Subaru Levorg přišlo i v Česku o skvělý turbomotor. Teď má nižší výkon i cenu

Na kompletní změnu charakteru vozu si v rámci faceliftu troufne jen málokdo. Někdy ale prostě není jiná cesta. Jako v případě Subaru Levorg.

Subaru Levorg je auto, které přitahuje ty nadšence do řízení, kteří se chtějí svižně projet a cítit chování auta, ale o vysoký výkon jim až tak nejde. Sportovně laděný kombík měl při svém uvedení na trh perfektní vlastnosti, dané naddimenzovaným podvozkem i turbomotorem 1.6 GT-S s výkonem 125 kW (170 koní). A ano, měli jsme ho rádi.

S faceliftem ale přišla změna. Boxer turbo je pryč a místo něj nastoupil atmosférický dvoulitr se 110 kW (150 koní), který už nepotřebuje charakteristický průduch v kapotě.

Nové Subaru Outback oficiálně: Má základ z Imprezy a výkon až 260 koní!

Nové Subaru Outback oficiálně: Má základ z Imprezy a výkon až 260 koní!

Důvodem jsou emisní normy, kvůli kterým by bylo potřeba přeplňovaný motor poupravit. A to by se nemuselo finančně vyplatit. Ostatně ze stejného důvodu přišel Forester o přeplňovanou benzinovou verzi XT a WRX STI skončilo úplně. Namísto toho se sáhlo po připravené dvoulitrové jednotce z Foresteru. Symetrický pohon všech čtyř kol a převodovka CVT samozřejmě zůstávají. 

Ceny nového Subaru Levorg začínají na částce 700.000 Kč ve vstupní výbavě Trend, což je o 25 tisíc méně, než kolik si Subaru řeklo za původní model (při prvním uvedení na český trh v roce 2015 stálo dokonce 759.000 Kč). Ve výbavě nechybí 17palcová kola, dvouzónová klimatizace, 7palcový infotainment, bluetooth, asistent pro jízdu v pruzích nebo adaptivní tempomat. Na základní výbavu slušné.

Subaru chystá představit koncept Viziv Adrenaline. Předpoví nový model?

Subaru chystá představit koncept Viziv Adrenaline. Předpoví nový model?

Vyšší výbava Active za příplatek 80.000 Kč přidává aktivní natáčecí Bi-LED světlomety, přední LED mlhovky, bezklíčové odemykání a startování, parkovací kameru, systém pro detekci vozu v mrtvém úhlu nebo automatická potkávací světla.

Nejvyšší výbava Executive za 880.000 Kč přináší některé výlučné prvky, jako jsou 18palcová kola, navigaci, hliníkové sportovní pedály, elektricky nastavitelná sedadla v osmi směrech, chytré vnitřní zpětné zrcátko nebo větší brzdy. U všech výbav pak platí pravidlo, že si můžete připlatit pouze za jiný lak. Stojí rozumných 12.000 Kč.

Foto: Facebook Subaru CZ

Subaru Levorg: porovnání motorů
Motor 2.0i 1.6 GT-S
Zdvihový objem [cm3] 1995 1600
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/6200 125/4800
Točivý moment [N.m/min]  198/4200 250/1800-4800
Převodovka CVT CVT
Max. rychlost [km/h] 195 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,7 8,9
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] 7,2-7,3 7,2
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 8,7 -
Cena Trend [Kč] 700.000 už se neprodává
Cena Active [Kč] 780.000 už se neprodává
Cena Executive [Kč] 880.000 už se neprodává
TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků