Subaru Legacy v Japonsku s přímým vstřikem benzínu

Po Číně a USA se aktuální generace Subaru Legacy/Outback ve své faceliftové podobě pro rok 2013 představuje také na domácím trhu.

A pojďme hned k tomu nejdůležitějšímu, neboť (s výjimkou volantu vpravo) se vozy pro Japonsko dočkaly prakticky identických retuší jako již dříve pro USA a Čínu. Horkou novinkou se tak stává použití nového zážehového motoru s přímým vstřikováním benzínu a označením 2.0GT DIT.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí jsou úpravy stejné jako u již dříve představených vozů pro USA a Čínu

Nový agregát vychází z atmosféricky plněné jednotky FA20, jež pohání nová kupé Subaru BRZ a Toyota GT 86. Na rozdíl od ní však disponuje namísto soustavy přímého vstřikování Toyota vlastním systémem podobného typu a přeplňovacím turbodmychadlem. Čtyřválec boxer dosahuje výkonu 300 koní (221 kW) při 5 600 ot./min. a točivého momentu 400 Nm v rozmezí od 2 000 do 4 800 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový čtyřválec 2,0GT DIT a nová bezstupňová převodovka Lineartronic (CVT)

To jsou hodnoty nepatrně lepší (+ 15 koní a 50 Nm) než u stávajícího přeplňovaného agregátu s objemem 2,5 l, ale díky použití systému start/stop z Imprezy klesly spotřeba paliva i emise CO2 o shodných 20 %. Drobných úprav pak doznal také atmosféricky plněný boxer s objemem 2,5 l. Ten nyní dosahuje výkonu 173 koní (127 kW) a točivého momentu 235 Nm, což je o 6 koní, resp. 6 Nm více než dosud.

Test: Subaru Outback CVT – rozvážný univerzál

Test: Subaru Outback CVT – rozvážný univerzál

Připomeňme ještě, že model Subaru Legacy/Outback modelového roku 2013 slavil premiéru na letošním autosalonu v New Yorku. Zvenčí si všimneme drobných úprav odkazujících na aktuální generaci menší řady Impreza, uvnitř pak nových obkladových a potahových materiálů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Legacy MY2013 pro japonský trh
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků