Subaru Impreza WRX STI: energetická bomba (test)

Smx  |  01. 06. 2006 09:15

..není 1500 otáček na benzínový motor i s turbem málo? Neuškodí mu to, když ho budete takhle dlouhodobě podtáčet?

Odpovědět  |   | 
Peter§  |  01. 06. 2006 10:07

Tak z toho uz jsem fakt vyrost. Malo mista, kostitras, hnusny interier a spousta hluku. Je radost se s tim projet - tak jednou za mesic nejakou sotolinou ale zit s Imprezou je totalni vopruz. Vzdycky se smeju kdyz nekoho vidim jak v tom poskakuje cestou do prace pres mesto... Zvlast kdyz je mu pres 30 let - to potom zavani krizi stredniho veku.

Odpovědět  |   | 
zdenek  |  01. 06. 2006 10:17

Malo mista, kostitras a hnusny interier, myslis v porovnani s cim, ptam se jen tak ze zvedavosti

Odpovědět  |   | 
Dan  |  01. 06. 2006 17:36

525i protoze na 530 nebylo

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  01. 06. 2006 10:44

Jasně, lepší je Oktávka f tédéíčku v metle na balonech s profilem 80 a pořádným kufrem

Odpovědět  |   | 
4  |  01. 06. 2006 11:01

No neco pravdy na tom je ale vhledem ze predesle generace STi meli podvozek mekci nez treba Evo tak bych to tak neresil, proste tydle auta jsou tak na nepravidelne blbnuti do 50km vecinou RZ je rak 20ka;), na dluhe cestovani po Evrope je tu nejake ropne 5BMW nebo Mondeo.
-krize stredniho s tim nesouvisi, spise rychleho zbohatnuti, ale myslim ze vecina nas by s tim problem nemela. Ono dnes kazdy ma problem s tim chce a co je prakticke a rozumne.

Odpovědět  |   | 
puck  |  01. 06. 2006 10:52

takze v com jazdis ? mas nejaky lepsi tip ? ja mam renault lagunu a to je presny opak kostitrasu sluzobak sa ale prezije sukormne si chcem kupit imprezu 2.0 pro sport line, ale ak mas nejaky lepsi tip tak sem s nim

Odpovědět  |   | 
Dan  |  01. 06. 2006 17:45

Laguna je docela bestialni... Shodou okolnosti jsem ji mel minuly vikend z pujcovny a byl to vazne zazitek. 1.9dCi nebo tak nejak... Pokud chces Imprezu na vikend tak v poho. Me je zarazi ze s tim lidi jezdi po meste, rano do prace, v kravate. EVO?

Odpovědět  |   | 
mates  |  01. 06. 2006 11:27

mno jednak z toho cejtim zavist, by me zajmalo v cem jezdis, a druhak premejslet u porizeni tohoto auta o nejaky prakticnosti a podobnych vecech je nesmysl, to je proste auto pro radost a to je vse, osobne se za nim vzdycky otocim a je mi uplne jedno z jakyho duvodu ho majitel ma, obdivuju ho ze udelal takovyhle fajn rozhodnuti, protoze zijeme jen jednou a jestli existuje auto pro radost, tak je to prave tohle..... a ekonomika provozu a tak neni tema ktery by majitele resili

Odpovědět  |   | 
YPO  |  01. 06. 2006 13:48

no nevim jestli si nekdo do 30ti let muze koupit auto za 1300000........

Odpovědět  |   | 
Marek  |  01. 06. 2006 14:15

A proč by nemohl?

Odpovědět  |   | 
YPO  |  01. 06. 2006 21:27

reagoval jsem na příspěvek "Peter§" zdá se mi pněkud scestný......je jasné ,že pokud na to někdo má tak si to může pořídit i v 18 -ti........

Odpovědět  |   | 
Driver  |  01. 06. 2006 19:16

To by ses divil, kolik lidi muze. Nedavno jsem videl v impreze tak 18letyho fracka

Ja bych si imprezu nekoupil, protoze na delsi cestovani je to podle me nepohodlny auto. Ale bral bych ho na prilezitostny vyredeni nekde na okreskach... :)

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  01. 06. 2006 21:56

A proc ne? Mam obdobne auto konkurecni znacky a ve 20ti letech jsem si na neho poctive vydelal svoji praci. Sny se maji plnit a nezalezi na veku.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  01. 06. 2006 22:56

A co mas za praci? To by me docela zajimalo, kdyz si ve 20ti vydelas na takovy auto... A staras se do toho taky sam o sebe, nebo bydlis u rodicu a vsechno ti platej?

Odpovědět  |   | 
puck  |  01. 06. 2006 23:13

ved sluzobak nie je problem, ne ?

Odpovědět  |   | 
Johny  |  02. 06. 2006 19:15

Vypocetni technika, Internetove aplikace. Bydlim u rodicu, staram se o sebe, naklady na auto, pritelkyni a kamarady. :)

Odpovědět  |   | 
IT  |  03. 12. 2006 01:07

ty tvoje "internetovy aplikace" bych chtel fakt videt - neuvedes nejakou konkretni referenci, aby vsichni hned videli vysledky tveho intelektu a schopnosti?
podobne prispevky patri spise do kategorie "virtualni onanista" - a nepujde v nich pouze o imprezu, ale nejspis i o tu pritelkyni... snad jen rodice a zivobyti u nich bude realita...

Odpovědět  |   | 
Peter$  |  01. 06. 2006 21:38

Proto jich taky nijak moc nejezdi

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  30. 07. 2009 13:59

Já měl subaru impréza combi a žádný kostitras jsem v tom nikdy nezažil,když si to umíš uravit tak interier je dost solidní a žádnej kravál jsem neslyšel.Každý má svýho miláčka a bude furt říkat že to jeho je nejlepší.Mě ho jeden týpek zrušil když si nehleděl silnice.Ale i přes to je to furt solidní kára a už si scháním prachy na nové subárko.

Odpovědět  |   | 
puck  |  01. 06. 2006 10:50

ja uvazujem nad 2.0 Pro Sport Line je v tom velky rozdiel oproti 2.5 wrx ? nemyslim teraz vykon motora, ale skor jazdne vlastnosti. vykon motora by mi zrejme uplne postacoval

Odpovědět  |   | 
4  |  01. 06. 2006 11:07

to je uplne jine auto pokud budu presny ale to je dobre proste auta jako Focus RS, EVO, STi budou vzdy neprakticka to je dan za jejich specializaci
kdo z vas jezdi do prace Lotus Super 7 ;)? 
A vubec univerzalni auta proste nejsou.
 

Odpovědět  |   | 
puck  |  01. 06. 2006 17:44

prosim ta a co ma Lotus Super 7 spolocne s impreza ? focus rs je hot hatch s prednym nahodom a vobec ma netrapi.

EVO sa da porovnat. a podla mna EVO a impreza su auta vhodne aj na bezne jazdenie a do mesta. pouzivat WRX STI na jazdenie v meste je mozno trochu ulet... ale preco nie ? lotus je uplne inde.

Odpovědět  |   | 
Milan K  |  01. 06. 2006 11:20

Nejlepší bude, když se s ním svezeš a uvidíš sám. s WRXSTi bych to moc nesrovnával - přece jen je to motoricky jiná kategorie - a to pak nechává dojem z celého vozu. Základní Impreza je velice dobré auto .. ale musíš mu odpustit pár věcí. Prostor uvnitř je ralitvně stísněný (tady samozřejmě záleží na tom s čím člověk srovnává), myslím že by se hodilo vícce místa na zadních sedadlech a rozhodně větší kufr. Motor by mohl být o chlup výkonější a o chlup mín papat (není vůbec zlý - jen asi člověk od Imprezy čeká podvědomě maličko více) - nicméně Impreza je kvalitní spolehlivé auto se špičkovou 4x4 ...
 Projeď se a hned budeš mít myslím jasno - velká většina lidí hned po prvním delším svezení ví, jestli je to to po čem touží, nebo ne

Odpovědět  |   | 
Vodič Tatry 815  |  01. 06. 2006 11:38

2,0 má výkon 160 PS a to si myslím, že je v kategórii atmosferákov do 2,0 l nadpriemer

Odpovědět  |   | 
Mek  |  01. 06. 2006 11:45

No, 160 koní není při té váze na sportování nic moc. Mám Fiata Mareu s dvoulitrovým atmosferickým pětiválcem, má 150 k. Jezdí docela svižně, ale sportovní jízdu si představuju přece jenom jinak...

Odpovědět  |   | 
Pavelll  |  01. 06. 2006 12:25

Proti  fiaru marea 2.0 V5 je subaru impreza uplne, ale uplne nekde jinde podvozkem a jizdnimi vlastnostmi.  Hodne k tomu prispiva k tomu daleko lepsi ovladatelnost pohon 4*4 a tim i daleko vetsi jizdni zabava a jistota.
Dale naprostej souhlas ze poradne odvezeni sprostredkuje az 2.5 STI ale i 2.0 je dost dobra hlavne v zime a na sterku 4*4 je hold poznat.

Odpovědět  |   | 
Milan K  |  01. 06. 2006 13:11

 V zásadě mluvíme o tom problému, že samotný výkon motoru nemusí být stran sportovních dojmů úplně rozhodující. Zní to asi nejasně - ale zkusím to říct jinak. Samotný fakt, že má nějaký motor 150-200 i víve koní, nemusí nutně znamenat, že automobil bude při rozjezdech "trhat dlaždičky" (kdo třeba jezdil v Mercedesu E500 ví přesně co myslím). Charakter jízdy i projevu motoru nemusí být ani přes extremní sílu nijak sportovní..
 Nezle tedy jen sledovat výkon motoru + například i zrychlení z 0-100 km/h.. velkou roli hraje vaha vozu, vykonová charakteristika motoru (toč. moment, výkonnová křivka atd.) svou roli samozřejmě sehraje naladění převodovky, dále je tu pak podvozek, tvar vozidla atd. atd.
 Logicky jsou tedy vozy, které i s "relativně" slabým motorem dokáží u řidiče vyvolat báječný pocit ze sportovní jízdy a samozřejmě také obráceně - jsou vozy s extrémně silným motorem a dábělským zrychlením z 0-100, ze kterých ale nikdy nebude sportovní vůz v pravém slova smyslu
 

Odpovědět  |   | 
Mek  |  01. 06. 2006 15:07

Jasně, máš pravdu. Já jsem ale neměl na mysli naladění podvozku a pohon kol, ale čistě výkon motoru na poměrně vysokou hmotnost auta. Dvoulitrová Marea má skoro 1400 kg, testovaná Impreza STi 1500 kg, takže ta dvoulitrová Impreza bude asi někde mezi tím. Jinak charakteristika motoru je i u Fiata spíše sportovní - max. výkon a točivý moment při 6500/4800 ot.

Odpovědět  |   | 
Pavelll  |  01. 06. 2006 16:48

Jestli to beres jen na cisla a vykon/hmotnost pak to neni zadny zazrak, ale tohle auto je primarne urceno k radosti z rizeni a v zatacce ti vykon bude stacit.
Jak to psal Milan K je to spise o pocitu nez o cislech ja ted uz skoro rok jezdim s Lancii kappa 2.0 V5 turbo 162 kw a v zadnem pripade nemuzu tvrdit ze by to bylo sportovni auto, je to ten stejnej motor co ma tvuj fiat, ale dopovanej turbem. Jede to obstojne, ale ke sportovnim zazitkum to ma daleko.
Je to totiz orientovano na dlouhe cestovani a ne na blbnuti.
 
Pri orientacnim mereni to ma 0 -200 kolem 29sec. ale i daleko pomalejsi auto s mene vykonym motorem dokaze navodit daleko lepsi pocit z dynamicke jizdy.
Jeste hure, ale na tom bylo BMW 545i tam je pocit dynamiky a rychlosti eliminovan jeste daleko vice a ani ti nepripadne ze to ma 333 koni az pri pohledu na tachometr nebo pri brzdeni. 
 

Odpovědět  |   | 
puck  |  02. 06. 2006 08:09

podla toho co pises o 545i, tak ty na pocit dynamiky a rychlosti potrebujes hlavne silny hluk motora, jemne podskakujuci podvozok a slabe brzdy

Odpovědět  |   | 
puck  |  01. 06. 2006 17:46

nie je problem sa previezt 2.0 Pro Sport Line... ale zohnat wrx nie je az take eazy

Odpovědět  |   | 
puck  |  01. 06. 2006 17:46

nie je problem sa previezt 2.0 Pro Sport Line... ale zohnat wrx nie je az take eazy

Odpovědět  |   | 
WRX  |  01. 06. 2006 21:41

viz motto Subaru: Airbag si člověk kupuje s přáním nikdy jej nevyzkoušet, ABS využije občas, ale stálý pohon všech kol využívá každý den...................možná trochu zapomněli na motor ,ale vzkaz pro všechny:tohle není auto pro širokou veřejnost tohle je auto pro nadšence kteří uznavají značku SUBARU, takže škodovkáři.žigulíci a jiní běžte se věnovat svým plecháčkům a neserte svými poznatky ty kteří žijou pro SUBARU

Odpovědět  |   | 
Mek  |  02. 06. 2006 01:29

Jéžiš, zase jeden internetový tvrďák, no už se třesu...!

Odpovědět  |   | 
bingo  |  05. 08. 2006 17:32

JJ, to je nejvetsi nevyhoda Subaru - tyhle paka

Odpovědět  |   | 
Pucmeloud  |  01. 06. 2006 23:18

jeste chvilku vydrzi a pocka si az se tady objevi Legacy STi 2007. To sedne i ke kravate

Odpovědět  |   | 
pepy  |  02. 06. 2006 11:40

No jenom bych řekl,že někteří lidé nemají potuchy o čem to auto vlastně je.Je to auto pro radost a když na něj budu mít a chci si ho koupit,tak mě bude nějaké drncání po kostkách u prd+ele.Tzn. že se budu těšit třeba na to drncání,jak profrčim zatáčku,jak někoho předjedu s ohromným hlukem v zádech.Kdo to nechápe,tak ať si klidně vychutná jízdu třeba s BMW,jeho automatem,nebo osobním řidičem.

Odpovědět  |   | 
dedis  |  05. 06. 2006 23:08

Ale ono ten hluk v novom STi az tak pocut nebudes

Odpovědět  |   | 
Milan  |  04. 06. 2006 16:46

Jenom tak náhodou jsem se sem dostal a čtu Vaše příspěvky. Vlastním STI cca. 300 k. Jen to, že to je auto velice prostorné a výkoné něco jako letedlo na kolech. Je to auto i na velké vzdálenosti, až si někdo do něj z Vás sedne už nebude chtít vylézt,. 50 km? Pro to auto je to jenom pár km které přejedeš jedním mrknutím oka. Není co dodat pořiďte si ho, počítejte např,že výměna destiček stojí 25 000 Kč. Zatím. M.R.

Odpovědět  |   | 
RG  |  06. 06. 2006 08:40

Mel jsem osobne 3 subaru s turbem, krasne vzpominky, lze ho vyuzivat i na cestovani (rychle predjizdeni, nizka spotreba).
 Pokud nekomu vadi tvrdsi podvozek, tak jezdi necim jinym a neni to clovek, ktery rad jezdi rychle.
Jeste k tomu zvastu, co nekdo napsal o zrychleni 0-200, za 29 to ma i pendolino Odhaduji 15--17dle ridice a povrchu, na Subaru je hezke, ze 0-100 jsem delal i na snehu pod 10sec...

Odpovědět  |   | 
Pavelll  |  06. 06. 2006 12:39

Spatne jsi to precetl ja psal ze moje auto ma 29s na 200 a v zadnem pripade ne Subaru 2.5 STI o tom nemuze byt ani rec .  
Ke spotrebe si asi delas srandu ne, ja jezdil v jak Impreze GT tak v STI 2.5 a spotreba je vysoka, coz ale k tomu patri vykon neni zadarmo
 

Odpovědět  |   | 
David  |  07. 10. 2007 20:47

Nepochopím testy kdy je značka Subaru srovnávána s “nějakou“ konkurencí !
Už tím, že má podstatně lepší motory boxer a systém pohonu
4 x 4 je jedinečné. Je to jedna z mála značek, která si vyvíjí a vyrábí motory, převodovky, atd ... O konkurenci se to říct nedá a už vůbec ne o Mitsubishi, které používá motory VW atd! To, že mají motory Subaru vyšší spotřebu je věc jiná ... Člověk, který si koupil Subaru neřeší spotřebu paliva
Je to prostě srdcovka a jedinečné auto ...

Odpovědět  |   | 
ACHMED  |  18. 04. 2008 20:39

PRESNE ted si to vystih ...... subaru clovek musi milovat a ne ze si to de koupit jak novou skodu superb jen proto ze se mu libi ...subaru je jinde ..je to o pocitu jizdy ...

Odpovědět  |   | 
Petr  |  17. 06. 2009 09:41

Subaru je podle me nejlepsi auto na svete.Je to proste suprove auto.

Odpovědět  |   | 
rsturbo  |  23. 06. 2009 18:00

mám též sti a vtom jsi připadám jako chlap a néé kde jaká tepl. buzna v bmw nebo mercedes.tohle auto je pro nadšence a proty který něco umí z volantem totéž platí pro evo jsou to civilní rally cary a proto když jí miluješ není co řešit.

Odpovědět  |   | 
Saiko  |  05. 10. 2012 12:51

Pokud někdo váháte nad koupí nového auta, tady (http://www.impreza-subaru.cz/)... máte nějaké to ifno k WRC STičkům

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 53 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat