Celým jménem jde o verzi STI Sport. K mání bude s vytříbenými jízdními vlastnostmi a motorem, který v Evropě neznáme
Výkonné a sportovní modely nejsou v aktuální nabídce Subaru zastoupeny ve velké míře – máme zde nové BRZ, na americkém trhu najdeme tradičnější pojetí čtyřkolkové zábavy ve formě nového WRX a to je zhruba vše.
Akčnější nádech nyní získává japonská verze Foresteru s novou výbavou STI Sport, která kromě stylu přináší i zajímavé úpravy pro řidiče. Těmi jsou přední tlumiče Hitachi Astemo SFRD a upravené zadní tlumiče, jejichž ladění a nastavení provedlo přímo STI.
Jízdní vlastnosti relativně vysokého Foresteru mají díky nim být na úrovni sportovního sedanu. Vůz dále dostává znáčky STI na kapotáž, leskle černé doplňky na přídi, zádi, prazích, zrcátcích, spoileru a difuzoru a také speciální 18“ kola. Pod kapotou ke změnám nedošlo, japonský model pohání přeplňovaná čtyřválcová osmnáctistovka se 130 kW (177 k) a 300 Nm.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ