Subaru Impreza WRX STI 2011 v plné parádě

V New Yorku byl prvně vystaven nový vrcholný typ řady Impreza, provedení WRX STI. Ve verzi sedan a s klasickým velkým křídlem.

Řadu fanoušků těchto strojů jistě potěší, že pověstné „estéíčko“ mohou nově mít opět i v klasické čtyřdveřové karoserii. Díky tomu má zákazník poprvé v historii možnost volby mezi pětidveřovým hatchbackem a sedanem. Obě karosářské varianty přicházejí s novým rozšířením blatníků integrovaným do profilu karoserií. Impreza WRX STI pro modelový rok 2011 dostala nové nárazníky s ostřeji řezanými otvory pro přístup vzduchu k chladičům, přepracované mlhovky a pozměněnou masku chadiče, sedan do hry vrací velké přítlačné křídlo na víku zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Kromě výše popsaných, spíše drobných modifikací přichází nové STI především s přepracovaným pérováním, přičemž nové tužší pružiny doplňují stabilizační tyče s větším průměrem a odlehčené osmnáctipalcové ráfky, na přání značky BBS. Péra jsou vpředu tužší o 15,6 % a vzadu o plných 53 %. Interiér dostal nové barevné provedení s kombinací černých a stříbrných obkladů doplněné detaily s tmavě kovovým povrchem.

Pod kapotou se nic nezměnilo, nachází se tam tedy čtyřválcový „boxer“ s přeplňováním, objemem 2,5 l a výkonem 305 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O náležité zpomalení se stará brzdová soustava Brembo s protiblokovacím zařízením označeným Super Sport ABS, jež má v zatáčce snižovat vrozenou nedotáčivost. Samozřejmostí zůstává trvalý pohon všech kol se stavitelným, elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem DCCD nabízejícím kromě plně automatického režimu i šest předvolených odstupňování svornosti. Méně zkušení řidiči se mohou spolehnout na standardně dodávaný stabilizační systém VDC s integrovaným protiprokluzem a vhod jim přijde soustava SI-DRIVE umožňující skrze otočný ovladač na středovém panelu volit z jízdních režimů Intelligent, Sport a Sport Sharp.

Inovovaná Impreza STI pro modelový rok 2011 se u prodejců objeví v průběhu letošního léta. Ceny zatím nejsou známy, ale nelze očekávat významné změny oproti současnému stavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI  2011
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků