Subaru Legacy 2,5 GT sT: „STi“ pro Japonsko

Pokud jste Japonec a sedan Legacy v provedení 2,5 GT vám není dost, asi vás tato zpráva potěší. Pokud jste Čech, můžete alespoň doufat...

Majitelé středních vozů Subaru Legacy si jsou vědomi vlastností svých automobilů, někteří z nich však přesto čas od času žárlí na vyznavače „motokár“ Impreza, a to zejména na jejich nejvýkonnější varianty STi. Nyní si však i na ně pánové z Fuji Heavy Industry vzpomněli a pustili se do přípravy vozu, jenž by alespoň částečně měnší stroje Impreza STI připomínal. Výsledek jejich práce vychází ze sedanu Legacy modelového roku 2010, nese označení B4 2,5 GT tS a bude k dispozici i s karoserií kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka určená zatím výhradně pro domácí trh se vyznačuje řadou vylepšení na podvozku a karoserii, nicméně pohonná jednotka zůstala nedotčena. Na první pohled poněkud nezvyklé doplňkové označení tS znamená prostě Tuned by STi, takže je jasné, že se nejedná o žádný úzkoprofilový tuning, ale o poctivou práci továrního oddělení Subaru STI. Model B4 2,5 GT tS se na první pohled vyznačuje „lízátkem“ pod předním nárazníkem a kombík i výraznějším střešním spoilerem klenoucím se nad zadním oknem. Masku chladiče zdobí písmena Ts, zatímco vzadu najdeme známé logo STi. Vůz dostal specifické osmnáctipalcové ráfky obouvající pneumatiky 225/45.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř najdeme přepracovaný přístrojový štít, sporotvní přední sedadla, obklady z uhlíkových kompozitů, kůží obšitý volant z Imprezy STi a pochopitelně i řadu odznaků na koberečcích nebo hlavici řadicí páky, resp. voliče převodů. Podvozek byl opatřen tužším pérováním Bilstein, novými stabilizátory a sportovní výfukovou soustavou. Výkon plochého čtyřválce s protiběžnými písty a objemem 2,5 l zůstal zachován na hodnotě 265 koní (194 kW), takže s tímto autem příliš rychleji jezdit nebudete, rozdíly možná zaznamenáte při ostré jízdě.

Budoucí dostupnost tohoto provedení v Evropě, tím spíše pak v České republice je velmi nepravděpodobná. Pokud vám ale učarovalo, můžete v jeho příchod doufat, dokud budete dýchat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy 2,5 GT sT

bazar

Subaru Legacy 2
Rok výroby: 2007
Stav: 204 909 km
Cena: 126 000 Kč
Subaru Justy 1,3
Rok výroby: 2002
Stav: 128 442 km
Cena: 30 000 Kč
Subaru Outback 2
Rok výroby: 2008
Stav: 131 294 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru Forester 2
Rok výroby: 2008
Stav: 124 900 km
Cena: 220 000 Kč
Subaru Outback 2
Rok výroby: 2012
Stav: 106 357 km
Cena: 290 000 Kč
Subaru Outback 3,6
Rok výroby: 2012
Stav: 233 746 km
Cena: 330 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Peugeot 5008 nabídne až luxusní atmosféru, na rodinu ale nezapomíná

Peugeot 5008 GT

Naší recenzí prošel Peugeot 5008 GT, který má splňovat všechny potřeby i větších rodin

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků