Subaru Impreza WRX STI s automatem dorazilo do Austrálie, den D se blíží i u nás

Subaru Impreza WRX STI s automatem dorazilo do Austrálie, den D se blíží i u nás

Letos v lednu jsme vás informovali o tom, že Subaru prolomilo jistou hranici, když se rozhodlo nabídnout vrcholnou Imprezu WRX STI s automatickou převodovkou. Učinilo tak ovšem jen na domácím japonském trhu, a tak jsme si společně se zbytkem světa mohli alespoň na chvíli oddychnout - devastace jednoho z posledních nekompromisních sportovních vozů směrem k zalíbení se obecnému vkusu u nás ještě nenastala.

Bylo by však naivní se domnívat, že Impreza STI s automatem zůstane jen japonskou specialitkou. A právě včera přišlo potvrzení tohoto předpokladu od protinožců. Právě Austrálie se totiž stala dalším významným trhem, kde se věhlasné STI začíná nabízet i s automatickou převodovkou. A stejně jako v Japonsku nejde o žádnou technickou libůstku, ale o klasický automat s hydrodynamickým měničem a pěti převodovými stupni.

Subaru tvrdí, že i s touto převodovkou zůstává STI fantastickým řidičským autem. Možná ano, ale rozhodně méně fantastickým než v případě ručně řazené skříně.

V tuto chvíli zůstává v nabídce i šestistupňový „manuál”, a tak si možná říkáte, že není čeho litovat, vždyť každý si může vybrat. Jenže jsou auta, ke kterým se některé věci prostě nehodí, ať už je zákazníci ocení jakkoli - stejně jako diesel ve Ferrari se těžko kdy bude v Impreze STI vyjímat automat z komfortních cestovních vozů jako je Legacy.

Navíc je tu druhý aspekt - podobný krok je obvykle zahájením nedlouhé cesty k úplné eliminaci klasických manuálních převodovek z určitých vozů, paradoxně z těch, do kterých by se hodily nejvíce. Nemá ani smysl jmenovat dlouhý zástup sportovních aut, ve kterých si přímo řazenou přeovodvku můžete leda vysnít, však si ji dnes nelze pořídit třeba ani do Ferrari 458 Italia.

Přesné technické specifikace ani dynamická data australské zastoupení automobilky neuvolnilo, a tak si závěrem můžeme leda postesknout nad novými snímky toho, co nás ani v Evropě dříve či později nemine...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI s automatem
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků