Subaru Legacy v Japonsku s přímým vstřikem benzínu

Po Číně a USA se aktuální generace Subaru Legacy/Outback ve své faceliftové podobě pro rok 2013 představuje také na domácím trhu.

A pojďme hned k tomu nejdůležitějšímu, neboť (s výjimkou volantu vpravo) se vozy pro Japonsko dočkaly prakticky identických retuší jako již dříve pro USA a Čínu. Horkou novinkou se tak stává použití nového zážehového motoru s přímým vstřikováním benzínu a označením 2.0GT DIT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí jsou úpravy stejné jako u již dříve představených vozů pro USA a Čínu

Nový agregát vychází z atmosféricky plněné jednotky FA20, jež pohání nová kupé Subaru BRZ a Toyota GT 86. Na rozdíl od ní však disponuje namísto soustavy přímého vstřikování Toyota vlastním systémem podobného typu a přeplňovacím turbodmychadlem. Čtyřválec boxer dosahuje výkonu 300 koní (221 kW) při 5 600 ot./min. a točivého momentu 400 Nm v rozmezí od 2 000 do 4 800 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový čtyřválec 2,0GT DIT a nová bezstupňová převodovka Lineartronic (CVT)

To jsou hodnoty nepatrně lepší (+ 15 koní a 50 Nm) než u stávajícího přeplňovaného agregátu s objemem 2,5 l, ale díky použití systému start/stop z Imprezy klesly spotřeba paliva i emise CO2 o shodných 20 %. Drobných úprav pak doznal také atmosféricky plněný boxer s objemem 2,5 l. Ten nyní dosahuje výkonu 173 koní (127 kW) a točivého momentu 235 Nm, což je o 6 koní, resp. 6 Nm více než dosud.

Test: Subaru Outback CVT – rozvážný univerzál

Test: Subaru Outback CVT – rozvážný univerzál

Připomeňme ještě, že model Subaru Legacy/Outback modelového roku 2013 slavil premiéru na letošním autosalonu v New Yorku. Zvenčí si všimneme drobných úprav odkazujících na aktuální generaci menší řady Impreza, uvnitř pak nových obkladových a potahových materiálů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Legacy MY2013 pro japonský trh
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků