Subaru nabídne naftový motor pro většinu modelů

24 komentářů

Pavel
10. listopadu • 1:39

viz výše - svez se s novým STI, co má de facto možnost plynulé regulace základního nastavení přenosu sil na přední/zadní nápravu.

Ivan
9. listopadu • 19:40

Ještě aby uvedli na trh použitelný kombik nižší střední třídy...

Chudas
9. listopadu • 22:20

Do Tibecy, Forestru a Outbacku jo......... jinak souhlasim s lidma co sou proti...... Evropa a zvlášť českej člověk je šetřílek a co nemá naftu je hned šméčko viz příspěvek o několik řádek výš.

Haldo
10. listopadu • 0:04

Hlavne ked to tu bude zasrate dieslami, tak po vzoru ekologickeho rakuska zavedu na tych 300km dialnic 100vku a budeme sa cez krajinku presuvat ako za stredoveku. Pekne pomaly. Hlavne aby tie diesly bez filtra pevnych castic tolko necmudili a dalo sa tu zit.

chr
9. listopadu • 15:13

Do Outbacku by se teda veslo baterii habakuk a jeste by zbylo plno mista.
Takze otazka je proc dehet?

Saman
9. listopadu • 14:44

Do Subaru patri jen benzinaky, stejne jako patrej benzinaky do znacky jako Porsche, nedovedu si predstavit ze bych si nekdy koupil Imprezu STi s naftozroutem, proste tfuuuj tfuuuj tfuuuj :-/ . Tim ta znacka ume razem strati onen punc neceho extra.

Snehulak
10. listopadu • 0:15

Acho jo - vsichni milovnici dieselu - sjedte si nejdriv poradnym benzinem a pak kritizujte. Zrovna ted jezdim 3.5V6 a nejak nemam s nedostatkem vykonu zasadnim problem. Co se tyce revu, tak vzhledem k tomu ze je to automat a motor se obvykle pohybuje v pasmu 1500-2300 otacek, tak motor neslysim. A kdyz nahodou motor vytocim k 5 tisicum, tak to neni rev, ale lahodny zvuk 6tivalce.Jo a zrovna ted mam prumernou spotrebu za poslednich 700km kolem 9 litru na 100. (25MPG), a to jezdim hlavne po meste (San Francisco a okoli). Ach jo, ty dieselovi setrilkove ...

Karel
9. listopadu • 18:24

Na druhou stranu, takový Forester určitě v dýzlu ostudu neudělá. Ale Imprezy je mi líto.

Mac
9. listopadu • 12:00

:-)

Mirko
9. listopadu • 13:26

Chápeš, že Subaru je technologický louda? Naftový motor je na něj moc těžký, nezvládali to, předběhli je i Korejci, tak proto ho teď budou mít až za dva roky ... :-D Je ovšem ještě jeden možný důvod, proč ho dodnes nemají, a to je odmítání takového motoru. Pak si ovšem nevidí ani na špičku nosu a takovou automobilku radši nebrat, ten jejich symetrický pohon asi taky nebude stát za moc. Kdyby to byla skutečně taková perla, naftu by tam měli už dávno a prodávali o stošest. Vždyť odhadovat trhy dnes umí i Číňani. Prostě Subaru se nedá věřit, kdoví jestli kvůli svým "marketingovým schopnostem" vůbec nezkrachuje ... B-]

Jofrey
9. listopadu • 22:39

Jel jsi někdy v Impreze? S Foresterem? S Legacy, nebo s Outbackem? S Tribecou? I to blbý Justy? Nejel, protože bys jinak nevypustil z huby takový slátaniny!! Pro Subaru jsem dělal dva roky, ale to cos' řekl, tím by sis vykopal v partě Subaristů hrob. Subaru a benzín, to je jejich image a marketingový tah, nejsou to auta pro každýho evropana, který vidí jen VW, nebo 4kruhy s nějakým ubohým TDi... chich, takový sračky...

Mirko
10. listopadu • 11:12

No je vidět, že jim to jejich "image a marketingový tah" moc dlouho nevydrželo, když teď o překot a na poslední chvíli vyvíjejí diesel. Zřejmě i tam už pochopili, že zaspali dobu. A když už čtyřkolku, tak radši Audi ... Mezi Subaristy se nehrnu ... minimálně do doby, než budou mít diesel ... :-D

dwarf
12. listopadu • 21:36

Velice by mne zajimalo, kdo podle tebe vi o marketingu a vyvoji vice. To ze Subaru pripravuje tento motor se uz nejaky patek vi. Jina vec je, ze jdou na trh s dehtem az ted. Mimochodem, redaktori Autorevue opet prisli s horkou novinkou. Obcas mi pripada, ze vetsina ceskych medii travi nejvice casu psanim reklamnich textu na skvele vozy Skoda nebo jen o neco malo horsi VW koncern jako celek. Kdyby se radeji vydali za honbou o vlastni pruzkum, interview a zpovidani zodpovednych lidi od jednotlivych automobilek. Ale ne, ono je lepsi jen prevzit, popr prelozit a sepsat text o trsoku jinak. Byt tebou, tak Audi opravdu ne zminuji. Jejich Vorsprung durch technik je vskutku jen k smichu. Nicmene, co od VW cekat jineho, ze?

vlado
10. listopadu • 16:41

Jo, kup si radši audi nebo oktáfku v haldexu ftédéíčku, to pro tebe bude rozhodně lepší volba a mezi nás subaristy se opravdu radši nehrň. Vepřácká Evropa bohužel ocení spíš chrochtající traktor, bier und bratwurst než promyšlenou koncepci 4x4, na které staví subaru a proč i diesel má být boxer, bo inženýři u subaru maj narozdíl od sedláků ve fau-vé ponětí o tom, co je to těžiště.

Cynik
9. listopadu • 23:27

Sračky?! Tím by sis vykopal v partě audistů hrob! :-D Ale teď vážně: Subaru je velmi specifická značka (předesílám, že jsem nïkdy žádné neřídil, hodnotím tedy jen jako pozorovatel) a jako takové jí jistě můžeme jako fandové odpustit, že si s naftou dala tak na čas. Ale jako zákazníci nikoli - stávající Subaru Legacy je pro mě designově celkem atraktivní auto, pohon 4x4 je velká konkurenční výhoda, ale absence dieselu v mém případě naprosto vylučuje, že bych to auto koupil. Jsem prostě jeden z těch klasických Evropanů. Dieselové motory jsem si zamiloval z jednoho prostého důvodu - výkon v nízkých otáčkách. Dvoulitrový diesel má dneska v 3.000 otáčkách stejný výkon, jako třílitrový benzín (který je samozřejmě mnohem dražší jak pořizovací cenou, tak i provozními náklady). Jasně, že benzín můžu vytočit a zmizím za horizontem, ale to je to, o čem mluvím. Diesel točit nemusím. Ne-mu-sím! ;-) Samozřejmě respektuju lidi, kteří mají rádi otáčky a řev, ale já jsem spíš milovníkem "tiché a klidné síly".

Jarda
10. listopadu • 19:22

Ujasni si pojmy. Ne ze NE-MU-SIS ,ale ty NE-MU-ZES. Ja MU-ZU, ale NE-MU-SIM. To je jeden z rozdilu mezi benzinakama a ropakama. A pokud jsi milovnikem "tiche a klidne sily" a mas dyzla, pak si dojdi minimalne na usni.

David
10. listopadu • 7:42

S tímto názorem nemůžu úplně souhlasit. Mám Forestra 2.0 a v práci občas jezdím s Octavií 2.0TDI. Přijde mi, že to TDI okolo 2000 otáček vůbec netáhne, ten motor se strašně trápí. Nad 2500 zabere turbo a pak to letí. A pak to zase umře. :-)
Forester naopak začně plynule už od asi 1900 otáček táhnout a výkon se postupně zvyšuje. Samozřejmě do kopce to nemá takový záběr jako to turbo, ale od toho je převodovka.
Nejezdil jsem s třílitrovým benzínem, ale myslím si, že by táhnul odspoda mnohem víc, než 2.0TDI.

Pavel
9. listopadu • 17:42

Zase další týpek, který prezentuje své pochyby o technické vyspělosti Subaru. Odpověd je jednoduchá - jdi se se subaru svézt, a pak uvidíme. Čistě na svezení, kam se hrabe třeba Audi se svým quattro (a "dokonalým" vyvážením s motorem nad přední nápravou).
Jednoduše, jdi se se subaru pořádně projet, pak se můžeme bavit o tom, která značka je "technologicky na výši").

delph
9. listopadu • 22:36

někde jsem čet že subaru se svým náhonem navšechna 4 kola byla ve své době našpici an ikdo jim nesahalani po pasale zaspali na vavřínech a třeba už i auďácké guttro je teď lepší než 4x4 u subaru

Karllos
9. listopadu • 23:32

SUbaru a Audi se vým pohonem 4x4 přišli víceméně ve stejné době nezávisle na sobě... i když princip je víceméně stejný. Audi s quattrem je nyní míň vidět, neb audi už nejezdí rally. SUbaru ale zase na rozdíl od Audi dělá všechny své modely (upadajcí Justy neberu) se stálým pohonem 4x4, zatímco Audi je dodává jen do verzí svých (mnoha) modelů označených quattro... protože jsou i audiny dodávané s 4xněkdy4, tedy Haldexem (neblahé dědictví od VW), u VW to označují jako 4-matic, u Audi nevím.... ale 4x4 od Subaru a quattro od AUdi je myslím zcela srovnatelné...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
10. listopadu • 1:38

Nejde jen o systém 4x4, ale i o vyvážení auta - tedy jízdní vlastnosti celkově. A tady si dovolím tvrdit, že Audi na Subaru v žádném případě nemá. Jde o chybu koncepce, klasická audi s pohonem 50/50 jsou ve většině případů (když se nesnažíte) výrazně nedotáčivá (zmíněné těžké diesly nad přední nápravou tomu zrovna nenapomáhají). Proto říkám, musíte se svézt, abychom se mohli bavit o "technologické vyspělosti". Audi umí líp interiéry, všechny ty luxusní prkotinky (klima, masážní sedadla, xenony, ...), ale jako auto je subaru lepší.
Mimochodem subaru je tím typické, že v podstatě každý motor má jiný systém 4x4 :-). Například v impreze můžeme najít (jestli se nemýlím) 3 různé systémy pohonu 4x4 (samozřejmě pokaždé stálý pohon, ne "stálý" haldex).

NZG
9. listopadu • 14:45

Stredoevropsky trh jako jediny trpi zvlastni posedlosti naftou a Evropa neni pro subaru klicovym trhem.
Proto se tak dlouho nevyplatilo vyvijet vlastni diesel (samo. to musel byt boxer)

Flavio
9. listopadu • 14:03

Za dva roky? Já sem slyšel, že diesela bude mít již za rok Legacy MY08!Subaru je narozdíl od Hyundai/Kia malá automobilka, která si nemůže dovolit vyvinout a vyrobit motor, bez toho, aniž by 100% věděla, že se jim tato investice vrátí. Stejně jako si nemůže dovolit dočasně osadit do svých vozů konkurenční diesel, tak jako to uděly dříve některé asijské značky, a to kvůli vyjímečnému pohonému systému.

majo1982
9. listopadu • 12:45

JAk rikaš, ale subaru to muzeme odpustit :-D

Doporučujeme

Články odjinud