Subaru Levorg přišlo i v Česku o skvělý turbomotor. Teď má nižší výkon i cenu

Na kompletní změnu charakteru vozu si v rámci faceliftu troufne jen málokdo. Někdy ale prostě není jiná cesta. Jako v případě Subaru Levorg.

Subaru Levorg je auto, které přitahuje ty nadšence do řízení, kteří se chtějí svižně projet a cítit chování auta, ale o vysoký výkon jim až tak nejde. Sportovně laděný kombík měl při svém uvedení na trh perfektní vlastnosti, dané naddimenzovaným podvozkem i turbomotorem 1.6 GT-S s výkonem 125 kW (170 koní). A ano, měli jsme ho rádi.

S faceliftem ale přišla změna. Boxer turbo je pryč a místo něj nastoupil atmosférický dvoulitr se 110 kW (150 koní), který už nepotřebuje charakteristický průduch v kapotě.

Nové Subaru Outback oficiálně: Má základ z Imprezy a výkon až 260 koní!

Nové Subaru Outback oficiálně: Má základ z Imprezy a výkon až 260 koní!

Důvodem jsou emisní normy, kvůli kterým by bylo potřeba přeplňovaný motor poupravit. A to by se nemuselo finančně vyplatit. Ostatně ze stejného důvodu přišel Forester o přeplňovanou benzinovou verzi XT a WRX STI skončilo úplně. Namísto toho se sáhlo po připravené dvoulitrové jednotce z Foresteru. Symetrický pohon všech čtyř kol a převodovka CVT samozřejmě zůstávají. 

Ceny nového Subaru Levorg začínají na částce 700.000 Kč ve vstupní výbavě Trend, což je o 25 tisíc méně, než kolik si Subaru řeklo za původní model (při prvním uvedení na český trh v roce 2015 stálo dokonce 759.000 Kč). Ve výbavě nechybí 17palcová kola, dvouzónová klimatizace, 7palcový infotainment, bluetooth, asistent pro jízdu v pruzích nebo adaptivní tempomat. Na základní výbavu slušné.

Subaru chystá představit koncept Viziv Adrenaline. Předpoví nový model?

Subaru chystá představit koncept Viziv Adrenaline. Předpoví nový model?

Vyšší výbava Active za příplatek 80.000 Kč přidává aktivní natáčecí Bi-LED světlomety, přední LED mlhovky, bezklíčové odemykání a startování, parkovací kameru, systém pro detekci vozu v mrtvém úhlu nebo automatická potkávací světla.

Nejvyšší výbava Executive za 880.000 Kč přináší některé výlučné prvky, jako jsou 18palcová kola, navigaci, hliníkové sportovní pedály, elektricky nastavitelná sedadla v osmi směrech, chytré vnitřní zpětné zrcátko nebo větší brzdy. U všech výbav pak platí pravidlo, že si můžete připlatit pouze za jiný lak. Stojí rozumných 12.000 Kč.

Foto: Facebook Subaru CZ

Subaru Levorg: porovnání motorů
Motor 2.0i 1.6 GT-S
Zdvihový objem [cm3] 1995 1600
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/6200 125/4800
Točivý moment [N.m/min]  198/4200 250/1800-4800
Převodovka CVT CVT
Max. rychlost [km/h] 195 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,7 8,9
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] 7,2-7,3 7,2
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 8,7 -
Cena Trend [Kč] 700.000 už se neprodává
Cena Active [Kč] 780.000 už se neprodává
Cena Executive [Kč] 880.000 už se neprodává
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků