Subaru Levorg je v Japonsku nabízeno s externím airbagem. Hledí na životy seniorů

Nejde o kdovíjakou novinku. Spíše jen zajímavost z domácího trhu Subaru.

Nabídka výbavy jednotlivých modelů se může na různých trzích po světě vcelku lišit. Jedna zajímavost teď přichází ze země vycházejícího slunce a přesněji od Subaru. Není pochyb, že japonská automobilka v poslední době hledí u svých vozů stále silněji na bezpečnost. V tomto případě ještě důrazněji na bezpečnost chodců.

Na japonském trhu totiž může být i nejnovější Subaru Levorg (a rovněž další modely) vybaveno vcelku ojedinělým externím airbagem, který se nafoukne zpod kapoty v dolní části A sloupků a čelního okna. Airbag má snížit riziko těžkých zranění chodce především v oblasti hlavy při střetu s vozidlem. Aktivaci airbagu ve správnou chvíli vyhodnocují senzory zohledňující sílu nárazu či rychlost.

Subaru Forester předběhlo dobu. Skvělý nápad přišel už před víc než čtvrtstoletím

Subaru Forester předběhlo dobu. Skvělý nápad přišel už před víc než čtvrtstoletím

Automobilka začala externí airbag nabízet už v roce 2017. Chtěla tím v Japonsku reagovat na stále vysokou pravděpodobnost úmrtí chodců při střetu s vozidlem, a to především u chodců v seniorském věku, kteří ve statistikách zastávají početnou skupinu.

Subaru samozřejmě není první automobilkou, která u svých modelů externí airbag nabízí, přesto ale není tento bezpečnostní prvek natolik rozšířenou výbavou. Například Volvo V40 přišlo na trh v roce 2012 s obdobnou technologii externího airbagu ve výbavě – při aktivaci se rovněž částečně vzpřímila kapota pro zmírnění dopadu chodce na příď vozu.

Koncept Volvo Recharge je pro značku klíčový. Uvnitř má skandinávský obývák

Koncept Volvo Recharge je pro značku klíčový. Uvnitř má skandinávský obývák

Stále častější je nicméně výbava ve formě vnitřního středového airbagu mezi předními sedadly. Tento prvek již nabízí třeba nová Honda Jazz, poslední modely Hyundaie nebo koncernu VW. Cílem středového airbagu je minimalizovat následky střetu řidiče a spolujezdce při bočním nárazu vozu a snížit pravděpodobnost úrazu hlavy.

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků