Subaru odhalilo nové XV: Předchůdci se jen podobá, stojí totiž na nové platformě

Crossover XV je hlavní hvězdou stánku Subaru na ženevském autosalonu.
Subaru odhalilo nové XV: Předchůdci se jen podobá, stojí totiž na nové platformě

Ačkoli druhá generace modelu XV sází na stejné hodnoty jako předchůdce, od základu jde o zcela nový vůz. Základem byla opět Impreza, ovšem zvýšené XV to v terénu vždy umělo.

Novinka přijíždí na nové globální platformě Subaru. Oproti předchůdci je o pět milimetrů širší. Nabízí stejných 220 milimetrů světlé výšky. Znatelný je nárůst tuhosti karoserie - až o 70 %.

Pohonná jednotka je taktéž inovovaná. Dvoulitr s plochým uložením válců nyní nabídne 115 kW (154 koní). Maximální točivý moment činí 196 Nm. Pohonná jednotka je spárované s převodovkou CVT se sedmi virtuálními převodovými stupni.

Subaru představilo facelift pro WRX a WRX STI. Vylepšilo i brzdy

Subaru představilo facelift pro WRX a WRX STI. Vylepšilo i brzdy

Již tradičně je XV vybaveno symetrickým pohonem všech čtyř kol. Zákazníci se mohou těšit na soubor asistenčních systémů Eye Sight, který zahrnuje nouzové brzdění, adaptivní tempomat a udržování jízdního pruhu.  "Druhé oči řidiče" se již objevily například v modernizovaném modelu Levorg.

Opět se počítá i s prodejem v Evropě, včetně České republiky. Na rozdíl od standardního modelu Impreza, který na náš trh nedorazí.

Sledujte náš online přenos ze ženevského autosalonu:

Autosalon v Ženevě ONLINE: Sledujte s námi všechny klíčové okamžiky

Autosalon v Ženevě ONLINE: Sledujte s námi všechny klíčové okamžiky

Prohlédněte si první fotografie vozu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků