Subaru Legacy 2,5 GT sT: „STi“ pro Japonsko

Pokud jste Japonec a sedan Legacy v provedení 2,5 GT vám není dost, asi vás tato zpráva potěší. Pokud jste Čech, můžete alespoň doufat...

Majitelé středních vozů Subaru Legacy si jsou vědomi vlastností svých automobilů, někteří z nich však přesto čas od času žárlí na vyznavače „motokár“ Impreza, a to zejména na jejich nejvýkonnější varianty STi. Nyní si však i na ně pánové z Fuji Heavy Industry vzpomněli a pustili se do přípravy vozu, jenž by alespoň částečně měnší stroje Impreza STI připomínal. Výsledek jejich práce vychází ze sedanu Legacy modelového roku 2010, nese označení B4 2,5 GT tS a bude k dispozici i s karoserií kombi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka určená zatím výhradně pro domácí trh se vyznačuje řadou vylepšení na podvozku a karoserii, nicméně pohonná jednotka zůstala nedotčena. Na první pohled poněkud nezvyklé doplňkové označení tS znamená prostě Tuned by STi, takže je jasné, že se nejedná o žádný úzkoprofilový tuning, ale o poctivou práci továrního oddělení Subaru STI. Model B4 2,5 GT tS se na první pohled vyznačuje „lízátkem“ pod předním nárazníkem a kombík i výraznějším střešním spoilerem klenoucím se nad zadním oknem. Masku chladiče zdobí písmena Ts, zatímco vzadu najdeme známé logo STi. Vůz dostal specifické osmnáctipalcové ráfky obouvající pneumatiky 225/45.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř najdeme přepracovaný přístrojový štít, sporotvní přední sedadla, obklady z uhlíkových kompozitů, kůží obšitý volant z Imprezy STi a pochopitelně i řadu odznaků na koberečcích nebo hlavici řadicí páky, resp. voliče převodů. Podvozek byl opatřen tužším pérováním Bilstein, novými stabilizátory a sportovní výfukovou soustavou. Výkon plochého čtyřválce s protiběžnými písty a objemem 2,5 l zůstal zachován na hodnotě 265 koní (194 kW), takže s tímto autem příliš rychleji jezdit nebudete, rozdíly možná zaznamenáte při ostré jízdě.

Budoucí dostupnost tohoto provedení v Evropě, tím spíše pak v České republice je velmi nepravděpodobná. Pokud vám ale učarovalo, můžete v jeho příchod doufat, dokud budete dýchat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Legacy 2,5 GT sT
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků