Subaru Impreza WRX STI 2011 v plné parádě

V New Yorku byl prvně vystaven nový vrcholný typ řady Impreza, provedení WRX STI. Ve verzi sedan a s klasickým velkým křídlem.

Řadu fanoušků těchto strojů jistě potěší, že pověstné „estéíčko“ mohou nově mít opět i v klasické čtyřdveřové karoserii. Díky tomu má zákazník poprvé v historii možnost volby mezi pětidveřovým hatchbackem a sedanem. Obě karosářské varianty přicházejí s novým rozšířením blatníků integrovaným do profilu karoserií. Impreza WRX STI pro modelový rok 2011 dostala nové nárazníky s ostřeji řezanými otvory pro přístup vzduchu k chladičům, přepracované mlhovky a pozměněnou masku chadiče, sedan do hry vrací velké přítlačné křídlo na víku zavazadelníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Kromě výše popsaných, spíše drobných modifikací přichází nové STI především s přepracovaným pérováním, přičemž nové tužší pružiny doplňují stabilizační tyče s větším průměrem a odlehčené osmnáctipalcové ráfky, na přání značky BBS. Péra jsou vpředu tužší o 15,6 % a vzadu o plných 53 %. Interiér dostal nové barevné provedení s kombinací černých a stříbrných obkladů doplněné detaily s tmavě kovovým povrchem.

Pod kapotou se nic nezměnilo, nachází se tam tedy čtyřválcový „boxer“ s přeplňováním, objemem 2,5 l a výkonem 305 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O náležité zpomalení se stará brzdová soustava Brembo s protiblokovacím zařízením označeným Super Sport ABS, jež má v zatáčce snižovat vrozenou nedotáčivost. Samozřejmostí zůstává trvalý pohon všech kol se stavitelným, elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem DCCD nabízejícím kromě plně automatického režimu i šest předvolených odstupňování svornosti. Méně zkušení řidiči se mohou spolehnout na standardně dodávaný stabilizační systém VDC s integrovaným protiprokluzem a vhod jim přijde soustava SI-DRIVE umožňující skrze otočný ovladač na středovém panelu volit z jízdních režimů Intelligent, Sport a Sport Sharp.

Inovovaná Impreza STI pro modelový rok 2011 se u prodejců objeví v průběhu letošního léta. Ceny zatím nejsou známy, ale nelze očekávat významné změny oproti současnému stavu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX STI  2011
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků