Subaru odhalilo nové XV: Předchůdci se jen podobá, stojí totiž na nové platformě

Crossover XV je hlavní hvězdou stánku Subaru na ženevském autosalonu.
Subaru odhalilo nové XV: Předchůdci se jen podobá, stojí totiž na nové platformě

Ačkoli druhá generace modelu XV sází na stejné hodnoty jako předchůdce, od základu jde o zcela nový vůz. Základem byla opět Impreza, ovšem zvýšené XV to v terénu vždy umělo.

Novinka přijíždí na nové globální platformě Subaru. Oproti předchůdci je o pět milimetrů širší. Nabízí stejných 220 milimetrů světlé výšky. Znatelný je nárůst tuhosti karoserie - až o 70 %.

Pohonná jednotka je taktéž inovovaná. Dvoulitr s plochým uložením válců nyní nabídne 115 kW (154 koní). Maximální točivý moment činí 196 Nm. Pohonná jednotka je spárované s převodovkou CVT se sedmi virtuálními převodovými stupni.

Subaru představilo facelift pro WRX a WRX STI. Vylepšilo i brzdy

Subaru představilo facelift pro WRX a WRX STI. Vylepšilo i brzdy

Již tradičně je XV vybaveno symetrickým pohonem všech čtyř kol. Zákazníci se mohou těšit na soubor asistenčních systémů Eye Sight, který zahrnuje nouzové brzdění, adaptivní tempomat a udržování jízdního pruhu.  "Druhé oči řidiče" se již objevily například v modernizovaném modelu Levorg.

Opět se počítá i s prodejem v Evropě, včetně České republiky. Na rozdíl od standardního modelu Impreza, který na náš trh nedorazí.

Sledujte náš online přenos ze ženevského autosalonu:

Autosalon v Ženevě ONLINE: Sledujte s námi všechny klíčové okamžiky

Autosalon v Ženevě ONLINE: Sledujte s námi všechny klíčové okamžiky

Prohlédněte si první fotografie vozu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků