Na kompletní změnu charakteru vozu si v rámci faceliftu troufne jen málokdo. Někdy ale prostě není jiná cesta. Jako v případě Subaru Levorg.
Subaru Levorg je auto, které přitahuje ty nadšence do řízení, kteří se chtějí svižně projet a cítit chování auta, ale o vysoký výkon jim až tak nejde. Sportovně laděný kombík měl při svém uvedení na trh perfektní vlastnosti, dané naddimenzovaným podvozkem i turbomotorem 1.6 GT-S s výkonem 125 kW (170 koní). A ano, měli jsme ho rádi.
S faceliftem ale přišla změna. Boxer turbo je pryč a místo něj nastoupil atmosférický dvoulitr se 110 kW (150 koní), který už nepotřebuje charakteristický průduch v kapotě.
Důvodem jsou emisní normy, kvůli kterým by bylo potřeba přeplňovaný motor poupravit. A to by se nemuselo finančně vyplatit. Ostatně ze stejného důvodu přišel Forester o přeplňovanou benzinovou verzi XT a WRX STI skončilo úplně. Namísto toho se sáhlo po připravené dvoulitrové jednotce z Foresteru. Symetrický pohon všech čtyř kol a převodovka CVT samozřejmě zůstávají.
Ceny nového Subaru Levorg začínají na částce 700.000 Kč ve vstupní výbavě Trend, což je o 25 tisíc méně, než kolik si Subaru řeklo za původní model (při prvním uvedení na český trh v roce 2015 stálo dokonce 759.000 Kč). Ve výbavě nechybí 17palcová kola, dvouzónová klimatizace, 7palcový infotainment, bluetooth, asistent pro jízdu v pruzích nebo adaptivní tempomat. Na základní výbavu slušné.
Vyšší výbava Active za příplatek 80.000 Kč přidává aktivní natáčecí Bi-LED světlomety, přední LED mlhovky, bezklíčové odemykání a startování, parkovací kameru, systém pro detekci vozu v mrtvém úhlu nebo automatická potkávací světla.
Nejvyšší výbava Executive za 880.000 Kč přináší některé výlučné prvky, jako jsou 18palcová kola, navigaci, hliníkové sportovní pedály, elektricky nastavitelná sedadla v osmi směrech, chytré vnitřní zpětné zrcátko nebo větší brzdy. U všech výbav pak platí pravidlo, že si můžete připlatit pouze za jiný lak. Stojí rozumných 12.000 Kč.
Foto: Facebook Subaru CZ
Subaru Levorg: porovnání motorů |
Motor |
2.0i |
1.6 GT-S |
Zdvihový objem [cm3] |
1995 |
1600 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
110/6200 |
125/4800 |
Točivý moment [N.m/min] |
198/4200 |
250/1800-4800 |
Převodovka |
CVT |
CVT |
Max. rychlost [km/h] |
195 |
210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
11,7 |
8,9 |
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] |
7,2-7,3 |
7,2 |
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] |
8,7 |
- |
Cena Trend [Kč] |
700.000 |
už se neprodává |
Cena Active [Kč] |
780.000 |
už se neprodává |
Cena Executive [Kč] |
880.000 |
už se neprodává |
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ