Subaru Legacy STI: jen pro Japonsko

Subaru připravilo ostrou verzi modelu Legacy pro náročné zákazníky. Chybou je, že bude určena pouze pro japonský trh.

Zatímco automobilka s modrým oválem ve znaku připravuje ostrou Imprezu nové generace, technici ze Subaru Technica International si nedali pokoj a okořenili zástupce střední třídy, model Legacy v obou karosářských variantách. Jaký agregát se ukrývá pod kapotou? Pokud čekáte na 2,5-litrový čtyřválec ze současné Imprezy STI, jste vedle. U Subaru sáhli (trochu překvapivě) po osvědčeném přeplňovaném dvoulitru z předcházejícího „estéíčka“.

Zajímají vás výkony? Ty jsou přesně na úrovni Imprezy, čtyřválcový boxer posílá na všechna kola plných 206 kW (280 k) výkonu. Technici se ale pohráli s průběhem výkonu, který by měl narůstat mnohem plynuleji, než tomu bylo u Imprezy. O znamenitý zvukový projev se má starat speciální koncovka výfuku. Zákazníci budou mít na výběr klasický šestistupňový manuál nebo automatickou pětistupňovou převodovku s možností řazení pádly pod volantem.

Z vnějšího pohledu zaujmou snad jen osmnáctipalcová kola s chromovým odstínem, pod kterými se ukrývají výkonné brzdy Brembo. Na nastavení podvozku spolupracovalo STI s německým Billsteinem, který dodal kompletní sadu tlumičů. Jak již bylo na začátku zmiňováno, Legacy v ostré verzi si najde místo jen u domácích japonských zákazníků. I oni by si měli pospíšit, protože světlo světa spatří jen 600 kusů těchto vozidel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy STI

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků