Subaru Impreza XV: „Impreza Scout” odhalena, vzhledem překvapí

A je to tu. Po dlouhých spekulacích a dohadech se světu na ženevském autosalonu představilo Subaru Impreza XV, které bude takto trochu jiné, než ostatní, či předchozí verze. Automobilka se z něj totiž rozhodla udělat i kompaktní crossover s lepšími vlastnostmi v terénu, vyplývající z jiného naladění podvozku a prvků zvyšujících odolnost.

Jistě nebudeme sami, když napíšeme, že z hlediska vzhledu Subaru tomuto modelu příliš nepomohlo, ovšem při vývoji byla v co největší míre zohledněna stránka praktičnosti. Na modelu můžeme poprvé vidět uhlazenější příď, která se zřejmě stane součástí chystaného omlazení i u ostatních verzí. Ovšem nejpodstatnější změnou je fakt, že Impreza dostala černé kryty lemů, střešní lišty a zadní spoiler, jenž vůz opticky prodlužuje. Tím se vůz klidně může porovnávat třeba s u nás oblíbenými „Scouty“. Polemizovat také vůbec můžeme i nad jeho určením, rodinný vůz z něj totiž snad nikdy nebude, stejně jako z něj zřejmě nebude ani dobrý společník do terénu.

Impreza XV bude k dispozici s dvěma dvoulitrovými agregáty boxer s tím, že jeden bude konzumovat naftu a druhý benzín. Ten benzínový agregát bude standardně spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou a na vybraných trzích má být k dispozici i se čtyřstupňovým automatem. Vznětová varianta bude standardně dodávána s šestistupňovou manuální převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza XV
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků