Subaru Legacy STI: jen pro Japonsko

Subaru připravilo ostrou verzi modelu Legacy pro náročné zákazníky. Chybou je, že bude určena pouze pro japonský trh.

Zatímco automobilka s modrým oválem ve znaku připravuje ostrou Imprezu nové generace, technici ze Subaru Technica International si nedali pokoj a okořenili zástupce střední třídy, model Legacy v obou karosářských variantách. Jaký agregát se ukrývá pod kapotou? Pokud čekáte na 2,5-litrový čtyřválec ze současné Imprezy STI, jste vedle. U Subaru sáhli (trochu překvapivě) po osvědčeném přeplňovaném dvoulitru z předcházejícího „estéíčka“.

Zajímají vás výkony? Ty jsou přesně na úrovni Imprezy, čtyřválcový boxer posílá na všechna kola plných 206 kW (280 k) výkonu. Technici se ale pohráli s průběhem výkonu, který by měl narůstat mnohem plynuleji, než tomu bylo u Imprezy. O znamenitý zvukový projev se má starat speciální koncovka výfuku. Zákazníci budou mít na výběr klasický šestistupňový manuál nebo automatickou pětistupňovou převodovku s možností řazení pádly pod volantem.

Z vnějšího pohledu zaujmou snad jen osmnáctipalcová kola s chromovým odstínem, pod kterými se ukrývají výkonné brzdy Brembo. Na nastavení podvozku spolupracovalo STI s německým Billsteinem, který dodal kompletní sadu tlumičů. Jak již bylo na začátku zmiňováno, Legacy v ostré verzi si najde místo jen u domácích japonských zákazníků. I oni by si měli pospíšit, protože světlo světa spatří jen 600 kusů těchto vozidel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy STI

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků