Subaru Legacy 2,5 GT sT: „STi“ pro Japonsko

Pokud jste Japonec a sedan Legacy v provedení 2,5 GT vám není dost, asi vás tato zpráva potěší. Pokud jste Čech, můžete alespoň doufat...

Majitelé středních vozů Subaru Legacy si jsou vědomi vlastností svých automobilů, někteří z nich však přesto čas od času žárlí na vyznavače „motokár“ Impreza, a to zejména na jejich nejvýkonnější varianty STi. Nyní si však i na ně pánové z Fuji Heavy Industry vzpomněli a pustili se do přípravy vozu, jenž by alespoň částečně měnší stroje Impreza STI připomínal. Výsledek jejich práce vychází ze sedanu Legacy modelového roku 2010, nese označení B4 2,5 GT tS a bude k dispozici i s karoserií kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka určená zatím výhradně pro domácí trh se vyznačuje řadou vylepšení na podvozku a karoserii, nicméně pohonná jednotka zůstala nedotčena. Na první pohled poněkud nezvyklé doplňkové označení tS znamená prostě Tuned by STi, takže je jasné, že se nejedná o žádný úzkoprofilový tuning, ale o poctivou práci továrního oddělení Subaru STI. Model B4 2,5 GT tS se na první pohled vyznačuje „lízátkem“ pod předním nárazníkem a kombík i výraznějším střešním spoilerem klenoucím se nad zadním oknem. Masku chladiče zdobí písmena Ts, zatímco vzadu najdeme známé logo STi. Vůz dostal specifické osmnáctipalcové ráfky obouvající pneumatiky 225/45.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř najdeme přepracovaný přístrojový štít, sporotvní přední sedadla, obklady z uhlíkových kompozitů, kůží obšitý volant z Imprezy STi a pochopitelně i řadu odznaků na koberečcích nebo hlavici řadicí páky, resp. voliče převodů. Podvozek byl opatřen tužším pérováním Bilstein, novými stabilizátory a sportovní výfukovou soustavou. Výkon plochého čtyřválce s protiběžnými písty a objemem 2,5 l zůstal zachován na hodnotě 265 koní (194 kW), takže s tímto autem příliš rychleji jezdit nebudete, rozdíly možná zaznamenáte při ostré jízdě.

Budoucí dostupnost tohoto provedení v Evropě, tím spíše pak v České republice je velmi nepravděpodobná. Pokud vám ale učarovalo, můžete v jeho příchod doufat, dokud budete dýchat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy 2,5 GT sT
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2006
Stav: 56 903 km
Cena: 140 000 Kč
Subaru Legacy 1.994
Rok výroby: 2008
Stav: 137 135 km
Cena: 149 000 Kč
Subaru  1.6
Rok výroby: 2016
Stav: 14 950 km
Cena: 609 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků