Subaru Impreza WRX STI s automatem dorazilo do Austrálie, den D se blíží i u nás

Letos v lednu jsme vás informovali o tom, že Subaru prolomilo jistou hranici, když se rozhodlo nabídnout vrcholnou Imprezu WRX STI s automatickou převodovkou. Učinilo tak ovšem jen na domácím japonském trhu, a tak jsme si společně se zbytkem světa mohli alespoň na chvíli oddychnout - devastace jednoho z posledních nekompromisních sportovních vozů směrem k zalíbení se obecnému vkusu u nás ještě nenastala.

Bylo by však naivní se domnívat, že Impreza STI s automatem zůstane jen japonskou specialitkou. A právě včera přišlo potvrzení tohoto předpokladu od protinožců. Právě Austrálie se totiž stala dalším významným trhem, kde se věhlasné STI začíná nabízet i s automatickou převodovkou. A stejně jako v Japonsku nejde o žádnou technickou libůstku, ale o klasický automat s hydrodynamickým měničem a pěti převodovými stupni.

Subaru tvrdí, že i s touto převodovkou zůstává STI fantastickým řidičským autem. Možná ano, ale rozhodně méně fantastickým než v případě ručně řazené skříně.

V tuto chvíli zůstává v nabídce i šestistupňový „manuál”, a tak si možná říkáte, že není čeho litovat, vždyť každý si může vybrat. Jenže jsou auta, ke kterým se některé věci prostě nehodí, ať už je zákazníci ocení jakkoli - stejně jako diesel ve Ferrari se těžko kdy bude v Impreze STI vyjímat automat z komfortních cestovních vozů jako je Legacy.

Navíc je tu druhý aspekt - podobný krok je obvykle zahájením nedlouhé cesty k úplné eliminaci klasických manuálních převodovek z určitých vozů, paradoxně z těch, do kterých by se hodily nejvíce. Nemá ani smysl jmenovat dlouhý zástup sportovních aut, ve kterých si přímo řazenou přeovodvku můžete leda vysnít, však si ji dnes nelze pořídit třeba ani do Ferrari 458 Italia.

Přesné technické specifikace ani dynamická data australské zastoupení automobilky neuvolnilo, a tak si závěrem můžeme leda postesknout nad novými snímky toho, co nás ani v Evropě dříve či později nemine...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI s automatem
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků