Subaru Legacy STI: jen pro Japonsko

Subaru připravilo ostrou verzi modelu Legacy pro náročné zákazníky. Chybou je, že bude určena pouze pro japonský trh.

Zatímco automobilka s modrým oválem ve znaku připravuje ostrou Imprezu nové generace, technici ze Subaru Technica International si nedali pokoj a okořenili zástupce střední třídy, model Legacy v obou karosářských variantách. Jaký agregát se ukrývá pod kapotou? Pokud čekáte na 2,5-litrový čtyřválec ze současné Imprezy STI, jste vedle. U Subaru sáhli (trochu překvapivě) po osvědčeném přeplňovaném dvoulitru z předcházejícího „estéíčka“.

Zajímají vás výkony? Ty jsou přesně na úrovni Imprezy, čtyřválcový boxer posílá na všechna kola plných 206 kW (280 k) výkonu. Technici se ale pohráli s průběhem výkonu, který by měl narůstat mnohem plynuleji, než tomu bylo u Imprezy. O znamenitý zvukový projev se má starat speciální koncovka výfuku. Zákazníci budou mít na výběr klasický šestistupňový manuál nebo automatickou pětistupňovou převodovku s možností řazení pádly pod volantem.

Z vnějšího pohledu zaujmou snad jen osmnáctipalcová kola s chromovým odstínem, pod kterými se ukrývají výkonné brzdy Brembo. Na nastavení podvozku spolupracovalo STI s německým Billsteinem, který dodal kompletní sadu tlumičů. Jak již bylo na začátku zmiňováno, Legacy v ostré verzi si najde místo jen u domácích japonských zákazníků. I oni by si měli pospíšit, protože světlo světa spatří jen 600 kusů těchto vozidel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy STI

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků