Subaru Impreza WRX STI s automatem dorazilo do Austrálie, den D se blíží i u nás

Letos v lednu jsme vás informovali o tom, že Subaru prolomilo jistou hranici, když se rozhodlo nabídnout vrcholnou Imprezu WRX STI s automatickou převodovkou. Učinilo tak ovšem jen na domácím japonském trhu, a tak jsme si společně se zbytkem světa mohli alespoň na chvíli oddychnout - devastace jednoho z posledních nekompromisních sportovních vozů směrem k zalíbení se obecnému vkusu u nás ještě nenastala.

Bylo by však naivní se domnívat, že Impreza STI s automatem zůstane jen japonskou specialitkou. A právě včera přišlo potvrzení tohoto předpokladu od protinožců. Právě Austrálie se totiž stala dalším významným trhem, kde se věhlasné STI začíná nabízet i s automatickou převodovkou. A stejně jako v Japonsku nejde o žádnou technickou libůstku, ale o klasický automat s hydrodynamickým měničem a pěti převodovými stupni.

Subaru tvrdí, že i s touto převodovkou zůstává STI fantastickým řidičským autem. Možná ano, ale rozhodně méně fantastickým než v případě ručně řazené skříně.

V tuto chvíli zůstává v nabídce i šestistupňový „manuál”, a tak si možná říkáte, že není čeho litovat, vždyť každý si může vybrat. Jenže jsou auta, ke kterým se některé věci prostě nehodí, ať už je zákazníci ocení jakkoli - stejně jako diesel ve Ferrari se těžko kdy bude v Impreze STI vyjímat automat z komfortních cestovních vozů jako je Legacy.

Navíc je tu druhý aspekt - podobný krok je obvykle zahájením nedlouhé cesty k úplné eliminaci klasických manuálních převodovek z určitých vozů, paradoxně z těch, do kterých by se hodily nejvíce. Nemá ani smysl jmenovat dlouhý zástup sportovních aut, ve kterých si přímo řazenou přeovodvku můžete leda vysnít, však si ji dnes nelze pořídit třeba ani do Ferrari 458 Italia.

Přesné technické specifikace ani dynamická data australské zastoupení automobilky neuvolnilo, a tak si závěrem můžeme leda postesknout nad novými snímky toho, co nás ani v Evropě dříve či později nemine...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI s automatem
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků