Subaru Impreza WRX STI R205: ještě ostřejší

Oddělení STI (tedy Subaru Tecnica International) představuje dále vylepšené provedení vrcholné verze Imprezy.

Novinka s označením R205 vychází ze stávajícího modelu Impreza WRX STI a vyznačuje se řadou vylepšení techniky. Navazuje na řadu speciálních sérií včetně typů S203 nebo S204 a nese veškeré prvky poprvé představené na loňském provedení WRX STI spec C, písmeno R má znamenat zkratku pro Road Sport.

Na první pohled si všimneme upravených nárazníků, zvláštní černé masky chladiče, přepracovaných prahových spoilerů a osmnáctipalcových ráfků nazouvajících pneumatiky Bridgestone Potenza RE070 o rozměrech 245/40R18.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Konstruktéři Subaru se ale soustředili především na zlepšení jízdních vlastností a dynamických parametrů. Kvůli tomu byly v detailech upraveny díly závěsů kol, od tužších pružin přes tlumiče a stabilizátory až po silentbloky, a to i s využitím zkušeností z loňské čtyřiadvacetihodinovky na Nurburgringu. Proto by R205 mělo řidiči poskytovat přesnější odezvy a lepší stabilitu za všech okolností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Subaru Impreza WRX STI R205 přichází s výkonem zvýšeným na 320 koní (235 kW) při 6 400 ot./min. a točivým momentem vrcholícím hodnotou 431 Nm při 4 000 ot./min. Za těmito parametry stojí nové turbodmychadlo s kuličkovými ložisky, nová řídicí jednotka a přepracovaný výfukový trakt se sníženým zpětným tlakem. Na tento typický dvoulitrový „boxer“ navazuje šestistupňová převodovka s manuálním řazením. Výše popsané úpravy povrchových dílů karosérie mají za úkol optimalizaci proudění vzduchu a přítlaku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O spolehlivé zpomalení se má postarat posílená brzdová soustava s šestipístkovými třmeny vředu a čtyřpístkovými vzadu, lakovány jsou stříbrně a nesou výsostné znaky STI. Před řadicí pákou se nachází plakety s označením R205 propojené s pořadovým výrobním číslem, nápisy R205 najdeme také na prahových obkladech, masce a výklopné zádi. A pro pořádek dodejme, že Subaru Impreza WRX STI R205 je dlouhá 4 415 mm, široké 1 795 mm a vysoké 1 465 mm.

Toto provedení je bohužel určeno opět pouze pro Japonsko, kde se začalo prodávat včera, jeho produkce je omezena na 400 jednotek a základní cena činí v přepočtu 33 825 Euro.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI R205
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků