Subaru Legacy STi - modrý blesk!

25 komentářů

Libor
1. března • 23:12

Koupil bych starší Subaru(sedan) tak do r.v. 1985, nevíte o něčem?

Wolf
11. března • 12:32

Co dodat. Prostě Subaru. Na nic si nehraje a udělá z auta zbraň. A kdo měl možnost si vyzkoušet Imprezu STI, může tušit o čem je řeč. Někde jsem četl názor - kupte si Subaru STI a máte vůz s parametry Porsche za 1/3 cenu. Neberem-li v úvahu maximálku , pak zcela jistě. Troufám si tvrdit, že Subaru je jediná , skutečná čtyřkolka. Ale je to můj zcela subjektivní názor. Končím, jak jsem začal - prostě Subaru a není třeba nic dodávat.

Jirka
12. března • 16:20

Jo, máš pravdu, do STi Imprezi bych šel hned, ale ještě se musím učit a pak vydělávat

Stejně si ale jednou koupím starý porsche, r.v. tak 1972, klasika je prostě klasika

Wolf
13. března • 11:40

A proč zrovna roční 72? Je pravdou, že klasické Porsche se strmým předním sklem a mohutným křídlem vzadu je opravdu velmi ceněno. Také bych po něm toužil. Díval jsem se na ceny ve Švýcarsku no taková klasika je tam pořád za nějakých 60 tis. CHF. Ale jinak ti to schvaluju.

Jaroslav
11. března • 10:25

Nádhera !!!  Toto Subaru je svojimi výkony také konkurencí k Volvo S60 R, Mazda 6MPS, takže bude z čeho vybírat. A asi to nebude zrovna lehká volba, každé auto má něco do sebe. Samozřejmě je konkurencí i k Audi, BMW, Mercedesu, ale to jsou již předražená auta, o která aby se člověk bál (že mu je šlohnou) při každém zaparkování.... Nejlepší je mít pěkné, nenápadné, ale hodně výkonné autíčko, se kterým bude radost jezdit, to by mohlo toto Subaru splňovat.

Petr
11. března • 10:31

S60R a STi se nějak podstatně cenově liší od audi? To je pro mě novinka.

Jaroslav
11. března • 14:58

Kolik stojí Volvo S60R to sice dosud nevím, ale vím , že Audi S6 stojí cca 2,5 mil. Kč. Bude-li stát Subaru (alespoň podle autora článku) cca 1,6 mil. Kč, pak tady podstatný cenový rozdíl je.

Fidel Castrol
11. března • 16:17

S6? Proboha to chceš srovnávat? Vždyť je to o půl metru delší a o něčem úplně jiném. S6 není civilní rallycar ale normální sedan vyšší střední třídy s nadupaným osmiválcem a ještě jich 80% dělají v kombíku. Nejrychlejší masově vyráběnej stejšn na světě??  Kromě Recaro sedaček a kevlaru na přístrojovce je to sice fajn auto ale normální snobácká klasika. A ještě ke všemu už vyřadili z výroby manuální šestikvalt a dostaneš to jen s tiptronikem.

S4 (mimochodem už taky jen s V8 4,2L cca 350k, 6R manuál, 1,85M Kč) se cenově od STi téměř neliší, velikostí mu odpovídá a přesto to není srovnatelné, ani S4 není STi. STi má nejbližšího konkurenta EVO a v podstatě to tím končí. A S60R bych s tím už nesrovnával vůbec, různé Fordy ST170 ani ST220 taky ne...STi je prostě originál. a EVO taky i když mně osobně je STi podstatně sympatičtější.

Jaroslav
11. března • 19:51

No, možná máš pravdu, Audi S6 je možná jen snobárna.

Zajímalo by mě, proč by se STi nemohlo srovnávat s S60 R ? Viš vůbec co je to S60R ?  Je to auto stejné kategorie, má také 300 koní, 6ti kvalt, 4x4, atd.

A že je k Legacy STi nejblíže EVO ? Nějak si to pleteš, mluvíme tu o Legacy STi a né o Impreze STi. ... Impreza STi skutečně má konkurenta v EVO, ale Legacy je auto o třídu výše.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fidel Castrol
11. března • 20:09

S60R nemá techniku srovnatelnou s STi, m.j. pohon 4x4 řeší viskozní spojka, atd.

S6 nepovažuji za auto pro snoby, to ani omylem, ale za auto pro ty co chtějí vyšší střední třídu s nadprůměrným výkonem a pohodlím. Se sportovním autem ale nemá společného (kromě dynamiky, kvality podvosku a brzd) vůbec nic.

Pokud čtu dobře, neoznačil jsem EVO jako konkurenta ale jako vůz který má k STi nejblíž. Tím bylo myšleno technicky. Ani S4 ani S6 ani S60R nemají ony vymoženosti vozu napodobujícího nářadí pro rallyesport jakým jsou nastavitelné diferenciály a spousta dalších technických řešení. U S4 a S6 to řeší Torsen a přebytek elektroniky, u S60R je to o něco chudší.

Jaroslav
12. března • 9:58

No asi máme každý trochu jiný úhel náhledu na tuto věc. Vy tady srovnáváte auta na rallyesport, což bezpochybně Impreza STi a EVO jsou. Avšak Legacy STi je o řídu výše a na rally ji nikdo stavět nebude !  Já jsem se tu snažil srovnat auta třídy jako je Legacy, tam patří i S60R i Mazda6 MPS. Zkrátka auta střední třídy, které si koupím a jezdím s nima na našich silnicích, né že si je kupuju na závody, to by bylo samozřejmě o něčem jiném, v tom byste měli pravdu. Zkrátka auta , které mají nějaké společné znaky jako  pohon 4x4, vysoký výkon 280-300 koní, 6ti. kvalt a podobně. S60 R má například několikeré nastavení podvozku od comfortu až po sport advance, atd... , což je nesporně zajímavé.

P.S. s tímto : "Se sportovním autem ale nemá společného (kromě dynamiky, kvality podvosku a brzd) vůbec nic." jsi mě dost rozesmál...... tak "nic" společného,... "jen" dynamiku, podvozek, brzdy,.....  ale jo beru to, sice se to vzájemně neguje....

s pozdravem " světu mír "

Jarda

Fidel Castrol
12. března • 10:06

Hmmm, pořád mimo. Dynamiku, kvalitní podvozek a prvotřídní brzdy má i Mercedes S600, Phaeton W12, ..........a přesto bych je za sportovní káry fakt nepovažoval.

Jaroslav
12. března • 10:11

budiž !

Fidel Castrol
11. března • 20:11

podvoZku, byl to překlep. Sorry

Petr
11. března • 20:09

Na to aby pro srovnání s STi stačilo 300koní, 6kvalt a 4x4, to bys byl hodně málo náročnej. Jaroušku, Jaroušku, už zase začínáš nevidět neslyšet a krapátko plácat naslepo. Tu a tam týhle chorobě podléháš. Viz archiv diskuzí.

X12345678
11. března • 16:43

Nemohu jinak než zcela souhlasit. S6 je skutečně zcela odlišné auto. jiná kategorie, jiná velikost, jiný styl, jiná cílová skupina klientů. Ostatně se podívejte jak do té společnosti ani trochu nepatří (aniž by mu to cokoli ubíralo na kouzlu):


S4 už je tomu skutečně blíž i když to taky ani zdaleka není totéž. A Cena? V ČR zatím S4 není nabízeno, v SRN stojí s kompletní výbavou mimo kůže a navigace 52500 EUR. tedy jako STi.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dr.Chocholoušek
13. března • 9:52

Taky bych řekl že přímým konkurentem Legacy STi je S4 a částečně i S60R. Všechny jsou špica a každé je jiné. Kdo chce brutus, půjde do STi, kdo draka v civilu, půjde do S4 a Volvo je někde uprostřed. Škoda že v S4 není volba i V6 biturbo, ten osmiválec má sice sílu jako hrom ale taky žízeň. A škoda že S60R má viskozní spojku místo plnohodnotného diferenciálu. Ale zase je levnější než ostatní dva.

Funny
13. března • 11:42

Kdes vzal viskozní spojku? To sice původně uváděli a ostatní Volva ji mají leč pozor, v případě S60R a V70R nastává zásadní změna a ta se jmenuje HALDEX.

Gamp
23. března • 1:27

Myslím že se moc mýlíš Haldex je v podstatě vyskózní spojka jen elektronicky řízená ale plně nenahradí mezinápravový diferenciál.

Funny
23. března • 7:09

Jo? Fakt? Tak to je pro mě novynka. Ještě nám něco napyš. Třeba se dozvýme že benzýnový motor je v podstatě dýzl jen elektronycky řýzený.

Gamp
28. března • 8:19

Ano Funny už je to tak Haldex je opravdu viskózní spojka a ta elektronika a čerpadlo zabezpečují aby reagovala rychleji a líp než klasická viskózní spojka.Bohužel ani toto řešení není schopno nahradit mezinápravový diferenciál a auta s tímto diferenciálem budou mít vždy o něco lepší jízdní vlastnosti na silnici i v terénu.Jinak Subaru používá viskózní spojku jako doplněk k mezinápravovému diferenciálu kde plní funkci závěru tohoto diferenciálu.Rád jsem ti Funny otevřel nové obzory a těším se na další plodnou diskusi. 

Jaroslav
13. března • 10:44

Ty už znáš na S60R ceny ? Jaké jsou ?

Dr.Chocholoušek
13. března • 11:24

Podle ofic tiskovky Volvo Car Corp. DE  cena "pod úrovní 50000 EUR". Takže to vypadá na 49 900,-

Wolf
12. března • 7:50

Promiňte, ale ta cena se mi nezdá. Nevím, zda hovoříte o STI Imperaza nego Legacy. Nevím, zda hovoříte o ceně v Německu za obě auta v EUR nebo přepočet. Tedy mám-li být přesný. Pokud S4 stojí 54500 EUR, je to cca 1,7 mil. Kč. Nevím kolik bude stát Legacy STI, ale Impreza STI je za 1,32 mil. Kč. Ale pokud hovoříte o Legaci STI a S4 a je to cena v Německu, pak se omlouvám. Tamní ceny neznám.

Petr K.
11. března • 9:59

Tak tohle bych si nechal líbit...

Žádná snobárna jako bavoři nebo medvědi, nic předraženýho jako lambo, porsche nebo ferrari. Nemusíte se bát, že vám ho někdo objede korunou. Pro většinu lidí to je jen další ospojlerovanej japonec. Jen pár zasvěcenejch ví, že tohle auto dokáže bejt skoro stejně rychlý jako většina z výšeuvedenejch a na rozbitejch okreskách (čti: na 70% silnic v čr) i rychlejší... A přitom se ho nemusíte bát svěřit manželce a odhadl bych, že i kufr bude větší než na sadu golfových holí. Teď už jen mít ty peníze

pedro

PS: možná mám jen vlčí mlhu, ale řekl bych že se začíná podobat mému oblíbenci skyline... A po lehké úprvě by mohl vypadat třeba takhle

 

Doporučujeme

Články odjinud