Subaru Legacy Touring: paleta je kompletní

(aktualizováno)Subaru Legacy Sedan a Outback páté generace jsou už známy. Rodinu nejnověji doplňuje kombík Touring, o které si nyní řekneme více.

Subaru Legacy ve verzích sedan a Outback jsme vám podrobně již představili na tomto, resp. na tomto místě. V souvislosti s uvedením nové generace této úspěšné střední řady automobilky z koncernu Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) na japonský trh představilo Subaru i poslední článek sestavy, a sice „běžný“ kombík včetně „sportovní“ verze B4. Ještě než se vám při této formuli rozbuší srdce, oznámíme vám, že se v tomto případě jedná ředevším o optický paket, nikoli o silného dravce, jak tomu bylo dosud.

Legacy Touring bylo vyvíjeno pod heslem Grand Touring Innovation, které podle tvůrců zaštiťuje především snahy o zvýšení komfortu a snížení ekologické zátěže při provozu těchto aut. Teprve v další řadě najdeme jízdní vlastnosti, výkony a bezpečnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Subaru Legacy Touring páté generace pochopitelně přejímá řadu kontroverzních stylistických prvků sedanu, o nichž jsme psali při jeho představení, a sdílí s ním nabídku pohonných jednotek. Základem se tak stává dvouapůllitrový čtyřválec s rozvodem SOHC, výkonem 170 koní (127 kW) a nejvyšším točivým momentem 230 Nm.

Verze Legacy 2,5GT disponuje stejným motorem, ovšem vybaveným rozvody DOHC a turbodmychadlem, které z jeho útrob vydoluje až 265 koní (197 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 350 Nm.

Pomyslným vrcholem standardní nabídky pak zůstává na pružnost zaměřené šestválcové provedení Legacy 3,6R s atmosférickým plněním a rozvody DOHC, výkonem 256 koní (191 kW) a točivým momentem 334 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Netřeba dodávat, že všechny motory jsou opět „bexery“ a že se točivý moment na vozovku přenáší skrze soustavu trvalého pohonu všech kol Symmetrical All-Wheel-Drive. K technickým novinkám se přidávají například nová automatická převodovka Subaru CVT Lineartronic s plynulou změnou převodů nebo elektronická parkovací brzda. K dispozici jsou též konvenční pětistupňový „automat“ E-5AT a nově postavená šestistupňová převodovka s přímým řazením. Připlatit si lze za adaptivní tempomat s radarem, automatické svícení a stěrače nebo bezklíčové zamykání a startování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Legacy stanulo na nové podlahové plošině, díky níž je i kombík Touring v porovnání se svým předchůdcem větší snad ve všech ohledech. Rozvor náprav narostl o 80 mm, novinka je o 95 mm delší a o 50 mm širší, nejvyšší objem zavazadelníku se zvětšil na 2 018 litrů.

Výše zmíněné provedení B4 vychází z varianty Legacy 2,5GT, s níž sdílí stejný motor o výkonu 265 koní. Změny se dotkly pouhých decentních úprav exteriéru vozu, jenž navíc dostal větší kola s ráfky o průměru osmnáct palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy Touring

Klepněte pro větší obrázek
 
Subaru Legacy Touring B4


 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků