Subaru Legacy: skvělé auto, škoda drobných nedostatků (kompaktní test)

100 komentářů

Mike
10. října • 10:15

No osobně si myslím že Subaru potřebuje diesel jako sůl. Zdá se mi že vývoji dieslu se v poslední době dávalo víc pozornosti, než vývoji benzínu.

Jel jsem v nové BMW 7 s 3.0 Dieslem. Bmw má všechny nové turbodiesly.V dvoutunovým autě to jelo fakt dobře. Kdyby takový motor od BMW měla v sobě i Legacy, určitě by jsme jich viděli na silnicích více.  Evropský trh si žádá diesel, kdo se nepřízpůsobí končí, a to by byla pro Subaru škoda. Samozřejmě jen v Evropě.

Já osobně bych byl rád kdybych jich víděl denně alespoň 5. Naštěstí je na tom Subaru mnohem lépe,co se týče nárustu a poklesu, než Mitsubishi.  Prodej Subaru  roste a Mitsubishi klesá,  být dobrej diesel, tak by to byl ještě větší nárust než je. Od Ledna do Srpna 2004 prodali v Subaru 285 včetě užitkových(těch je 134- je dáno odpočtěm DPH při proději) prodali o cca 30 aut více než rok 2003 za stejné období.

Mitsubishi prodali 418 za stejné období (včetně užitkových), minulý rok 869(všechno období Leden až Srpen), což je o 451 méně něž v roce 2003. S těma to jde s kopce.

 

omik
19. března • 13:08

Nove legacy se z venku moc povedlo ;) Urcite bych si ale Subaru poridil, i kdyby bylo 2x osklivejsi. Pokud na to mam a chci se maximalne bezpecne dopravit z bodu A do bodu B a jeste si pritom poslechnout boxera, tak neni o cem diskutovat ;)

Osobne jsem slysel jednoho budouciho majitele Subaru Legacy, jak si stezoval na nejake auto s ESP a prednim pohonem, ktere mu pri jizde po snehu do kopce tak dlouho ubiralo vykon az chciplo :)

Chci pouzivat auto v kazde rocni dobe a nestarat se prilis o pocasi. Tuhle zimu byla Praha nekolikrat zasypana snehem, to bych mel kvuli tomu treba svoje BMW nechat doma a jit pesky ? ;)

Ten kdo musi delat kompromisy a pocitat cenu za kilometr, at jezdi na naftu, pomalu v pravem pruhu a zustane v zime doma.

Pokud Subaru neudela diesel anebo tam casem neda elektromotor s palivovymi clanky, pravdepodobne zanikne, ale zivot me bezi prave ted, tak proc mam delat kompromisy, kdyz nemusim ?

Nobody
13. března • 20:43

Mohu porovnavat, na vikend jsem mel od dealera pujceno kombi 2.5, druhy vikend sedan 3.0R. Sam jezdim s Impreza 2.0GX Sportkombi a SVX. Legacy je nesporne o obrovsky kus dale nez predchozi generace, hlavne co se tyce designu a ergonomie. Takove auto jsem od Subaru uz asi necekal

Motor 2.5 v kombiku na mne velky dojem neudelal, neni to nic prevratneho a Subaru nabizi tyto motory jiz dlouho (bohuzel ne v CR). Uneseny jsem byl z 3.0R. Je to prepracovany motor z H6  a de facto i z SVX. Je opravdovou spickou technologie a neni moc automobilek, ktere se mohou pochlubit takovym skvostem. Interiery obou jsou pro mne OK, 3.0R je opravdu spicka a klidne se muze merit s Audi a BMW. Jedinou vytku bych mel k posilovaci, ktery je sice promenlivy, ale pri mensich rychlostech jsem mel pocit az velke lehkosti. Mam rad trochu vetsi odpor, ale mozna je to jen o zvyku. Jizdni vlastnosti bez debat, SUBARU. Lidi co tu pisou ze 4x4 je tak akorat na hory a rallye by si o tom napred meli neco precist a zopakovat ucivo fyziky ze zakladni skoly...

Co se tyce dieslu, jsem rad, ze Subaru je nenabizi. Mam rad boxery. Na druhou stranu je bez debat, ze nejrychleji se rozvijejici odvetvi automobiloveho prumyslu je vyvoj a vyroba dieslovych motoru. Neni daleko doba, kdy se postupne zacnou objevovat i ve sportovnich autech (viz koncept super Jaguaru RD6). Budoucnost je jednoznacne v palivovych clancich a kombinovanem pohonu.

Tot vse.

Petr

PS: Testy jsou lepsi ve Speedu nebo Autocaru...

DD
12. března • 8:26

Mame v rodine rok Forestera v zakladni verzi a jsme z nej cela rodina uneseny . Ackoli je auto mamy (ja a tatik mame vlastni), jezdime s nim nejcasteji. Je to pohodovy auto, zadny zavodeni, nicmene i pres vetsi vysku a vysoky balony jsme s nim v zatackach porad rychlejsi nez vetsina ostatnich aut. O vlastnostech na snehu ani nemluvim. Kdo si nevyzkousel na zasnezenym placku sanky se ctyrkolkou, prip. tu neuveritelnou trakci pri prujezdu zatackou, tak vubec nevi, co Subaru dokaze...

btw: Motor je focen ze strechy nebo stresniho okna pod hroznym uhlem. Asi to ma byt zajimavy obrazek :).

Anna
14. března • 10:28

Je to Váě názor, a je to špatný názor, já s tím nic nenadělám....

Bafan
11. března • 19:04

Proč ten nadpis? Každé auto má nějaké nedostatky. Proč takový  název testu není u BMW nebo VW? Nic proti BMW, taky s ním občas jezdím.

lubos
11. března • 19:01

Muze mi nekdo vysvetlit, jak se zvetsi akcelerace s nahonem vsech kol ? Zatim jsem se domnival ze je to spis zalezitost sily motora

Z
12. března • 14:26

4 kola přenesou dvojnásobnou sílu - každá pneu má max. sílu, kterou může přenést na vozovku (součinitel smykového tření krát přítlačná síla) a 4 kola přenesou víc síly než 2.

lubos
13. března • 22:43

Jo, to je mi jasny ... ale to zrejme plati jenom kdyz je premira vykonu, nebo kdyz je horsi prilnavost k vozovce.
Jasny, Subaru zrovna malej vykon .. vic jezdi na nem kolega ...
No, mel jsem si tu informaci vzit v kontextu o cem se mluvi. Dik.

Venca
11. března • 15:17

 

Na začátek chci říct, že jsem Subarista a že mám Subaru rád, jezdím s Imprezou už delší dobu a je mi jasné, že u této značky zůstanu, návrat k jakékoliv dvoukolce je dnes jen těžko představitelný. Nechci aby to vypadalo jako chvástání nebo "velká slova", ale Subaru je fakt něco jiného - je to prostě víc než auto. Zkuste v něm aspoň půl roku jezdit a nebudete potřebovat nikoho, kdo vám o tom bude dokola vyprávět...

gamp
12. března • 8:12

Venco plně s tebou souhlasím ale jak říkám většína lidí nás nechápe to ale nemá cenu komentovat každý má přece nějakou nemoc.

gamp
12. března • 8:12

Venco plně s tebou souhlasím ale jak říkám většína lidí nás nechápe to ale nemá cenu komentovat každý má přece nějakou nemoc.

Mirko
11. března • 12:18

1. Hmm, k cemu je "dokonale symetricky pohon" kdyz si do auta sedne jenom ridic a nahle je leva strana o 90 kg tezsi nez prava? Spolujezdec sedi v aute malokdy, ale ridic vzdycky. Nemeli by spis delat "mirne asymetricky pohon"?

2. Az zacnou delat diesely, tak se o ne zacnu zajimat. Zatim je asi nezvladaji.

 

Carlos
11. března • 13:18

no vis, on kazdej neni psychopat, ktery neustale hypnotizuje pal. pocitac s okamzitou spotrebou. Dnes je rozdil mezi naftou a benzinem 1 Kč, tak proc bych mel poslouchat zvuk traktoru a i jina s tim spojena negativa?

Niemand
11. března • 13:26

Jasne, vsichni setrivi lide jsou psychopati. Rozdil mezi naftou a benzinem je jak kde od 1 kc do az 2,50 Kc. Ale pravda je, ze kdo da za tento vuz takove penize, tak je mu asi jedno, jake penize vyda za provoz.

Carlos
11. března • 14:35

to Niemand: tak jsem to nemyslel, ale je nutne si uvedomit, ze vse neni jen o spotrebe. Ja napriklad menim usporny 140 PS naftak za toto Subaru skoro jenom kvuli pohonu vsech kol.  

Šumík
11. března • 22:17

Sakra, my tady máme Alpy nebo co??!!! Pohon všech kol mě přijde jako vyhozený prachy, tedy pokud to není chalupář, který týden co týden jezdí na špatně přístupnou chatku, pak chápu. Ale kdo jezdí jednou dvakrát do roka do Alp a kupuje si k tomu 4x4, tak je mi to divný. Dobře, taky je bezpečnější než jedna poháněná náprava, ale kdo tady na silnicích jede rally??!!! Stačí když si koupím ESP a mám vystaráno.. 

Nevím jestli se nepletu, pohon všech kol u Passatu nebo Octávky je jenom připojitelný, takže auto se na silnici stejně chová jako předokolka, pak tam cvakne zadek, ale to už je pozdě...ne? 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Funcarver
12. března • 1:08

Pleteš se. Oktávka má po*raný Haldex, ale Passat má Torsen, tedy stálý pohon všech kol.

Zkus nějakou dobu jezdit se čtyřkolkou (a nejlíp aby měl motor víc než 100kW)a uvidíš, že se ti bude blbě vracet zpět na auto s jednou poháněnou nápravou. Výrazně vyšší neutralita podvozku, jistější chování, menší náchylnost na vyjaté koleje a nárazy větru, vyšší odolnost proti aquaplanningu, lepší trakce... Ještě o jedné výhodě se moc neví. U aut s předním náhonem se velmi těžce šteluje geometrie zadní nápravy, tohle u (aspoň u quattra) není problém ( a že ne našich cestách není problém si geometrii řádně rozhasit). Důsledkem potom je i rovnoměrné sjíždění všech pneu. Tohle vše platí pro stálý pohon 4x4. Haldex je opravdu o ničem, respektive to je jen mezistupeň.

ESP si koupit můžeš a budeš mít bezpečnější jízdní vlastnosti i u auta s jednou poháněnou nápravou, ALE ESP a 4x4 je ještě dál a v dnešní době ultimativní řešení aktivní bezpečnosti v tomto ohledu.

Nejde o rallye, ale o to, že jsem třeba jel a za mnou kámoš s Octávií.. v zatáčce byl led (z tajícího sněhu, šíře asi 3m, jinak všude okolo suchá vozovka), mě se přenesla trakce vždy na tu nápravu, kde led nebyl,auto se lehce smýklo, když tam najely zadní kola(zrovna měli plnou trakci), ale hned se to zas poslalo dopředu (ty už byly za ledem) a bez jekéhokoliv mého zásahu, či korekce jsem tu zatáčku projel a ani nevyjel z pruhu. Kámošovi prostě na tom ledu přední kola ujely, vyletěl z pruhu a z celé zatáčky (tečna byla právě po směru ledu)  ESP by ti bylo asi prd platný...SAmozřejmě fyzika platí pro všechny a někdy to ani čtyřkolka neustojí... 

Niemand
13. března • 9:51

Ja nabidnu jiny pohled.

Pohon vsech kol ma samozrejme pozitivni vliv na bezpecnost, ale ma i sva negativa. Napr. pokud se pokazi tak oprava stoji "majland" (alespon u Vova V70 AWD). Zvysuje spotrebu vozu. Vuz je tezsi, takze se v tomto dusledku muze snizit uzitecne zatizeni oproti shodnemu modelu bez 4x4. Temer vzdy dochazi k snizeni objemu zavazadelniku. Zvysuje se take porizovaci cena vozu (spolu s tim i pojisteni, nepletu li se). Je treba provadet servis tohoto sloziteho zarizeni, takze dalsi naklady. A co je nejpodstatnejsi, tak v CR, kdy je snih a led rekneme 3 mesice v roce a clovek se nejvice pohybuje po osetrenych vozovkach, ztaci tento pohon svoji nejvetsi vyhodu, tedy trakci na povrchu s vyrazne horsi prilnavosti. Navic, ridic ktery nejezdi po beznych komunikacich "erzetu", ale je opatrny a snazi se prizpusobit zejmena rychlost jizdy okolnim podminkam se do meznich situaci dostava jen zridka, a pokud ano, tak je tu more el. pomocniku, ktere se stavaji standardem, jako ABS, EDB, TCS, EDS, ESP atd. atd.

Ja bych nerad byl kamenovan za to, ze tu hanim pohon vsech kol. Je mi jasne, ze pokud by mi mel zachranit tento pohon zivot, tak vse co jsem napsal je smesne. Nicmene, je treba si spocitat, zdali se mi zvysena investice vyplati v tech podminkach, ve kterych se auto nejcasteji pohybuje.

LK
13. března • 10:30

Dobré ráno, máte pravdu, vidím tam však dvě ALE. Jednak ne vždy je ESP/TCS k dispozici a druhak bych řekl, že je rozdíl jezdit s autem "na doraz", protože má 4x4 nebo proto, že má EPS. ESP jen zachraňuje, zatímco 4x4 jízdní vlastnosti opravdu zlepšuje. Matka si koupila Toyoutu RAV-4 a jak to auto sedí, to je opravdu nádhera. Tam, kde bych v normálním autě bez ESP již dávno ukazoval, kolik je hodin, tady ne. Bratranec má Legacy a taky to auto sedí jak přibité. On to navíc plně využije, protože je z hor (tam okolo mají Subaru skoro všichni .
Je ale pravda, že běžnému řidiči postačí dvoukolka s ESP.

Niemand
13. března • 18:33

ESP/TCS neni vzdy k dispozici, ale troufam si tvrdit, ze jsou el. systemy daleko vice dostupnejsi (i cenove), nez vybava vozu 4x4. O tom, ze pohon 4x4 zlepsuje jizdni vlastnosti neni pochyb. ESP muze byt nastaveno ruzne (stejne jako pohon 4x4). Nekdy zasahuje drive, jindy pozdeji, stejne jako pohon 4x4 je casto pouze pripojitelny v mezni situaci.

Kazdopadne jsme mimo clanek, takze by bylo moudre podebatovat v garazi, nebo to ukoncit. 

Dusan
12. března • 18:43

Nevim jak ted, ale u predchoziho modelu Passatu platilo, ze pravy 4x4 maji jenom sestivalcove motory a nizsi verze meli druhou napravu jen pripojitelnou.

jimi
12. března • 23:32

plati to i doted...model se jeste nemenil...krome maly kozmetiky...

Funcarver
16. března • 13:25

http://www.volkswagen.cz/page.php?chapter=technika&show=4motion-1-3  napřed se kouknout pak mluvit... podle VW mají Passaty a Phaetony Torsen. Vím, že dřív to bylo jinak, ale zřejmě se to změnilo :)

gamp
11. března • 9:20

K článku musím napsat že to nebyl žádný pořádný test ale jen opis technických dat a dalších věcí ze stránek Subaru a prospektů. Je to škoda čekal sem od pana Dolejše daleko víc!!! Jinak SUBARU jako auta a značka je životní styl či srdeční záležitost a dost mě bere. Na dnešních přeplněných silnicích se můžete honit v čem chcete a stejně se svezete jen pár kilometrů do další vesnice nebo k dalšímu pomalému autu z toho už sem dávno vyrostl. Proto mám Subaru a když mě nudí cesta po silnici tak z ní prostě odbočím a projedu se terénem pak se zas vrátím a pokračuji dál a mám čistou hlavu a nepotřebuji závodit. Kdo ale toto nepochopí bude se dál honit po silnicích a nad lidmi jako já si bude klepat na čelo ale to je mi nějak jedno.

Carlos
11. března • 9:37

to gamp: a co mas za model? ja jsem si ted objednal Forester. Co si o nem myslis?

max
11. března • 8:54

Bobuzel se musim take pripojit ke kritice clanku. Nevim jak ostatnim ctenari ale ja jsem na fotkach motoru nedokazal poznat z jake pozice  je vlastne focen. Nic ceho bych se mohl chytit abych si udelal predstavu. Jedine co jsem poznal(?) jsou asi schovane rozvody a alternator ale ta fotka je podle me asi vzhuru nohama. Privital bych foto kde je videt treba mcpherson nebo nejlepe celkovy pohled kdyz se zvedne haupna. Na druhe fotce motoru je kousek expanzky a plnici otvor na olej.Cili nulova vypovidaci hodnota o tak zajimave konstrukci motoru. To same plati o fotce kufru. Ta se mi zda take vzhuru nohama  a viko (bez madla o kterem je rec) vubec neni videt.
A text s tzv "rozhovorem"? No to jde popsat je dvama pismeny - PR.   

Huhla
10. března • 14:12

Ještě k předchozímu příspěvku - mám subaru rád, proto bych chtěl poprosit redakci AR o opravdový test   - a ne tyhle bláboly...

děkuji

Huhla

PS: a kdyby byl v testu kombík, vůbec bych se nezlobil :)

Petr
10. března • 13:32

Díky panu Dolejšovi máme články, které nekriticky neobdivují vše německé a dozvíme se něco od opravdového mistra volantu. Díky pane Dolejši.

Huhla
10. března • 14:08

Díky panu dolejšovi máme články, které nabídnou stejně informací, jako web automobilky, nebo propagační leták...

Takovýto test dokáže každý průmerný automobilista vyrobit za den jen při brouzdáni webem. Je smutné, že tak starý novinář produkuje takovýhle výsledky, když častokrát i "skorozačátečníci" z týmu autorevue dokážou napsat poutavý test.

Huhla

PS: naštěstí lze tyto články bez problémů přeskočit (což pravidelně dělám) a číst jen komentáře, případně na AR najít jiné zajímavé testy...

Petr
10. března • 14:35

Hm, to je názor jak noha. Ještě, že ty články přeskakuješ.

Huhla
10. března • 16:10

Dobře, napič mi prosím co ses z článku dozvěděl, co by se nedalo sehnat do 10ti minut někde na webu... (aniž bys do auta musel sedat). Pokud mi napíšeš aspoň deset věcí, napíšu zde obrovskou omluvu...

Huhla

Tugof
10. března • 12:01

Ten obrázek kufru by fakt bylo dobrý otočit...

Kemza
10. března • 10:00

Ten rozhovor je skutecne originalni  

Petr Broža
10. března • 10:23

Ano, rozhovor pochází z webu Subaru.

mates
10. března • 9:54

mel sem moznost cca pul roku jezdit s Outbackem 2.5, do ty doby sem si myslel ze koktavka je supr auto, kdyz sem do ni z tohodle pohodlnyho genialniho kocaru po pul roce presednul zpatky zjistil sem ze je to koza skakava a myslel sem ze z ni za jizdy vypadnu, jinymi slovy Subaru forever, nema konkurenci at si mysli kdo chce co chce.....

paja
10. března • 16:10

Skoda ze Outback stoji 2-2,5x vic nez koktavka.... Kdybys do Outbacku presedal treba z Mercedesu Combi E55 AMG 4Motion tak budes mit pocit ze Outback je auticko na baterky ktery musis do kopce tlacit....

Btw:Outback je pekne auticko zejmena pro lidi co jezdi casto po snehu (napr. jezdi casto do hor, atd.) ale na to ze je to Japonec a i pres 4x4 ma svy nedostatky je dost predrazeny.... Holt Subaru umi z marketingu a propagace  ktery navozujou pocit kvality a bezpecnosti vytezit maximum.

Zajimavy je ze kdyz VW prodava drahy auta s podobnou propagaci zduraznujici narust kvality vyroby setka se v Cechach s mnoha az hysterickymi kritickymi ohlasy. Subaru ve forech vynasi ctenari do nebes. Ostatne tendle problem uz tu nekdo resil, tak jenom pridavam svuj nazor.

P.S. Nejsem ani zadny obdivovatel VW, pridou mi taky dost drahy jenom se podivuju ze treba Subarko za to nikdo nekritzuje. 

inspa
15. března • 15:39

"Holt Subaru umi z marketingu a propagace  ktery navozujou pocit kvality a bezpecnosti..."

Ty asi taky moc nevíš o čem mluvíš, že? Co se tam má jako navozovat, když to tak prostě je? Ty auta JSOU bezpečnější a HODNĚ kvalitní...

Peter L
11. března • 7:41

súhlasím s predraženosťou Subaru, ale marketing a propagácia s tým nič nemajú. Skôr naopak - marketing Subaru je v Európe dosť slabý a zo značky sa stala legenda tak nejak samovoľne - myslím osobné vozy, nie závodné. Je to podobné ako s Harleyom - tie vozy sa predávajú samy na základe vynikajúcich výkonov a skúseností s nimi.

Dusan
10. března • 19:52

Ono Subaru je proste neco jako Alfa, ma nevelkou skupinu vyhranenych priznivcu. Neni to konzumni tuctovka chrlena po desetitisich jako VW. S tim souvisi i ta cena. Zakaznika si to najde a o trhani rekordu prodeju jim evidentne nejde.

Thorius
10. března • 8:52

hmmm... pekne auticko, trochu mi pripomina Acuru, hlavne tym predkom. Musim povedat ze po designovej stranke si Subaru dost polepsilo. Len skoda toho motoru, viem si predstavit toto auticko cipnute so spojlerami a podobnymi kravinami , znizeny podvozok, ine pera, proste bola by to supa!!!

Len zohnat tie zbytocne megace (

jenk
10. března • 10:48

K tomu ,co popisujes ale maji Subaraci Imprezu Sti nebo WRC.To je proste neco,cemu se nevyrovna nic,natoz auto.A nepotrebujes k tomu megace,ale asi tak 300000 na ojetou,vzhledem k tomu,ze Subaru patri k nejspolehlivejsim znackam,tak se neni ceho bat.Ale osobne si myslim,za jakekoliv auto proste nema na Subaru,protoze to ostatni ,a to i vcetne ruznych Audin ap. ,jsou jen auta na jezdeni.Ale Subaru,to laska,extaze,let k oblakum.Jizda v Subaru pomalicku zveda adrenalin a nadherna hudba motoru cloveka unasi k oblakum...Je to jedine auta,ktere zati nepodleha tolik diktatu GM  a necpe ruzne podvozky a motory do ruznych znacek jako lego,a tak nekteri nebozaci ani netusi ,v cem vlastne jezdi.TADY DIKY NEMECKEMU VLIVU SILI VSICHNI PO NAFTACICH,ALE OPRAVDU TADY BEHA TOLIK VYDUNENYCH HLAV?OPRAVDU VAM NEVADI,ZE POMERNE HEZKE AUTO DUNI JAKO TRAKTOR?Mam za sebou najezdeno 600000 v ruznych autech,ale Subaru je proste emoce a nadhera.Ostatne u Oktavky jsem se zapatlal nejen o madlo,ale i o ten pitomy vystrceny zadek.

lubos
11. března • 18:59

Jo ... jenom si je potreba spocitat naklady na provoz. Kolikze to stoji novy desticky a kotouce ?

Petr
10. března • 14:07

No nevím, ale já si třeba zamiloval současné trojkové BMW, to je docela cool kára, doslova láska na první pohled.

Kvakos
12. března • 14:22

Tak to ti chválím . Měl jsem necelé dva roky 330D, najel jsem s ním skoro 100tis. km a všem, kteří tu píší své bláboly o líných a hlučných dieselech bych naordinoval alespoň hodinu za volantem. Měl jsem verzi s výkonem 184PS, momentálně má v sérii tuším přes 200PS. Důležitý je kroutící moment, který má tento motor tuším 390Nm. Jinak taková perlička, 330D měl proti 330 lepší hodnotu zrychlení z 90 na 120km/hod., tedy přesně to, co potřebujete na rychlé a bezpečné předjetí.

Pánové, musíte porovnávat porovnatelné!!! Motory 1,9TDi a 2,5TDi od VW jsou generačně dost staré a s moderním vznětovým motorem neporovnatelné!

Petr Broža
12. března • 16:35

BMW 3 je i moje krevní skupina. Pomalu zvažuji, co koupit po Octavii 1.8T a zatím u mne vede Mazda6 2.0D a BMW 320d.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
deerhunter
12. března • 19:36

prechazite na naftu ? Jinak se primlouvam za 320d  soucasna trojka je nadherna, ani se moc netesim na novou, protoze tusim, ze to asi designove nebude az takova lahudka jako ta soucasna...

Petr Broža
12. března • 20:11

Uvažuju o tom, zatím jsou to jen plány do budoucna

hammerhead
14. března • 9:32


BMW má vynikající motory, perfektní řemeslné zpracování a nádherný design.

Bohužel jízdní vlastnosti na vodě a především sněhu jsou špatné, nesrovnatelné se SUBARU.

Pokud srovnáš nové Legacy s BMW 3 tak mi příjde Legacy jako "lepší auto", které možná nemá tu správnou společenskou prestiž, ale o to lépe jede.

Petr Broža
14. března • 10:05

Pravda, na vodě a sněhu to není ono, ale na suché a kvalitní vozovce a je zadokolka skvělá. BMW 320d má standardně stabilizaci, takže to není tak hrozné, když si řidič dá pozor.

Petr
16. března • 12:39

Příliš mnoho kompromisů. Pěkná silnice v Česku ??? A řidič si musí dávat pozor. No to už samo o sobě jaksi nejde dohromady. Jestli zvažujete novou káru, doporučuji STI od Subaru. A jsou to auta, která se nekradou (údajně). Myslím, že jako člověk, kterého auta de-facto živí oceníte to, co mnoho jiných ne. Totiž že Subaru je svým způsobem technická lahůdka. A je to jako se sexem - jednou zkusíš a pak musíš.

Nobody
16. března • 13:35

Pokud chcete zustat u Legacy, muzete zvolit upravu Blitzen primo od STi. Pak muzete konkurovat Audi RS, popripade BMW M )

Petr

Petr
10. března • 13:31

Souhlasím se vším co jsi napsal. Bohužel díky německému fetiši u nás lidé přestali vnímat skutečnou kvalitu. Jsme pomalu a jistě národ traktoristů, kteří už nejsou schopni ani srovnávat srovnatelné. Trpíme nekritickým náhledem na německé (co je německé je kvalitní) i když to dávno není (a dle mého názoru nikdy nebyla) pravda. Trpíme německou fádností anudností. Neoriginalitu vydáváme za konzervatizmus, líný motor za "vyvážený", drahé , složité a velmi těžké diesely už dokonce dáváme do "sportovních" vozů (Fabia RS). No kam jsme to dospěli??

Niemand
10. března • 15:26

Tak asi jak kdo. Prestali jsme vnimat kvalitu? Co tim myslite? Vydavame neoriginalitu za konzervatismus .... kdo jste, ze si dovolujete hodnotit narod?

Moderni naftove agregaty v modernich vozech uz pomalu nerozeznate od benzinu. Jejich spotreba je oproti stejne vykonemu benzinu casto az polovicni, servisni intervaly jsou casto az 50 000 km. Filtry pevnych castic dokazi snizit emise na minimum. Takze jedinou nevyhodou je jejich vyssi porizovaci cena, kterou lze vsak snizit u automobilek jako Opel, Renault apod., ktere casto delaji akce nafta za cenu benzinu. Pokud Vam nevadi fakt, ze motor nemuzete tocit do vice jak 4500 otacek, tak nevidim jediny duvod koupit benzinovy motor. A ze se dieslove motory davaji do "sportovnich" aut, no a proc ne? Prodavaji se dobre a lide to vyzaduji, tak proc jit proti proudu.

No a kam ze jsme to dospeli? Dospeli jsme do situace, kdy si kazdy umi dobre spocitat co je pro nej vyhodne, co se mu libi (je tu konkurence) a co mu vyhovuje. Pokud vyhovuje vetsine naftovy motor, tak proc ne!

Wishbone
20. října • 21:41

Jsem taky Subarista a rád pposlouchám a čtu nekritickou chválu. Je to srdeční záležitost. Nicméně oceňuji kultivovanost i obsat Vašeho příspěvku.

Petr
11. března • 16:04

Ano, takhle hodnotím národ a nehodlám na svém hodnocení nic měnit.

LK
11. března • 13:00

Takze jedinou nevyhodou je jejich vyssi porizovaci cena, kterou lze vsak snizit u automobilek jako Opel, Renault apod., ktere casto delaji akce nafta za cenu benzinu

Kdyz uz toto, pak je slusne dodat, ze je-li akce "nafta za cenu benzinu", pak byva velmi casto doplnena akci "a benzin o XXX levneji", kde XXX byva od 30 tisic vyse. A jsme tam, kde jsme byli. Technicky slozitejsi (=nachylnejsi na problemy), drazsi, postatne hlucnejsi, vadnouci a na porizeni nakladnejsi diesely. Maji super zatah od nizkych otacek a podstatne nizsi naklady na 1km. At si kazdy vybere, co mu vice vyhovuje. Ale prijde mi, ze u nas je opravdu moda delat z dieselu modly.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Niemand
11. března • 13:22

To mate pravdu, nicmene to nijak nesnizuje fakt, ze lze koupit naftovy motor levneji. Pisete technicky narocnejsi = nachylnejsi na problemy. Podivejte se, kolik jezdi starych Mercedesu s naftovymi motory a jejich majitele na ne nedaji dopustit (pravda, ekologove museji upet). Podstatne hlucnejsi jsou pouze stare atmosfericke naftaky. Moderni jednotky PD, nebo CR II jsou o necem jinem. Vadnouci? To jste vzal kde? Vadnou rekneme u 4000 otacek, coz je jejich maximum, stejne jako benzinovy agregat toci 6500 (rekneme, samozrejme jsou i tocivejsi motory) a pak ma take utlum (respektive je tu omezovat otacek).

Modlu z naftovych motoru nikdo nedela. Az bude benzinovy motor umet pri stejnem vykonu stejnou spotrebu (oproti naftaku), az potahne od cca volnobehu do 6000, az litr benzinu bude stejne drahy jako litr nafty a k tomu bude jeste levnejsi porizovaci cena (i pojisteni), pak neni co resit a kazdy sahne po benzinu. Je to o volbe.

P.S. Jedte se projet napr. BMW 330D, Audi A6 2.5 TDI, Mercedes C 225 CDI, Peugeot 307 2.0 HDI, Honda Acord 2.2 CRDI (doufam, ze jsou oznaceni dobre) a uvidite co to je, kdyz se rekne moderni naftak.

Petr
11. března • 16:24

Sakra blbe se mi o tom mluví, protože kolega mě napadl, že diesely znám jenom ze sierry a hned uvádí druhý extrém, že jsem jezdil s kdečím. No pravda je, že jsem měl služební octavku TDI 81Kw  teď mám služební A6 2,5 TDi quattro. Ale vždy bych to vyměnil za dobrý benzín. A poud někdo z přispivatelů má možnost se povozit v Impreze STI (mám ji jako soukromé vozítko), pak ví o čem mluvím. A také ví, že jakékoliv snahy o srovnávání dieselu s benzínem rázem pokulhávají. Náš nejvyšší šéf má slavného Phaetona od VW s tím jejich 5 l TDi 10 válců. No zní to bombasticky, ale důvěrně Vám všem sděluji, že tím nijak nadšeni nejsme. Za moc peněz opravdu málo muziky. A tím končím tuto diskusi, protože budu zase napadán všemi, co o podobných autech jenom čtou. Nejsem žádným automobilový odborník. Ani nejsem technik. Ale to co tady mnohdy plácáte (zcela nekriticky) o naftových motorech opravdu svědčí o nevědomosti. A nechci nikoho urážet.

Huhla
12. března • 9:31

Promiň, ale rád bych se ohradil...

Za 1. - nenapadám tě, jen jsem reagoval na jisté tvé "zvláštní věty". (viz přísěvek výše).

Za 2. Brát za srovnávací hledisko "pravěké" motory 1,9 tdi a 2,5 tdi nechám zcela bez komentáře - jen ti doporučím: zajeď si k nějakýmu dealerovi bmw a zkus si jízdu s tím 3l D. Ten asi nejlíp ukazuje kam se dostaly moderní dýzly.

Za 3. Impreza sti je úplně někde jinde. Srovnávat sporťáka s rodinnými a manažerskými vozy podle mě nemá cenu.

Za 4. Nepochopil jsem větu "důvěrně Vám všem sděluji, že tím nijak nadšeni nejsme". Co si za tím máme představit? (vržou dveře?, drnčí palubka?) Šlo by to nějak (samozřejmě důvěrně) rozvést?

Huhla

Niemand
11. března • 17:39

Ale no tak je to Vas nazor. Nemuzete srovnavat agregat z I. STI s rekneme beznymi 1.9 TDI, 2.0 HDi aspol. To pak srovnavani opravdu pokulhava, protoze srovnavate zcela jinou koncepci. Podivejte, prestante tu vkladat do ust nekomu, ze se vyjadruje o naftovych motorech nekriticky. Ja Vam rikam, ze moderni agregaty uz nejsou slabe, tezke, nevykonne a hlucne. Sam to preci musite potvrdit, kdyz s nimi jezdite. Samozrejme ze benzin je v mnoha pripadech daleko tizsi a lehci. Nafta boduje nizkou spotrebou, vysokym tocivym momentem a slusnou vydrzi motoru. Ted muzu zase tvrdit, ze Vy nekriticky (fanaticky) obhajujete benzin. Takhle bychom se mohli pretahovat dlouho.

Karizma
11. března • 23:33

To je tady čtení. Z příspěvků mnoha pisatelů jde vidět, že absolutně neví o čem píší.

Ad sportovní vůz  a nafta - jedná se o elementární protiklad, jenž chápou ti kterým není cizí princip činnosti spalovacích motorů.

Ad diesel a hlučnost - člověk, který sluchem nerozezná diesel od benzínu by měl pokud možno co nejrychleji navštívit ORL.

Ad vadnutí dieselu - kdo nezná podstatu vadnutí motorů a rozdíl mezi vadnutím nafty a benzínu, tak by se raději neměl pouštět do hlubších úvah o motorech.

Niemand
12. března • 13:16

Prosim Vas, jste svepravny? Me prijde, ze se tu dohaduji s chovanci jiste lecebny. Proctete si ty prispevky jeste jednou.

Šumík
11. března • 22:08

Souhlasím s Vámi, každý má pro a proti. Mě třeba některé vlastnosti dieselu nevadí(zvuk, nevyrovnaný zátah). Já osobně jezdím hodně po dálnicích, po městě tolik ne. Na dlouhé trasy je diesel jednoznačně lepší, jelikož tolik neřve a benzin který se zdá tak tichej, je najednou mnohem hlučnější vinou krátkých převodů a ještě to pěkně žere....benzin je dobrej leda tak do města...

Petr
16. března • 12:34

Hm, souhlasím. Byla by to nekonečná diskuse.

LK
11. března • 16:56

Nemám nic proti Vašemu názoru na diesely, ale toto mě zaujalo: "Náš nejvyšší šéf má slavného Phaetona od VW s tím jejich 5 l TDi 10 válců. No zní to bombasticky, ale důvěrně Vám všem sděluji, že tím nijak nadšeni nejsme."
To mu s tím Phaetonem všichni jezdíte, že z toho nejste nadšeni?

Petr
16. března • 12:32

Ne jsme 4, kteří s tím máme najžděno každý asi 10 tis. km. Ale proč z toho nejsme nadšeni je velká poruchovost. Ne, že bychom nedojeli. Ale stále je problém s elektronikou, stále někdě něco drnčí a spousta dalších maličkostí. To je to opravdové zklamání. Teď právě stojí v servisu pro závadu na ABS.

LK
11. března • 15:01

Ne a ne. V určitých akcích máte možnost koupit auto levněji. Nafťák zatím byl vždy dražší než benzín.
Technicky náročnější - myslel jsem turbodiesely. Normální (nepřeplňovaný) diesel si dneska snad nikdo nekupuje. Už jsem slyšel řadu historek o vysypaných TDI po 100-180t). Neslyšel jsem o vysypaných beznínech po 200t.
Vadnoucí - diesel prostě vadne dříve.

Tu modlu jsem nemyslel konkrétně na vás, takže si stojím za tím, že se s dieselů modla dělá. To, co jste totiž napsal, je dost nesmysl.

PS: Jel jsem v Citroenu 2.1TD (spolujezdec), Berlingo 2.0HDI (spolujezdec), MB E320CDI (bohužel spolujezdec) a Passat 1.9TDI 96kW (řidič). Ne že bych byl vyloženě nespokojen, zvláště ten Mercedes je lahůdka, má to však své ale. 2.1TD od PSA má prý docela problémy. 2.0HDI bylo docela dobré, ale slabé (snad jen 66kW)?. 320CDI vcelku bez komentáře, ten bych bral z fleku, 1.9TDI u Passatu zase ani omylem. Zátah jak prase, ale takový hluk a vibrace, že by mi to za to nestálo.

Je fakt, že manželka měla zkušenost s 2.1TD 405 Peugetoem (nebo to byla 306?) a byla hrozně nadšená, jak to táhlo odspodu. Já se přiznám, že jsem s naším dvoulitrovým benzínem velmi spokojen a do objemu dvou litrů bych preferoval (při mém nájezdu) jednoznačně benzín. Diesel tak od dvou a půl litru výše (PSA měla 2.5TD, prý praskala hlava, ale výkon dobrý). Můj ideál je 4.6 benzín. Jak tu někdo psal. Výkon jako kůň, zátah jako kůň, tichý jako pěna, životnost maximální. Ale chápu, že tohle by každý živit nechtěl. Nutno podotknout, že to není vždy o penězích. Já jsem ochoten si za komfortní jízdu připlatit, než abych uškudlil pár kaček a ohluchnul z 1.9TDI (Passat). Je mi tu sympatický Petr se svojí A8, protože má stejný názor na svět.

Buďme rádi, že je tu to i ono a můžeme si vybrat. Zatím je to vždy o prioritách. Nafťák totiž také netáhne 0-6000 (narozdíl od zmiňovaného 4.6, ten ano, ale zase docela žere), nafta bude za chvíli drahá jako benzín (Špidla hrabe, kde to jde), benzín je levnější na pořízení i povinné ručení (při daném výkonu), takže se musí vždy dělat kompromisy. Jako ve všem v životě je to něco za něco. Nižší km náklady za vyšší pořizovací náklady, vyšší zátah odspodu za méně kultivovaný chod, vyšší dojezd za nižší výkon atd. atd.

Hans
14. prosince • 23:22

hlavne ze manzelce se zdalo , ze to tahlo odspodu... normalne jezdi v HTP ze?:)

Huhla
12. března • 9:18

Jen si dovolím malou poznámku: 2,1TD (peugeot & citroen) je pravěký motor, který sice nabízí rozumnou dynamiku, ale ne vzhledem k objemu (ale není se čemu divit, když si zjistíte stáří motoru...).  2,0 HDi s 66 kW je fajn, ale jen v lehčích autech. Je podle mě neštěstí že ho dávaj i do mpv a podobných "oblud". Ale pokud vím teď už se "pochlapili" a nabízej tuším i 100 kW.

Co se týče koncernových zázraků - Tdi a spol - můj názor byl vždy - spíš ticho než brutální zátah. Ale tohle je asi otázka osobního vkusu...

I já bych bral 3 a více litr benzín, ale dvě důležitý "maličkosti" říkaj ne - náklady, ekologie.

Huhla

Niemand
11. března • 17:51

A ne a ne a ne, ne, ne. Prominte, ale tohle me vazne pobavilo.

Ad 1, naftak se da poridit levneji nez benzin (v akci). Samozrejme zalezi na automobilce a s cim ho porovnavate. Je jasne, ze 2.0 HDI bude vzdy drazsi nez 1.2.

Ad 2, budete se divit, ale firemni auta jsou casto vybavena naftou, jednak proto ze maji nizsi naklady a jednak proto, ze vydrzi.

Ad 3, ano vadne drive, ale to vychazi z podstaty konstrukce. To neni argument, to jsem tvrdil hned v uvodnim prispevku, to je vlastnost ktera Vam nesmi vadit (Vam vadi, o nic nejde).

Tak samozrejme ze to bylo trochu pritazene za vlasy, ale melo to ukazat, kde je silna nafta a kde zase benzin. Pane, pokud jste v Passatu 1.9 TDI zazil takova muka, tak to je na povazenou. Ja napr najezdim tolik, ze se mi vuz s naftovym motorem vyplatil uz davno. To mi za trochu vyssi hluk stoji.

 

LK
12. března • 10:24

Ad 1) to už zacházíme do extrémů. Taky bych mohl říct, že benzíňák můžu mít zadarmo, když ho vyhraju v předplatitelské soutěži . Běžně nafťák levněji než benzín nekoupíte. Takovou akci, kdy by mi slevili na nafťák a na benzín ne, jsem neviděl. Ale protože se o to moc nezajímám, není vyloučeno, že mi to uniklo. Ale kdyby taková akce u nějakého výrobce někdy byla, rozhodně se to nedá brát, jako že je to běžně možné. To je pouze výjimečně.

Ad 2) jsou vybavena naftou (s tím souhlasím) a je zcela evidentní, že kvůli nižším nákladům na provoz. Zatímco normální moc nejezdící soukromník (ve smyslu řidiče živícího si vlastní vozidlo, kterým jezdí na chalupu, víkend, návštěvu, nikoliv živnostník) najede 10-20k za rok, firemní auta najezdí 50-100k za rok. Tam se cena nafťáku zaplatí hned. A hlavně - což je velmi důležité si uvědomit - firma nekupuje auto pro pohodlí zaměstnance (kromě aut pro ředitele a vysoce postavené manažery), ale pro nějaký poměr cena/výkon. Takže jim je jedno, že je auto hlučné jak traktor a vibruje, podstatné je, že pro ně bude mít řádově nižší náklady. A při firemních nájezdech se vyplatí i turbo s případnými opravami než benzín s vysokou spotřebou. Navíc většina nepřeplňovaných dieselů je IMHO služebních.

Ad Passat) Já netvrdím, že jsem v Passatu zažil peklo. Je to auto prostorné, docela příjemné (i když mi vadí, že hrozně "koncernové", takové strohé, bezduché). U toho motoru mě fascinovalo, jak trhá asfalt, opravdu motor velmi silný a na svůj výkon úsporný. Ale ty vibrace a hluk, to mi za to nestojí, radši kultivovaný 2.8 benzín. Třeba jsem moc rozmazlený, ale je to tak. Na druhou stranu v Koktávce jsem s tímto motorem nejel, mohlo by to být zajímavé, protože jsem slyšel, že 96kw TDI je v Passatu suverénně nejhorší (právě ten hluk a vibrace).

Radek
12. března • 10:59

130 koňový motor, že je silný

Ja mám v autě skoro 200 koní a 335nM a nezdá se mi to moc silné, ale na dynamickou jízdu to už stačí.

Samozřejmě ze začátku se každému kdo v autě s více než 100 koňmi nikdy nejezdil zdá, že ten 1.9TDi má šílený zátah...

LK
12. března • 11:13

Aha, pardon, nevšiml jsem si, že pán je frajer. Já osobně jezdím s 2.0 benzínem 120k. Tuhle jsem řídil zadokolku 4.6 280 koní a čekal jsem, že s dvoutunovým autem to docela zahýbe a ono ne.
Asi by bylo lepší přestat frajeřit a uvědomit si, že na české poměry, kdy jsou lidi ochotni kvůli pár ušetřeným korunám jezdit s "tříválcovými invalidy", není běžné, aby měl člověk v autě 200 koní. Navíc - pro mě byl v ten moment podstatně důležitější krouťák a ten byl o něco málo nižší (tuším) než ten váš v maximu. Můžete si myslet 100x, že jsem se pak probudil s rukou v nočníku, ale ten zátah 96kW TDI byl pro mně opravdu silný a je to něco, co se mi na TDI líbí.
Apropos - já jsem nikdy neměl auto slabší než 100HP , ale o tom to není.

Radek
12. března • 11:34

Když mluvíme o tom frajeření. Zajímavou nálepku jsem viděl na jednom passatu. Majitel tam měl nálepku s číslem 130 a obrázkem koňské hlavy. Já se naopak snažím se svým autem chovat co nenápadněji, ale asi mě znáte lépe.

Radek
12. března • 11:30

Omlouvám se a přestávám frajeřit. Podle Vás je popsání parametrů vozu pro lepší pochopení příspěvku znakem frajeřiny. Hmmm....

LK
12. března • 12:21

Ne, popsání parametrů není frajeření, je-li relevantní.
Jako většina věcí i tvrzení "motor je silný" je velmi relativní.
Majitel 1.2HTP si přestaví sto koní, machr s 250kW si představí proudový motor tryskového letadla, jiný zase dostatek výkonu ve většině reálných situací. Puntičkář zase absolutní dostatek výkonu ve všech situacích.
Takže na moje "popsání pocitu z motoru pro lepší pochopení příspěvku" (abych parafrázoval Vás) se hned dozvím, že je to komické, že má 200 koní a přijde mu to tak akorát, ale rozhodně ne moc silné. Pokud by tam byla tato samotná věta, je to popsání parametrů a osobní zkušenost. To bych bral. Ale vysmívat se kvůli tomu (viz ten Váš první řádek) je už přesně znakem frajeřiny. Mít auto s 200 koňmi nemusí být frajeřina. Frajeřina je dokazovat ostatním, že jsou lamy, protože JÁ mám 200k a oni ne. Proto se nedivte, že s výsměchem 130k motoru a uvedením, že vám 200k nestačí, pak působíte opravdu jako libový frajer (alespoň na mně). Ostatně, řídil jste někdy ten vysmívaný 96kw TDI? Jakkoliv naftu nemusím, nelze popřít, že má opravdu velmi silný zátah a to hodně odpoda. Kupodivu vydržel i točit docela do vysokých otáček (na diesel), než zvadnul. To, že bych takový motor do auta nechtěl (díky velké nekultivovanosti) neznamená, že budu přehlížet jeho přednosti.

K té poznámce o Passatu 130K - nechtěl jsem tomu moc věřit, ale opravdu mezi majiteli VW je hodně úchylů, kteří si myslí, že jsou kdoví co. Tuhle jsem říkal tátovi, když jsme spolu jeli po Praze, o diskuzi zde na MM, jak jsou řidiči VW největší prasata, že je to docela zajímavý postřeh a je otázka, nakolik je reálný. No a najednou nás po tramvajovém pásu (nevyvýšeném) přejel nějaký frajer v Passatu, ani blinkr si nedal, šoupnul to někde vepředu mezi ostatní. Tak jsme se docela zasmáli, že to přišlo přesně v moment, kdy se o tom bavíme. No jo, ale za chvíli zase někej blb po kolejích, tentokráte "vytuněný" Golf odněkud z venkova (dle SPZ) a stejně jako ten Passat asi před dvěma minutama to tam šoupnul mezi ostatní, zase bez blinkru. Náhoda? Ale to je už úplně jiné téma...

MaxvRS
13. března • 20:51

Já zase včera viděl machýrka ve čtyřkovým Golfu s kšiltovkou na hlavě jak vjel do křižovatky na Balabence evidentně na červenou dost velkou rychlostí a srazil se Fordem Transit, který tam vjel stejně jako já na zelenou.

Niemand
12. března • 13:10

Jednou si to sinu po dalnici 130 a z leva me cca o 70 km/h vic predjede BMW a pravo po odstavnem pasu Mercedes jeste rychleji. V Brne pred krizovatkou se kdosi v BMW s tmavymi okny bez blikru v pruhu doleva rozjel do krizovatky rovne a malem prejel chodce. Nekdo v Subaru I. Sti me predjel bez blinkru pres dvojitou plnou v obci (jel jsem cca 55 km/h)! Ze by nahoda? Takhle se to neda rici, jestli jsou ridici VW spatni a vsichni ostatni dobri. Porad plati, ze s VW muze jet hovado jako i slusny clovek, stejne s jakoukoli jinou znackou vozu.

LK
12. března • 13:19

Naprostá pravda, nejde říct řidič VW = prase, řidič BMW = zkušeňák.
Ale nezlobte se, pokud mi připadá, že když už je člověk z auto-pohledu hovado, často jezdí ve VW (právě ten Golf nebo Passat). U Škodovek, Seatů a jiných značek VW koncernu to nepozoruji tolik. Možná tak ještě u Oktávek TDI, o magickém vlivu TDI motoru na majitele se toho už popsalo hodně...

MaxvRS
13. března • 20:57

Já bych řek že ani tak nejde o značku VW jako spíš o motor TDI protože to co předvádějí majitelé většinou služebních Octávek TDI a Passatů TDI to se opravdu jentak nevidí. Nejspíš ten motor nějak zvyšuje sebevědomí a snižuje pud sebezáchovy

Niemand
13. března • 9:32

Ja se preci nezlobim. Ja pouze pozoruji zvysenou "hovadilost" i u ridicu jinych znacek. No a vliv TDI na ridice mi znam tedy neni.

LK
13. března • 9:53

Jak se doufám shodneme, určitá míra zhodavilosti ve společnosti je přirozená a bohužel to asi nejde jinak. Já jsem to myslel tak, že percentuální rozložení těchto hovad mezi řidiče vozů dle mého názoru nekopíruje poměr značek vozů na trhu, ale u VW převažuje.
Stručný příklad - má-li třeba u nás VW 15%, vypadá to, místo aby jeho auty jezdilo 15% hovad, co tu v republice máme, ono to vypadá, jako by těch hovat jezdících s VW bylo 30%.

Ad TDI - schválně zkuste někdy pozorovat to, jak odlišně se chovají řidiči Koktávek, Golfů a Passatů s TDI oproti ostatním řidičům (stačí třeba oproti Koktávce 2.0i, nemusíme ani opouštět koncern). Velmi často (ve smyslu častěji, než by člověk přirozeně čekal, viz předchozí odstavec) si připadají jak ve formuli, závodí, hrozně to smaží, z kopce na dálnici, kde jedete v levém pruhu tempomatových 150 vás budou agresivně problikávat, abyste je za chvíli, až bude stoupání, zase přejel apod. Třeba to nepozorujete, já ano.

Petr
13. března • 21:39

Jezdím dálnici Praha-Brno každý týden a pokud mně předjížídí Oktávka, tak TDI. Naopak Oktávky 1.6 a 1.8T předjíždím spíš já (jezdím 140-150 km/h, tempomat). Prostě TDIčkáři jsou nabuzení z toho, jak jim to turbo skvěle táhne, zatímco benzíňáci si pokuřují a šinou si to ve svým autě kousek za hranicí dálničního limitu s daleko silnějšími auty.

Niemand
13. března • 18:23

To je treba rozlisit. Pokud automobilu dane znacky jezdi vice, je samozrejme, ze "spatnych" ridicu bude vice za volanty teto znacky. Nicmene to je spatne z principu, je nutne to vztahnout na pocet vozu. Pak by totiz bylo nejvic "gauneru" za volantem Skodovek. Jenze oficialni statistika "gauneru" te ktere znacky neni, takze se klidne muze jednat o nahodny jev. Respektive ja zase pozoruji vice nezodpovednych ridicu za volanty Mercedesu a BMW. Dokazat nejde ani moje, ani Vase tvzeni.

ad TDI - skutecne nepozoruji. Ale pravda je, ze ani nemam cas se v provozu divat na titerna pismenka, kdo ma jaky motor (nehlede na to, ze vetsina dnesnich aut ma z bezpecnostnich duvodu stitky sundany). Jediny, kdo me za posledni dobu problikl byl ridic z Prahy (0A1 cosi) s tmave modrym BMW 7, ktery na dalnici nehodlal respektovat mych 140 km/h (kdyz jsem zahajil predjizdeci manevr, v zrcatku jeste nebyl, takze si dokazete predstavit jak rychle asi jel).   

LK
14. března • 15:32

Ad 1) - spatne ctete. Psal jsem, ze pokud ma u nas 15% lidi VW, ocekaval bych ve VW vozech taky 15% hovad. Moje zkusenost (mozna zkreslena) rika, ze tech hovad ve VW je vyssi procento, nez odpovida podilu vozu u nas. Ja to nechci dokazovat a ani nechci tvrdit, ze mam pravdu, jisty si nejsem, nicmene urcite to pozoruji. Ale muzu mit smulu, ze jsem potkal vetsinu hovad ve VW, co v CR jezdi

Ad TDI - ja take nepozoruju, kdo ma jaky motor, ale kdyz se nekdo zachova jako prase, tak se podivam, zda je to chlap/zenska, odkud je (SPZ) a v pripade Skodovky take, zda to je ci neni TDI. A opet to muze byt nahoda, pokud je to Skodovka, na 80-90% to je TDI.

Ad stitky - u Vas v Brne (nebo odkud jste) mozna "vetsina dnesnich aut ma z bezpecnostnich duvodu stitky sundany", ale mohu Vas ujistit, ze u nas v Praze je to tak kazde desate auto a to stejne jeste asi ne. Rozhodne ne vice nez kazde druhe.

Radek
12. března • 12:29

Dobrá, musím přiznat, že v mém původním příspěvku byla jistá dávka primitivnosti. Ale jsou opravdu lidé, kteří si myslí, že 130 koňový diesel je střela, která může rovnou na závodní okruh. Takoví lidé, a to mi dáte jistě za pravdu, pak mohou být v reálném provozu neboť přecení možnosti svého vozu.

Řídil jsem s motorem 1.9TDi 96kW Škodu Superb.

BTW: Venkov má své SPZ???

Niemand
12. března • 13:01

Uvedomte si ale, ze lide pouzivaji auta na ruzne veci. Napr. u nas ve firme je jeden velmi slaby atmosfericky diesl a bohate staci, nebot neopusti "mestske hradby". Takze na co mit 200 koni...  

LK
12. března • 12:56

Nakonec si rozumíme, to jsem rád.
Já nepatřím mezi lidi, co si myslí, že 130 koní je střela. Možná tak v minivozítku typu Mini. Je fakt, že leckdo je motorem TDI tak fascinován, že ztrácí soudnost

Co to TDI v Superbu, nezdál se Vám zátah dobrý?

Ad BTW: Má, vše ostatní kromě "A" , myslel jsem to tak, že to byl klasický vytuněný vesnický Golf I nebo II (ti lepší i III). Bohužel je pravda, že majitel takového Golfu je ve své obci, kde mají ostatní 120ky nebo ještě 110ky, velký king, nějak mu ale nedochází, že tady s tím na nikoho dojem neudělá...

Niemand
12. března • 13:12

Jo pan je z Pjahy. Tim se to vsechno vysvetluje.

Huhla
10. března • 18:04

Jo jo, pod tohle bych se podepsal. Ale tipnul bych si, že většina těch lidí s podobným názorem jako petr zná dýzly osobně jen z generace siera s pol, nebo maximálně vytuněný (čti zmršený) koktávky. Já uznávám, že někdo má prostě pocit, že "sportovní" = "benzínový motor v 8T". Ale kdo se jednou svez v pořádným dýzlu (bmw 330d, 130k tdi, atd) a nepotřebuje k rychlý jízdě vytí motoru - tak nemůže napsat nic proti dýzlům.

Kdybych měl sám volit, vyberu si velkobjemovej benzín z nějaký ameriky, kde najdete všechny položky ze seznamu [výkon, krouťák, ticho, spolehlivost, životnost]. Jenže kdo má v sobě apoň trochu ekologickýho IQ, tak se toho všeho vzdá . A kdo má pořád za sebou tahat tu cisternu s benzínem...

BTW v posledním čísle autocaru je minitest seat s 1,8T a 130k tdi a hádejte co vybrali . Ale proti petrovi jsou to asi břídilové. On toho zná určitě mnohem víc a řídil určitě i daleko víc aut .

Huhla

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
11. března • 16:02

Nechápu, proč se do mě tak navážíš. Ale nevadí. Stále trvám na názoru, že i sebelepší diesel je pro klidnou a pohodovou jízdu. Do sportovních vozů se naproto nehodí i když jak tady někdo tvrdí - když to lidé chtějí. Ano chtějí, protože nevědí co chtějí. Nemají představu o tom co od vozu očekávají. Jedno základní totiž neoblbneš a to je fyzika. Diesel je těžší, tedy v zatáčkách takovýto vůz přední kola "hrne" před sebou. To ostatně vyplynulo i z testu Fabie RS a zná to každý, kdo diesela má. To, že diesel nemůžeš vytoči víc než těch cca 4500 je samozřejmě také uričtý nedostatek. Diesel má většinou větší kroucák. Ale je to často dáno tím, že srovnáváme (vědomě či nevědomě) např. 1,9 TDi a 1,8 benzín (bez turba). Srovnávejme srovnatelné, to především. Další nedostatek dieselu je, že musí roztáčet těžší převody, takže nejde do otáček tak rychle jako benzín. Bohužel celá řada uživtelů vozů chce vůz, který bude supersport, zároveň bude skýtat pohlodlí Lincolna v terénu se bude chovat jako Hummer a spotřebu bude mít jako Multicara. To asi takhle nejde, že. Ona totiž ta již zmiňovaná fyzika je tady ať si o tom myslíš co chceš. A velký těžký vůz prostě nemá šanci být sportovec. Je prostě určen k něčemu jinému. Nemám pravdu. Trochu jsi mi vzal vítr z plachet svou poslední větou. To mě docela mrzí, protože naši případnou diskusi posouváš někam jinam. Ale svědčí to o tom, že jsi schopen dělat závěry bez znalosti faktu a hovoříš spíše o svých osobních pocitech a dojmech.

Huhla
12. března • 9:22

Pokud ti to připadá jako navážení tak promiň. Mě vytočily věty "díky německému fetiši u nás lidé přestali vnímat skutečnou kvalitu" "Jsme pomalu a jistě národ traktoristů, kteří už nejsou schopni ani srovnávat srovnatelné" a nejvíc "...vydáváme za konzervatizmus, líný motor za "vyvážený", drahé , složité a velmi těžké diesely už dokonce dáváme do "sportovních" vozů"

Ty totiž nelze ani se zavřenýma očima označit za nadsázku... Podle mě to jsou opravdu bláboly. Nezlob se na mě, ale je to tak...

Huhla

 

Šumík
11. března • 21:59

"srovnávejme srovnatelné - tedy přeplňovaný diesel a přeplňovaný benzin - víš, kromě 1.8T už není tolik turbobenzinů, které by se tak masově vyráběly(možná ještě Saab nebo Volvo). Takže teď se spíše srovnává diesel a benzin porovnatelného výkonu. A nevím, co je špatného na tom, že třeba Fabia RS nebo Leon Cupra mají TDI motory, každopádně jsou ďábelsky rychlý a svým výkonem nejsou od 1.8T moc daleko, ale spotřeba je často až poloviční. A to je rozhodující. Je jasné, že nejsou typicky pravými "sporťáky".....já třeba už bych si benzin nekoupil, ani s turbem, jedině diesel, jasně že TDI.....    

Dusan
10. března • 19:50

No mozna TDIcko do taxiku nebo na nenarocne jezdeni pro starsiho pana neni spatny, ae obavam se ze Subaru je preci jenom urceno pro trochu jinou kategorii lidi. A myslim, ze by nikdo z majitelu WRXa nevymenil svuj dvoulitrovy turbobenzin za 1.9TDI (ani 2.5) i kdyby mel to cerpadlo a trysku trikrat na kazdy valec.

Huhla
10. března • 21:24

Ale jo, to ti nikdo nebere...

Ale my jsme reagovali na úplně něco jinýho. Přečti si příspěvek petra (10. 3. 13:31) - reakce se vztahovala k těm jeho blábolům.

Huhla

Bibendum
10. března • 7:45

Motor s protilehlými valci neni to same jako motor s protibeznymi pisty.

trep'
10. března • 10:37

a jaky je v tom rozdil?

arnie
26. ledna • 2:01

Motor s protibeznymi pisty ma dve klikove hridele a jen jednu radu valcu. V kazdem valci jsou dva pisty, ktere se pohybuji proti sobe. Jedine prakticke pouziti, ktere me momentalne napada, byla rada druhovalecnych nemeckych dieselovych leteckych motoru urcenych pro hlidkove letajici cluny, ktere tak mohly doplnovat palivo z lodi a ponorek. Duvodem teto konstrukce byl zrejme snaze dosazitelny vysoky kompresni pomer(?).

ruska vlastovka
10. března • 1:58

Tak to je dalsi auto, co bych si koupil, kdyby...  . No nic, aspon mi ho nikdo neslohne . Ale stejne bych radsi bral Outbacka. Redakce, bude taky test noveho Outbacku? Jo a posledni obraZek otevreneho kufru se mi Zda byt akosi "hore kokotom" .

Doporučujeme

Články odjinud