Subaru Legacy: koncept nové generace je venku

Studie nové generace sedanu Subaru Legacy se představila na detroitském autosalonu. A určitě stojí za to říci si o ní více.

Na nové Legacy čekají fanoušci v Evropě jak na smilování, ale co naplat, stěžejním trhem pro něj zůstává USA. Sériové Legacy, na některých trzích značené Liberty, se v přesnějších konturách představí již během letošního roku a bude to jistě ostře sledovaná novinka, protože Subaru nepatří ke značkám se zrovna příliš rozsáhlým portfoliem modelů. První informace o něm jsme vám přinesli na tomto místě.

Legacy Concept je osazeno šestiválcem s objemem 3,6 l a, světe div se, protiběžným uspořádáním „boxer“ a „symetrickým“ pohonem všech kol. Mezi další prvky, typické pro značku Subaru, patří maska chladiče a rozšířené lemy blatníků. Soudě dle studie, nové Legacy stane na delším rozvoru, z něhož budou těžit především cestující. Malé klínky na prvních sloupcích nesou zpětné kamery, nahrazující konvenční vnější zpětná zrcátka. Charakteristická podélná křivka prochází hranou na předních blatnících, v oblouku pokračuje nad bočními dveřmi a sklouzává přes zadní blatníky až do žlábků podél výklopného víka zavazadlového prostoru. Vzhledem k výrazně skloněnému zadnímu oknu se však můžeme obávat omezeného vstupu do zavazadelníku, ale v Evropě bude jistě k nejprodávanějším opět patřit kombík.

Interiér studie je uspořádán pro pohodlné cestování čtyř pasažérů a zahrnuje sérii dotykových obrazovek, kamer a sadu nových, alternativních materiálů. Středová konzole nese velký displej, který modifikuje v současnosti použivanou soustavu sdružující ovládací a kontrolní prvky různých palubních systémů. Zábavní systém je soustředěn nejen v této konzoli, ale také v hlavových opěrkách předních sedadel. Ovladače jsou u studie vesměs dotykové, volant nese na své vodorovné příčce velkoplošné spínače, zajišťovací brzda je elektronická a tvarování komfortních sedadel bez zdůraznění bočního vedení je pak ryze americké. 

Představení nové generace bude oslavou rovných dvou dekád existence jména Legacy, což lze jistě považovat již za slušný „odkaz“. Model Legacy byl představen v roce 1989 a do současnosti sjelo z linek továren Gunma (Japonsko) a Indiana (USA) celkem 3,6 milionů vozů tohoto typu. Značka Subaru je díky průběžným změnám designu svých vozů, zvláště v případě modelu Impreza, známa jako producent aut, která buď milujete, nebo nesnášíte. Nové Legacy však bude podle všeho tvarováno podstatně konvenčnějším způsobem, což odpovídá jiné povaze zákazníků typu Legacy. Bude na něj tedy jistě navazovat, krom pokrokových elektromechanických prvků se ale můžeme těšit na hranatější reflektory, rozevláté blatníky a celkově ostřeji řezané kontury.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy Concept

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2014
Stav: 56 765 km
Cena: 480 000 Kč
Subaru Impreza 2
Rok výroby: 2009
Stav: 120 198 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků