Subaru Outback a Forester MY2015 přijíždějí na český trh

Tuzemské zastoupení automobilové části koncernu Fuji Heavy Industries začíná prodávat vylepšené verze svých „terénních“ modelů.

Subaru oficiálně uvedlo na český trh dvě novinky, které jsou z hlediska prodejních objemů pro tuzemské zastoupení klíčové: nové Subaru Outback a oblíbený Forester ve verzi pro modelový rok 2015.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Outback spolehlivě identifikujete podle sebevědomé lichoběžníkové masky

Technicky vzato je nový Outback spíš modernizací toho dosavadního, přesto narostl do šířky i do délky. Podrobně jsme vám ho představili v prvních jízdních dojmech z Itálie a Slovinska, dnes tedy jen stručně: kromě prostornější karoserie se modernizace dotkla také podvozku (je tišší a komfortnější), interiéru i motorů.

Před překážkou zastaví

S modernizovaným Outbackem se do Evropy dostává také systém EyeSight, který prostřednictvím dvojice kamer sleduje prostor před vozem a v případě hrozící srážky je schopen auto včas zastavit z rychlosti až 50 km/h. (Většina jiných výrobců slibuje zastavení před překážkou do 30 km/h, do padesátky jejich systémy „snižují závažnost následků nehody“.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Předchozí generace Subaru Outback – modelu, který de facto založil populární kategorii zvýšených kombíků do lehčího terénu

Nové Subaru Outback pořídíte nejlevněji s motorem 2.5i (129 kW) a výbavou Active. Tato verze vyjde na 939 000 Kč. Základní výbava je nicméně velkorysá a obsahuje kromě jiného vyhřívání předních sedadel, dvouzónovou klimatizaci, Bluetooth, parkovací kameru, tempomat i systém EyeSight.

Nejdražší verzí je 2.0D-S Sport Lineartronic za 1 159 000 Kč. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Outback se prodává s benzínovým čtyřválcem 2.5i Lineartronic nebo dieselem 2.0D – ten lze kombinovat i s manuální převodovkou

Ke všem motorům lze objednat variátorovou převodovku Lineartronic. S ní se u Subaru vždy pojí jednodušší systém pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou namísto mechanického diferenciálu.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Audi | Sedany | Subaru | Audi A3

Srovnávací test: Subaru WRX STI 2015 vs. Audi S3 vs. Subaru WRX STI

V kombinaci s moderním vektorováním točivého momentu pomocí brzdové soustavy však i takový systém dokáže rozhýbat auto i v situaci, kdy má pevnou půdu pod nohama jediné kolo – ať už přední, nebo zadní.

Diesel + Lineartronic = Forester MY2015

Podobně jako u nového Outbacku vypadá nabídka motorizací a výbav rovněž u vylepšeného Foresteru modelového roku 2015. Ten dostal nový multimediální systém Starlink s rozhraním Mirrorlink pro chytré telefony a upravené ovládání klimatizace. Největší novinkou je ovšem možnost objednávat dieselový boxer v kombinaci s automatem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na tiskovou konferenci do Letňan přivezlo české zastoupení nejen Outback a nový Forester (vlevo), ale i maratonský speciál Czech Subaru Offroad týmu a kupé Leone GFTS

Subaru Forester 2.0D Lineartronic stojí 839 000 Kč  ve výbavě Active. Za model s benzínovým dvoulitrem byste zaplatili 699 000 Kč a v nabídce stále figuruje i přeplňovaný Forester 2.0 XT (177 kW) za 939 000 Kč.

Testy | SUV | Srovnávací testy | Subaru | Nissan

Nissan X-Trail 1.6 dCi 4x4 vs. Subaru Forester 2.0D 

Zástupci Subaru také naznačili, že značka na podzim uvede na evropský trh model Levorg, a to s přeplňovaným motorem 1,6 l.

Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků