V zásadě mluvíme o tom problému, že samotný výkon motoru nemusí být stran sportovních dojmů úplně rozhodující. Zní to asi nejasně - ale zkusím to říct jinak. Samotný fakt, že má nějaký motor 150-200 i víve koní, nemusí nutně znamenat, že automobil bude při rozjezdech "trhat dlaždičky" (kdo třeba jezdil v Mercedesu E500 ví přesně co myslím). Charakter jízdy i projevu motoru nemusí být ani přes extremní sílu nijak sportovní..
Nezle tedy jen sledovat výkon motoru + například i zrychlení z 0-100 km/h.. velkou roli hraje vaha vozu, vykonová charakteristika motoru (toč. moment, výkonnová křivka atd.) svou roli samozřejmě sehraje naladění převodovky, dále je tu pak podvozek, tvar vozidla atd. atd.
Logicky jsou tedy vozy, které i s "relativně" slabým motorem dokáží u řidiče vyvolat báječný pocit ze sportovní jízdy a samozřejmě také obráceně - jsou vozy s extrémně silným motorem a dábělským zrychlením z 0-100, ze kterých ale nikdy nebude sportovní vůz v pravém slova smyslu