každý má rád dynamickú jazdu. Sú ľudia vysadení na pohodlíčko a komótne šušťanie do cieľa. Takže prečo nie? Zďaleka to nie je taká tragédia ako si myslíš. Je dosť áut, pred ktorými by som Outbacka uprednostnil.