Subaru Impreza WRX

Na birminghamském autosalonu se evropské veřejnosti představila automobilka Subaru s novou generací sedanu nižší střední třídy, s modelem Impreza
Subaru Impreza WRX
Na birminghamském autosalonu se evropské veřejnosti představila automobilka Subaru s novou generací sedanu nižší střední třídy, s modelem Impreza.

V nové generaci dostala Impreza tužší podvozkovou plošinu, což mělo za následek snížení hluku v interiéru, zvýšení pasivní bezpečnosti a umožňuje to lepší práci tlumičů. Tužší je také karoserie, a to jak u modelu sedan, tak u kombi.

Po technické stránce se na zadní ani na přední nápravě nic podstatného nezměnilo. U zadní nápravy tak byly zavrhnuty návrhy na využití systému Multi-link z většího modelu Legacy. Rozchod předních i zadních kol se zvětšil o 20 mm, u nejvýkonějšího modelu jsou změny na podvozku navíc doplněny novými 17“ litými koly, která jsou obuta do pneumatik 215/45 ZR17.

Rychlejší reakce na sešlápnutí akcelerátoru, čistější výfukové plyny a výraznější „bublání“ motorů. Tak by se daly stručně charakterizovat motory, které pohánějí novou generaci Imprezy.

Nejvýkonnějším motorem v nabídce pro evropský trh je, stejně jako dosud, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválcový motor s výkonem 218 ks při 5600 ot./min. Oproti minulé generaci, však prodělal několik důležitých změn. Mezi ty nejdůležitější patří o 11 % zvětšený chladič stlačeného vzduchu. Impreza WRX dosahuje maximální rychlost 230 km/h (225 km/h u kombi). Z 0 na 100 km/h zrychlí Impreza WRX za 5,9 vteřiny.

Dalším, druhým nejvýkonnějším motorem, je atmosférický čtyřválec s výkonem 125 ks při 5 600 ot./min. A konečně třetím a nejslabším motorem je čtyřválcová 1.6 nabízející výkon 95 ks při 5 200 ot./min.

V interiéru najdeme kvalitnější materiály, zlepšena je také výbava. Součástí bezpečnostní výbavy je ABS, přední i boční airbagy, trojbodový bezpečnostní pás i zadním prostředním místě.

Ve výbavě modelu WRX mohou být i skořepinová sedadla. Ty, ale nemohou být vybaveny bočními airbagy. Boční airbagy se dodávájí pouze v rámci sportovních sedadel.

V základní výbavě Imprezy s motorem 1.6 je posilovač řízení, el. ovládání oken a bočních zrcátek., ABS, redukční převodovka, rádio s přehrávačem CD, otáčkoměr apod. Výbava Imprezy 2.0 GX obsahuje navíc litá kola, klimatizaci, přední mlhová světla, hill-holder, sportovní přední sedadla.

Impreza WRX se od ostatních modelů odlišuje výraznými vstupy vzduchu na přední kapotě, 17“ litými koly, zadním spoilerem, hliníkovými pedály a diferenciálem s omezenou svorností.

Subaru Impreza přichází v těchto dnech na český trh. Zaujala-li Vás nová Impreza natolik, že se s ní chcete osobně seznámit, můžete tak učinit již tuto sobotu (11.listopadu) u pražského prodejce Emil Frey.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků