25
Fotogalerie

Subaru Outback 2.0D Lineartronic - první jízdní dojmy

Kapitoly článku:


Realita?

Automatický Outback je v praxi velice příjemné auto. Jak už jsem napsal, když nespěcháte, zaručeně oceníte plynulý chod převodovky bez jakéhokoliv cukání. Outback prostě jede. Lineartronic také může nabídnout širší rozsah převodových poměrů v porovnání s klasickou šestistupňovou převodovkou. V režimu D se pracuje s poměry od 3,505 do 0,544, v manuálním končíte na sedmičce s hodnotou 0,582. Jen pro porovnání klasický manuál nabídne 3,454 až 0,557 pro šestku. Mimochodem ve 130 km/h točí motor cca 2200 ot./min.

DSC_0725.JPGDSC_0718.JPG 
Díky většímu rozsahu točí na dálnici naftový Outback s Lineartronicem při 130 km/h pouze 2200 ot./min.

Spotřeba logicky bude při použití automatické převodovky o něco vyšší. Podle tabulkových údajů spotřebuje automatický naftový Outback zhruba o půl litru nafty na 100 km více. V kombinovaném cyklu by si měl vystačit s 6,3 l/100 km. Během testu jsem se ale pohyboval mezi sedmi a osmi litry. Průměrná spotřeba se nakonec ustálila na 7,4 l/100 km.

Připravte si 40 000 Kč

Pokud nemáte z nějakého důvodu rádi bezstupňové převodovky, potom zřejmě budete ke kombinaci dieselového Outbacku a Lineartronicu skeptičtí. Jenže u Subaru se povedlo vytvořit výborný kompromis mezi bezstupňovou a klasickou převodovkou a výsledkem je komfortní naftové auto, které této značce citelně chybělo. Tedy než definitivně skočíte do nějakého Passatu Alltrack, automatický Outback si určitě vyzkoušejte. Možná budete překvapeni tím, jak dobře se povedlo diesel a Lineartronic sladit dohromady.

Naftový Outback dorazí velice brzy také na český trh. První exempláře by se měly v showroomech objevit ve druhé polovině května. Co se financí týká, mluví se zatím o příplatku na úrovni 40 000 Kč. Nejdostupnější Outback 2.0D Active aktuálně stojí 899 000 Kč. 

Technické údaje: Subaru Outback 2.0D Lineartronic

Rok
2013
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/4 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
vznětový • 1 998 cm3
Vrtání • zdvih
86,0 mm • 86,0 mm
Stupeň komprese
16,3 : 1
Nejvyšší výkon
110 kW (150 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
3 600 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
350 Nm při 1 600 až 2 400 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
9,7 s
Nejvyšší rychlost
195 km/h
Převodovka: způsob řazení
bezstupňová
Hmotnost: provozní
1 624 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
7,6 • 5,6 • 6,3 l/100 km
 
 

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud