Subaru Legacy STI: jen pro Japonsko

Subaru připravilo ostrou verzi modelu Legacy pro náročné zákazníky. Chybou je, že bude určena pouze pro japonský trh.

Zatímco automobilka s modrým oválem ve znaku připravuje ostrou Imprezu nové generace, technici ze Subaru Technica International si nedali pokoj a okořenili zástupce střední třídy, model Legacy v obou karosářských variantách. Jaký agregát se ukrývá pod kapotou? Pokud čekáte na 2,5-litrový čtyřválec ze současné Imprezy STI, jste vedle. U Subaru sáhli (trochu překvapivě) po osvědčeném přeplňovaném dvoulitru z předcházejícího „estéíčka“.

Zajímají vás výkony? Ty jsou přesně na úrovni Imprezy, čtyřválcový boxer posílá na všechna kola plných 206 kW (280 k) výkonu. Technici se ale pohráli s průběhem výkonu, který by měl narůstat mnohem plynuleji, než tomu bylo u Imprezy. O znamenitý zvukový projev se má starat speciální koncovka výfuku. Zákazníci budou mít na výběr klasický šestistupňový manuál nebo automatickou pětistupňovou převodovku s možností řazení pádly pod volantem.

Z vnějšího pohledu zaujmou snad jen osmnáctipalcová kola s chromovým odstínem, pod kterými se ukrývají výkonné brzdy Brembo. Na nastavení podvozku spolupracovalo STI s německým Billsteinem, který dodal kompletní sadu tlumičů. Jak již bylo na začátku zmiňováno, Legacy v ostré verzi si najde místo jen u domácích japonských zákazníků. I oni by si měli pospíšit, protože světlo světa spatří jen 600 kusů těchto vozidel.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy STI

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků