Subaru Legacy STi - modrý blesk!

Jezdíte pro radost? Máte rádi rychlost? Milujete akceleraci, při které vám zapadá jazyk do krku? A přitom všem vyžadujete řádné pohodlí? Pokud ano, tak je pro vás velmi těžké najít to správné přibližovadlo.

Automobilka Subaru, tedy přesněji její dceřinná společnost Subaru Tecnica International postavila před nedávnem vůz právě pro vás. Záleží jen na vás, jestli se vám zavděčí rallyová technika, 220 kW/300 koní výkonu a sexappeal této rakety.

STi si vzala sériovou Legacy a začala ladit. Nejprve si pohrála s dvoulitrem a vymačkala z něj krásných 300 plnokrevníků. Po tomto zásahu samozřejmě musela zajistit, aby bylo o takovou sílu náležitě postaráno a aby ani jediný hřebeček nepřišel vniveč. Jak toho docílila, ptáte se?

6stupňovou převodovkou, pohonem všech kol a diferenciálem se zvýšenou svorností na obou nápravách. Nyní již vůz spolehlivě a velmi agresivně sprintoval, ale krotit těch 300 koní se mu nechtělo. O to se tedy postaraly nové výkonnější brzdy a precizně vyladěný podvozek. Celé dílo bylo završeno nezbytným modrým lakem, trochou decentních spoilerů a v tomto případě velkými tmavými koly.

Vyjmenovanými úpravami došlo k zvýšení bezpečnosti i jízdních vlastností vozu a vytvoření nové legendy. A to se Subaru chlubí, že tohle je teprve začátek společnosti STi. Já se jen modlím, ať se Legacy STi začne dovážet i k nám do ČR, ve Velké Británii bude stát v přepočtu 1,6 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Legacy STi sprintuje z 0 na 100 km/h za necelých 6 sekund, maximálka je 250 km/h

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zaměření tohoto jedinečného kousku bude odpovídat i výbava jeho interiéru,
kde tak najdeme celokožené anatomy, sportovní volant Momo, doplňky z imitace
karbonu, kvalitní audio nebo navigaci

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
STíhačka vypadá zběsile jak za jízdy, tak v klidu

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků