Subaru Legacy: koncept nové generace je venku

Studie nové generace sedanu Subaru Legacy se představila na detroitském autosalonu. A určitě stojí za to říci si o ní více.

Na nové Legacy čekají fanoušci v Evropě jak na smilování, ale co naplat, stěžejním trhem pro něj zůstává USA. Sériové Legacy, na některých trzích značené Liberty, se v přesnějších konturách představí již během letošního roku a bude to jistě ostře sledovaná novinka, protože Subaru nepatří ke značkám se zrovna příliš rozsáhlým portfoliem modelů. První informace o něm jsme vám přinesli na tomto místě.

Legacy Concept je osazeno šestiválcem s objemem 3,6 l a, světe div se, protiběžným uspořádáním „boxer“ a „symetrickým“ pohonem všech kol. Mezi další prvky, typické pro značku Subaru, patří maska chladiče a rozšířené lemy blatníků. Soudě dle studie, nové Legacy stane na delším rozvoru, z něhož budou těžit především cestující. Malé klínky na prvních sloupcích nesou zpětné kamery, nahrazující konvenční vnější zpětná zrcátka. Charakteristická podélná křivka prochází hranou na předních blatnících, v oblouku pokračuje nad bočními dveřmi a sklouzává přes zadní blatníky až do žlábků podél výklopného víka zavazadlového prostoru. Vzhledem k výrazně skloněnému zadnímu oknu se však můžeme obávat omezeného vstupu do zavazadelníku, ale v Evropě bude jistě k nejprodávanějším opět patřit kombík.

Interiér studie je uspořádán pro pohodlné cestování čtyř pasažérů a zahrnuje sérii dotykových obrazovek, kamer a sadu nových, alternativních materiálů. Středová konzole nese velký displej, který modifikuje v současnosti použivanou soustavu sdružující ovládací a kontrolní prvky různých palubních systémů. Zábavní systém je soustředěn nejen v této konzoli, ale také v hlavových opěrkách předních sedadel. Ovladače jsou u studie vesměs dotykové, volant nese na své vodorovné příčce velkoplošné spínače, zajišťovací brzda je elektronická a tvarování komfortních sedadel bez zdůraznění bočního vedení je pak ryze americké. 

Představení nové generace bude oslavou rovných dvou dekád existence jména Legacy, což lze jistě považovat již za slušný „odkaz“. Model Legacy byl představen v roce 1989 a do současnosti sjelo z linek továren Gunma (Japonsko) a Indiana (USA) celkem 3,6 milionů vozů tohoto typu. Značka Subaru je díky průběžným změnám designu svých vozů, zvláště v případě modelu Impreza, známa jako producent aut, která buď milujete, nebo nesnášíte. Nové Legacy však bude podle všeho tvarováno podstatně konvenčnějším způsobem, což odpovídá jiné povaze zákazníků typu Legacy. Bude na něj tedy jistě navazovat, krom pokrokových elektromechanických prvků se ale můžeme těšit na hranatější reflektory, rozevláté blatníky a celkově ostřeji řezané kontury.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy Concept
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků