Vis, v tom pripade ze zivota porovnavas skutecne Golf s autem, ktere nebudu komentovat (Punto).
Honda objektivne ma nejlepsi podvozky a to ne takove, ktere se chovaji jen dobre na limitu, ale predevsim takove, ktere posouvaji prave limity jizdy. Tzn. ze zatacku muzes projet rychleji a pritom vice bezpecne, nez v jinem aute. To ze se citis v Golfu vice v pohode, nez ve srovnani s Puntem (!!), je jasne a je to dano predevsim tim, ze Golf ma komfortni podvozek, ktery filtruje "informace" jdouci k Tobe od vozovky, a to i ty, ktere Ti rikaji "uz zpomal". Tvuj podvozek tedy neni automaticky lepsi, jenom Te "neobtezuje" tim co se deje mezi koly a silnici. To take znamena, ze to ze jsi na limitu nepoznas, resp. to poznas pozde.
Nevim jaky jsi zkousel model Hondy. Zminujes Civic, ale i ten (ne 15 let stary ojety se starymi tlumici atd.) ma jiste lepsi podvozek nez Golf. Zkus ta auta (novy Golf, novy Civic) projet jeste jednou a vyzkousej objektivne jejich nejvyssi rychlost pri prujezdu zatacky.
Jinak ja porovnavam Golf s Hondou, ktera svoji ovladatelnosti, podvozkem a technikou vitezi v testech nad velmi dobrymi vozy. Mluvim o Honde, do ktere usedl poprve jeden muj znamy. V obci se jal predjizdet, na par vterin seslapl plyn a kdyz si myslel (opticky) ze jede 80, jel 140. Bavim se o Honde, se kterou muzes ve 200 km klickovat pri stale perfektni ovladatelsnosti ostre na dalnici z pruhu do pruhu a je to jako v octavii pri 90 km. Poc? Protoze ma perfektni podvozek, siroky rozchod kol atd. Je to uplne jina kategorie.
V cem muze byt viden prave ten neklid v porovnani s golfem je to, ze citis vice silnici a ze muzes (ale nemusis - napr. u VTECu) tocit vice motor. To vsak nema nic spolecneho s nestabilitou vozu, ba prave naopak jak je patrne z vyse uvedeneho.
K Tvemu poslednimu odstavci:
Honda by samozrejme chtela mit prodeje jako ma VW. Ale vi, ze ma image sportovnejsich vozu, coz ji umoznuje oslovovit urcity zlomek zakazniku, kteri jsou stejne "naladeni". Pokud by zacala delat vozy jako VW, tak se od ni tito stavajici zakaznici automaticky odkloni, a zakazniky VW pritom okamzite neziska, protoze nema image vozu, ktery nikoho neurazi.
Takze Honda by umela delat vozy jako VW, ale znamenalo by to zcela zmenit image znacky a "vyplachnout" prumernym masam lidu hlavy marketingem. Jsem rad, ze timto smerem nejde - Bylo by to neco jako kombik Jaguar. Sportovnejsi motor Honda proste ma, tahne do cca 7500 otacek a nejradeji ma 7000.
Rikas "Nova generace se vice nahyba..." - myslis Civic? Novy Accord ma rozhodne tvrdsi podvozek, nez konkurenti. Jinak Civic je z nabidky Hondy (je to segment malych aut) modelem, ve kterem bude Honda delat, pokude nekde, nejvice kompromisu.
Neber to nijak osobne. Zkratka kazde auto ma neco. Golf ma neco proc si ho nekdo koupi, Honda ma neco proc si ji nekdo koupi. Ale co se tyce jizdnich vlastnosti, tam je Honda na spici.
Preji Ti, at si Golf uzijes a jsi s nim spokojen.
Dale nechci zvysovat informacni obsah na autorevue.cz aniz by mne za to platili, takze se bohuzel na toto tema odmlcim. Vyjma max. kratkych prispevku.