Subaru Impreza XV: „Impreza Scout” odhalena, vzhledem překvapí

A je to tu. Po dlouhých spekulacích a dohadech se světu na ženevském autosalonu představilo Subaru Impreza XV, které bude takto trochu jiné, než ostatní, či předchozí verze. Automobilka se z něj totiž rozhodla udělat i kompaktní crossover s lepšími vlastnostmi v terénu, vyplývající z jiného naladění podvozku a prvků zvyšujících odolnost.

Jistě nebudeme sami, když napíšeme, že z hlediska vzhledu Subaru tomuto modelu příliš nepomohlo, ovšem při vývoji byla v co největší míre zohledněna stránka praktičnosti. Na modelu můžeme poprvé vidět uhlazenější příď, která se zřejmě stane součástí chystaného omlazení i u ostatních verzí. Ovšem nejpodstatnější změnou je fakt, že Impreza dostala černé kryty lemů, střešní lišty a zadní spoiler, jenž vůz opticky prodlužuje. Tím se vůz klidně může porovnávat třeba s u nás oblíbenými „Scouty“. Polemizovat také vůbec můžeme i nad jeho určením, rodinný vůz z něj totiž snad nikdy nebude, stejně jako z něj zřejmě nebude ani dobrý společník do terénu.

Impreza XV bude k dispozici s dvěma dvoulitrovými agregáty boxer s tím, že jeden bude konzumovat naftu a druhý benzín. Ten benzínový agregát bude standardně spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou a na vybraných trzích má být k dispozici i se čtyřstupňovým automatem. Vznětová varianta bude standardně dodávána s šestistupňovou manuální převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza XV
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků