Subaru Legacy Touring: paleta je kompletní

(aktualizováno)Subaru Legacy Sedan a Outback páté generace jsou už známy. Rodinu nejnověji doplňuje kombík Touring, o které si nyní řekneme více.

Subaru Legacy ve verzích sedan a Outback jsme vám podrobně již představili na tomto, resp. na tomto místě. V souvislosti s uvedením nové generace této úspěšné střední řady automobilky z koncernu Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) na japonský trh představilo Subaru i poslední článek sestavy, a sice „běžný“ kombík včetně „sportovní“ verze B4. Ještě než se vám při této formuli rozbuší srdce, oznámíme vám, že se v tomto případě jedná ředevším o optický paket, nikoli o silného dravce, jak tomu bylo dosud.

Legacy Touring bylo vyvíjeno pod heslem Grand Touring Innovation, které podle tvůrců zaštiťuje především snahy o zvýšení komfortu a snížení ekologické zátěže při provozu těchto aut. Teprve v další řadě najdeme jízdní vlastnosti, výkony a bezpečnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Subaru Legacy Touring páté generace pochopitelně přejímá řadu kontroverzních stylistických prvků sedanu, o nichž jsme psali při jeho představení, a sdílí s ním nabídku pohonných jednotek. Základem se tak stává dvouapůllitrový čtyřválec s rozvodem SOHC, výkonem 170 koní (127 kW) a nejvyšším točivým momentem 230 Nm.

Verze Legacy 2,5GT disponuje stejným motorem, ovšem vybaveným rozvody DOHC a turbodmychadlem, které z jeho útrob vydoluje až 265 koní (197 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm.

Pomyslným vrcholem standardní nabídky pak zůstává na pružnost zaměřené šestválcové provedení Legacy 3,6R s atmosférickým plněním a rozvody DOHC, výkonem 256 koní (191 kW) a točivým momentem 334 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Netřeba dodávat, že všechny motory jsou opět „bexery“ a že se točivý moment na vozovku přenáší skrze soustavu trvalého pohonu všech kol Symmetrical All-Wheel-Drive. K technickým novinkám se přidávají například nová automatická převodovka Subaru CVT Lineartronic s plynulou změnou převodů nebo elektronická parkovací brzda. K dispozici jsou též konvenční pětistupňový „automat“ E-5AT a nově postavená šestistupňová převodovka s přímým řazením. Připlatit si lze za adaptivní tempomat s radarem, automatické svícení a stěrače nebo bezklíčové zamykání a startování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Legacy stanulo na nové podlahové plošině, díky níž je i kombík Touring v porovnání se svým předchůdcem větší snad ve všech ohledech. Rozvor náprav narostl o 80 mm, novinka je o 95 mm delší a o 50 mm širší, nejvyšší objem zavazadelníku se zvětšil na 2 018 litrů.

Výše zmíněné provedení B4 vychází z varianty Legacy 2,5GT, s níž sdílí stejný motor o výkonu 265 koní. Změny se dotkly pouhých decentních úprav exteriéru vozu, jenž navíc dostal větší kola s ráfky o průměru osmnáct palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy Touring

Klepněte pro větší obrázek
 
Subaru Legacy Touring B4


 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků