Subaru Impreza WRX STI: energetická bomba (test)

47 komentářů

Saiko
5. října • 12:51

Pokud někdo váháte nad koupí nového auta, tady (http://www.impreza-subaru.cz/)... máte nějaké to ifno k WRC STičkům

Petr
17. června • 9:41

Subaru je podle me nejlepsi auto na svete.Je to proste suprove auto.

rsturbo
23. června • 18:00

mám též sti a vtom jsi připadám jako chlap a néé kde jaká tepl. buzna v bmw nebo mercedes.tohle auto je pro nadšence a proty který něco umí z volantem totéž platí pro evo jsou to civilní rally cary a proto když jí miluješ není co řešit.:-D

David
7. října • 20:47

Nepochopím testy kdy je značka Subaru srovnávána s “nějakou“ konkurencí !
Už tím, že má podstatně lepší motory boxer a systém pohonu
4 x 4 je jedinečné. Je to jedna z mála značek, která si vyvíjí a vyrábí motory, převodovky, atd ... O konkurenci se to říct nedá a už vůbec ne o Mitsubishi, které používá motory VW atd! To, že mají motory Subaru vyšší spotřebu je věc jiná ... Člověk, který si koupil Subaru neřeší spotřebu paliva ;-)
Je to prostě srdcovka a jedinečné auto ...

ACHMED
18. dubna • 20:39

PRESNE ted si to vystih ......:-) subaru clovek musi milovat a ne ze si to de koupit jak novou skodu superb jen proto ze se mu libi ...subaru je jinde ..je to o pocitu jizdy ...

Milan
4. června • 16:46

Jenom tak náhodou jsem se sem dostal a čtu Vaše příspěvky. Vlastním STI cca. 300 k. Jen to, že to je auto velice prostorné a výkoné něco jako letedlo na kolech. Je to auto i na velké vzdálenosti, až si někdo do něj z Vás sedne už nebude chtít vylézt,. 50 km? Pro to auto je to jenom pár km které přejedeš jedním mrknutím oka. Není co dodat pořiďte si ho, počítejte např,že výměna destiček stojí 25 000 Kč. Zatím. M.R.

RG
6. června • 8:40

Mel jsem osobne 3 subaru s turbem, krasne vzpominky, lze ho vyuzivat i na cestovani (rychle predjizdeni, nizka spotreba).
 Pokud nekomu vadi tvrdsi podvozek, tak jezdi necim jinym a neni to clovek, ktery rad jezdi rychle.
Jeste k tomu zvastu, co nekdo napsal o zrychleni 0-200, za 29 to ma i pendolino Odhaduji 15--17dle ridice a povrchu, na Subaru je hezke, ze 0-100 jsem delal i na snehu pod 10sec...

Pavelll
6. června • 12:39

Spatne jsi to precetl ja psal ze moje auto ma 29s na 200 a v zadnem pripade ne Subaru 2.5 STI o tom nemuze byt ani rec .  
Ke spotrebe si asi delas srandu ne, ja jezdil v jak Impreze GT tak v STI 2.5 a spotreba je vysoka, coz ale k tomu patri vykon neni zadarmo
 

pepy
2. června • 11:40

No jenom bych řekl,že někteří lidé nemají potuchy o čem to auto vlastně je.Je to auto pro radost a když na něj budu mít a chci si ho koupit,tak mě bude nějaké drncání po kostkách u prd+ele.Tzn. že se budu těšit třeba na to drncání,jak profrčim zatáčku,jak někoho předjedu s ohromným hlukem v zádech.Kdo to nechápe,tak ať si klidně vychutná jízdu třeba s BMW,jeho automatem,nebo osobním řidičem.

dedis
5. června • 23:08

Ale ono ten hluk v novom STi az tak pocut nebudes

Pucmeloud
1. června • 23:18

jeste chvilku vydrzi a pocka si az se tady objevi Legacy STi 2007. To sedne i ke kravate

WRX
1. června • 21:41

viz motto Subaru: Airbag si člověk kupuje s přáním nikdy jej nevyzkoušet, ABS využije občas, ale stálý pohon všech kol využívá každý den...................možná trochu zapomněli na motor ,ale vzkaz pro všechny:tohle není auto pro širokou veřejnost tohle je auto pro nadšence kteří uznavají značku SUBARU, takže škodovkáři.žigulíci a jiní běžte se věnovat svým plecháčkům a neserte svými poznatky ty kteří žijou pro SUBARU

Mek
2. června • 1:29

Jéžiš, zase jeden internetový tvrďák, no už se třesu...!

bingo
5. srpna • 17:32

JJ, to je nejvetsi nevyhoda Subaru - tyhle paka :-/

puck
1. června • 10:50

ja uvazujem nad 2.0 Pro Sport Line je v tom velky rozdiel oproti 2.5 wrx ? nemyslim teraz vykon motora, ale skor jazdne vlastnosti. vykon motora by mi zrejme uplne postacoval

Milan K
1. června • 11:20

Nejlepší bude, když se s ním svezeš a uvidíš sám. s WRXSTi bych to moc nesrovnával - přece jen je to motoricky jiná kategorie - a to pak nechává dojem z celého vozu. Základní Impreza je velice dobré auto .. ale musíš mu odpustit pár věcí. Prostor uvnitř je ralitvně stísněný (tady samozřejmě záleží na tom s čím člověk srovnává), myslím že by se hodilo vícce místa na zadních sedadlech a rozhodně větší kufr. Motor by mohl být o chlup výkonější a o chlup mín papat (není vůbec zlý - jen asi člověk od Imprezy čeká podvědomě maličko více) - nicméně Impreza je kvalitní spolehlivé auto se špičkovou 4x4 ...
 Projeď se a hned budeš mít myslím jasno - velká většina lidí hned po prvním delším svezení ví, jestli je to to po čem touží, nebo ne

puck
1. června • 17:46

nie je problem sa previezt 2.0 Pro Sport Line... ale zohnat wrx nie je az take eazy

puck
1. června • 17:46

nie je problem sa previezt 2.0 Pro Sport Line... ale zohnat wrx nie je az take eazy

Vodič Tatry 815
1. června • 11:38

2,0 má výkon 160 PS a to si myslím, že je v kategórii atmosferákov do 2,0 l nadpriemer

Mek
1. června • 11:45

No, 160 koní není při té váze na sportování nic moc. Mám Fiata Mareu s dvoulitrovým atmosferickým pětiválcem, má 150 k. Jezdí docela svižně, ale sportovní jízdu si představuju přece jenom jinak...

Pavelll
1. června • 12:25

Proti  fiaru marea 2.0 V5 je subaru impreza uplne, ale uplne nekde jinde podvozkem a jizdnimi vlastnostmi.  Hodne k tomu prispiva k tomu daleko lepsi ovladatelnost pohon 4*4 a tim i daleko vetsi jizdni zabava a jistota.
Dale naprostej souhlas ze poradne odvezeni sprostredkuje az 2.5 STI ale i 2.0 je dost dobra hlavne v zime a na sterku 4*4 je hold poznat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mek
1. června • 15:07

Jasně, máš pravdu. Já jsem ale neměl na mysli naladění podvozku a pohon kol, ale čistě výkon motoru na poměrně vysokou hmotnost auta. Dvoulitrová Marea má skoro 1400 kg, testovaná Impreza STi 1500 kg, takže ta dvoulitrová Impreza bude asi někde mezi tím. Jinak charakteristika motoru je i u Fiata spíše sportovní - max. výkon a točivý moment při 6500/4800 ot.

Pavelll
1. června • 16:48

Jestli to beres jen na cisla a vykon/hmotnost pak to neni zadny zazrak, ale tohle auto je primarne urceno k radosti z rizeni a v zatacce ti vykon bude stacit.
Jak to psal Milan K je to spise o pocitu nez o cislech ja ted uz skoro rok jezdim s Lancii kappa 2.0 V5 turbo 162 kw a v zadnem pripade nemuzu tvrdit ze by to bylo sportovni auto, je to ten stejnej motor co ma tvuj fiat, ale dopovanej turbem. Jede to obstojne, ale ke sportovnim zazitkum to ma daleko.
Je to totiz orientovano na dlouhe cestovani a ne na blbnuti.
 
Pri orientacnim mereni to ma 0 -200 kolem 29sec. ale i daleko pomalejsi auto s mene vykonym motorem dokaze navodit daleko lepsi pocit z dynamicke jizdy.
Jeste hure, ale na tom bylo BMW 545i tam je pocit dynamiky a rychlosti eliminovan jeste daleko vice a ani ti nepripadne ze to ma 333 koni az pri pohledu na tachometr nebo pri brzdeni. 
 

puck
2. června • 8:09

podla toho co pises o 545i, tak ty na pocit dynamiky a rychlosti potrebujes hlavne silny hluk motora, jemne podskakujuci podvozok a slabe brzdy

Milan K
1. června • 13:11

 V zásadě mluvíme o tom problému, že samotný výkon motoru nemusí být stran sportovních dojmů úplně rozhodující. Zní to asi nejasně - ale zkusím to říct jinak. Samotný fakt, že má nějaký motor 150-200 i víve koní, nemusí nutně znamenat, že automobil bude při rozjezdech "trhat dlaždičky" (kdo třeba jezdil v Mercedesu E500 ví přesně co myslím). Charakter jízdy i projevu motoru nemusí být ani přes extremní sílu nijak sportovní..
 Nezle tedy jen sledovat výkon motoru + například i zrychlení z 0-100 km/h.. velkou roli hraje vaha vozu, vykonová charakteristika motoru (toč. moment, výkonnová křivka atd.) svou roli samozřejmě sehraje naladění převodovky, dále je tu pak podvozek, tvar vozidla atd. atd.
 Logicky jsou tedy vozy, které i s "relativně" slabým motorem dokáží u řidiče vyvolat báječný pocit ze sportovní jízdy a samozřejmě také obráceně - jsou vozy s extrémně silným motorem a dábělským zrychlením z 0-100, ze kterých ale nikdy nebude sportovní vůz v pravém slova smyslu
 

4
1. června • 11:07

to je uplne jine auto pokud budu presny ale to je dobre proste auta jako Focus RS, EVO, STi budou vzdy neprakticka to je dan za jejich specializaci
kdo z vas jezdi do prace Lotus Super 7 ;)? 
A vubec univerzalni auta proste nejsou.
 

puck
1. června • 17:44

prosim ta a co ma Lotus Super 7 spolocne s impreza ? focus rs je hot hatch s prednym nahodom a vobec ma netrapi.

EVO sa da porovnat. a podla mna EVO a impreza su auta vhodne aj na bezne jazdenie a do mesta. pouzivat WRX STI na jazdenie v meste je mozno trochu ulet... ale preco nie ? lotus je uplne inde.

Peter§
1. června • 10:07

Tak z toho uz jsem fakt vyrost. Malo mista, kostitras, hnusny interier a spousta hluku. Je radost se s tim projet - tak jednou za mesic nejakou sotolinou ale zit s Imprezou je totalni vopruz. Vzdycky se smeju kdyz nekoho vidim jak v tom poskakuje cestou do prace pres mesto... Zvlast kdyz je mu pres 30 let - to potom zavani krizi stredniho veku.

Tomáš
30. července • 13:59

Já měl subaru impréza combi a žádný kostitras jsem v tom nikdy nezažil,když si to umíš uravit tak interier je dost solidní a žádnej kravál jsem neslyšel.Každý má svýho miláčka a bude furt říkat že to jeho je nejlepší.Mě ho jeden týpek zrušil když si nehleděl silnice.Ale i přes to je to furt solidní kára a už si scháním prachy na nové subárko.

YPO
1. června • 13:48

no nevim jestli si nekdo do 30ti let muze koupit auto za 1300000........

Peter$
1. června • 21:38

Proto jich taky nijak moc nejezdi

Driver
1. června • 19:16

To by ses divil, kolik lidi muze. Nedavno jsem videl v impreze tak 18letyho fracka

Ja bych si imprezu nekoupil, protoze na delsi cestovani je to podle me nepohodlny auto. Ale bral bych ho na prilezitostny vyredeni nekde na okreskach... :)

Jirka
1. června • 21:56

A proc ne? Mam obdobne auto konkurecni znacky a ve 20ti letech jsem si na neho poctive vydelal svoji praci. Sny se maji plnit a nezalezi na veku.

Driver
1. června • 22:56

A co mas za praci? To by me docela zajimalo, kdyz si ve 20ti vydelas na takovy auto... A staras se do toho taky sam o sebe, nebo bydlis u rodicu a vsechno ti platej?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Johny
2. června • 19:15

Vypocetni technika, Internetove aplikace. Bydlim u rodicu, staram se o sebe, naklady na auto, pritelkyni a kamarady. :)

IT
3. prosince • 1:07

ty tvoje "internetovy aplikace" bych chtel fakt videt - neuvedes nejakou konkretni referenci, aby vsichni hned videli vysledky tveho intelektu a schopnosti?
podobne prispevky patri spise do kategorie "virtualni onanista" - a nepujde v nich pouze o imprezu, ale nejspis i o tu pritelkyni... snad jen rodice a zivobyti u nich bude realita...

puck
1. června • 23:13

ved sluzobak nie je problem, ne ?

Marek
1. června • 14:15

A proč by nemohl?

YPO
1. června • 21:27

reagoval jsem na příspěvek "Peter§" zdá se mi pněkud scestný......je jasné ,že pokud na to někdo má tak si to může pořídit i v 18 -ti........

mates
1. června • 11:27

mno jednak z toho cejtim zavist, by me zajmalo v cem jezdis, a druhak premejslet u porizeni tohoto auta o nejaky prakticnosti a podobnych vecech je nesmysl, to je proste auto pro radost a to je vse, osobne se za nim vzdycky otocim a je mi uplne jedno z jakyho duvodu ho majitel ma, obdivuju ho ze udelal takovyhle fajn rozhodnuti, protoze zijeme jen jednou a jestli existuje auto pro radost, tak je to prave tohle..... a ekonomika provozu a tak neni tema ktery by majitele resili

puck
1. června • 10:52

takze v com jazdis ? mas nejaky lepsi tip ? ja mam renault lagunu a to je presny opak kostitrasu sluzobak sa ale prezije sukormne si chcem kupit imprezu 2.0 pro sport line, ale ak mas nejaky lepsi tip tak sem s nim

Dan
1. června • 17:45

Laguna je docela bestialni... Shodou okolnosti jsem ji mel minuly vikend z pujcovny a byl to vazne zazitek. 1.9dCi nebo tak nejak... Pokud chces Imprezu na vikend tak v poho. Me je zarazi ze s tim lidi jezdi po meste, rano do prace, v kravate. EVO?

mrazik
1. června • 10:44

Jasně, lepší je Oktávka f tédéíčku v metle na balonech s profilem 80 a pořádným kufrem

4
1. června • 11:01

No neco pravdy na tom je ale vhledem ze predesle generace STi meli podvozek mekci nez treba Evo tak bych to tak neresil, proste tydle auta jsou tak na nepravidelne blbnuti do 50km vecinou RZ je rak 20ka;), na dluhe cestovani po Evrope je tu nejake ropne 5BMW nebo Mondeo.
-krize stredniho s tim nesouvisi, spise rychleho zbohatnuti, ale myslim ze vecina nas by s tim problem nemela. Ono dnes kazdy ma problem s tim chce a co je prakticke a rozumne.

zdenek
1. června • 10:17

Malo mista, kostitras a hnusny interier, myslis v porovnani s cim, ptam se jen tak ze zvedavosti

Dan
1. června • 17:36

525i protoze na 530 nebylo

Smx
1. června • 9:15

..není 1500 otáček na benzínový motor i s turbem málo? Neuškodí mu to, když ho budete takhle dlouhodobě podtáčet?

Doporučujeme

Články odjinud