Subaru Legacy STI: jen pro Japonsko

Subaru připravilo ostrou verzi modelu Legacy pro náročné zákazníky. Chybou je, že bude určena pouze pro japonský trh.

Zatímco automobilka s modrým oválem ve znaku připravuje ostrou Imprezu nové generace, technici ze Subaru Technica International si nedali pokoj a okořenili zástupce střední třídy, model Legacy v obou karosářských variantách. Jaký agregát se ukrývá pod kapotou? Pokud čekáte na 2,5-litrový čtyřválec ze současné Imprezy STI, jste vedle. U Subaru sáhli (trochu překvapivě) po osvědčeném přeplňovaném dvoulitru z předcházejícího „estéíčka“.

Zajímají vás výkony? Ty jsou přesně na úrovni Imprezy, čtyřválcový boxer posílá na všechna kola plných 206 kW (280 k) výkonu. Technici se ale pohráli s průběhem výkonu, který by měl narůstat mnohem plynuleji, než tomu bylo u Imprezy. O znamenitý zvukový projev se má starat speciální koncovka výfuku. Zákazníci budou mít na výběr klasický šestistupňový manuál nebo automatickou pětistupňovou převodovku s možností řazení pádly pod volantem.

Z vnějšího pohledu zaujmou snad jen osmnáctipalcová kola s chromovým odstínem, pod kterými se ukrývají výkonné brzdy Brembo. Na nastavení podvozku spolupracovalo STI s německým Billsteinem, který dodal kompletní sadu tlumičů. Jak již bylo na začátku zmiňováno, Legacy v ostré verzi si najde místo jen u domácích japonských zákazníků. I oni by si měli pospíšit, protože světlo světa spatří jen 600 kusů těchto vozidel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy STI

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků