Subaru Impreza WRX STI: poslední chvíle před útokem (spy photos)

Oficiálního představení se nová ostrá Impreza dočká již příští měsíc na tokijské motorshow. K dispozici ovšem máme zřejmě poslední sadu špionážních fotografií, které toho naštěstí již moc nezakrývají.

Pod kapotou se podle posledních zpráv objeví modernizovaný 2,5litrový čtyřválcový boxer s výkonem 221 kW/300 k a točivým momentem 400 Nm. K dispozici bude zpočátku pouze šestistupňová manuální převodovka, rychlý automat s možností sekvenčního řazení od firmy Aisin dorazí až při faceliftu v roce 2009. Největší konkurent v podobě Lanceru Evo X bude mít hned od počátku dvouspojkovou převodovku, přičemž její výhodou má být především rychlost (a nevýhodou všechno ostatní).

První ostrá Impreza v karosářské verzi hatchback se od svých slabších kolegů bude hodně lišit. Nová je přední kapota s klasickým velkým nasávacím otvorem pro přívod vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu, svalnatost vozu podporují široké blatníky a vzadu pod nárazníkem již na svět nečíhá jedna koncovka výfuku, ale hned čtyři. Agresivně působí rovněž mohutný přední nárazník a všechno podtrhují osmnáctipalcová litá kola, za kterými se skrývají velké a výkonné brzdy od Bremba.

U Subaru se u nového „estéíčka“ zapracovalo také na pohonu všech čtyř kol a automobilka slibuje pro novou generaci ještě lepší jízdní vlastnosti plynoucí z menších rozměrů a propracovaného podvozku. Zážitky za volantem budou podtrhovat také sportovní skořepinová sedadla.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Subaru Impreza WRX STI při posledních testech

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků