Subaru Impreza WRX

Na birminghamském autosalonu se evropské veřejnosti představila automobilka Subaru s novou generací sedanu nižší střední třídy, s modelem Impreza
Subaru Impreza WRX
Na birminghamském autosalonu se evropské veřejnosti představila automobilka Subaru s novou generací sedanu nižší střední třídy, s modelem Impreza.

V nové generaci dostala Impreza tužší podvozkovou plošinu, což mělo za následek snížení hluku v interiéru, zvýšení pasivní bezpečnosti a umožňuje to lepší práci tlumičů. Tužší je také karoserie, a to jak u modelu sedan, tak u kombi.

Po technické stránce se na zadní ani na přední nápravě nic podstatného nezměnilo. U zadní nápravy tak byly zavrhnuty návrhy na využití systému Multi-link z většího modelu Legacy. Rozchod předních i zadních kol se zvětšil o 20 mm, u nejvýkonějšího modelu jsou změny na podvozku navíc doplněny novými 17“ litými koly, která jsou obuta do pneumatik 215/45 ZR17.

Rychlejší reakce na sešlápnutí akcelerátoru, čistější výfukové plyny a výraznější „bublání“ motorů. Tak by se daly stručně charakterizovat motory, které pohánějí novou generaci Imprezy.

Nejvýkonnějším motorem v nabídce pro evropský trh je, stejně jako dosud, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválcový motor s výkonem 218 ks při 5600 ot./min. Oproti minulé generaci, však prodělal několik důležitých změn. Mezi ty nejdůležitější patří o 11 % zvětšený chladič stlačeného vzduchu. Impreza WRX dosahuje maximální rychlost 230 km/h (225 km/h u kombi). Z 0 na 100 km/h zrychlí Impreza WRX za 5,9 vteřiny.

Dalším, druhým nejvýkonnějším motorem, je atmosférický čtyřválec s výkonem 125 ks při 5 600 ot./min. A konečně třetím a nejslabším motorem je čtyřválcová 1.6 nabízející výkon 95 ks při 5 200 ot./min.

V interiéru najdeme kvalitnější materiály, zlepšena je také výbava. Součástí bezpečnostní výbavy je ABS, přední i boční airbagy, trojbodový bezpečnostní pás i zadním prostředním místě.

Ve výbavě modelu WRX mohou být i skořepinová sedadla. Ty, ale nemohou být vybaveny bočními airbagy. Boční airbagy se dodávájí pouze v rámci sportovních sedadel.

V základní výbavě Imprezy s motorem 1.6 je posilovač řízení, el. ovládání oken a bočních zrcátek., ABS, redukční převodovka, rádio s přehrávačem CD, otáčkoměr apod. Výbava Imprezy 2.0 GX obsahuje navíc litá kola, klimatizaci, přední mlhová světla, hill-holder, sportovní přední sedadla.

Impreza WRX se od ostatních modelů odlišuje výraznými vstupy vzduchu na přední kapotě, 17“ litými koly, zadním spoilerem, hliníkovými pedály a diferenciálem s omezenou svorností.

Subaru Impreza přichází v těchto dnech na český trh. Zaujala-li Vás nová Impreza natolik, že se s ní chcete osobně seznámit, můžete tak učinit již tuto sobotu (11.listopadu) u pražského prodejce Emil Frey.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků