Subaru Impreza WRX: lepší podvozek, více síly

Ačkoli nová Impreza patří na trhu spíše k nováčkům, pro modelový rok 2009 prošlo provedení WRX dílčími úpravami.

Do nového modelového roku vyráží s typickou fortelností a nově odladěným, přeplňovaným čtyřválcem „boxer“ se zdvihovým objemem 2,5 l. Jeho výkon se podařilo zvýšit o nezanedbatelných 41 koní na celkových 265 koní při 6 000 ot./min. Výkon je na vozovku opět přenášen prostřednictvím stálého, „symetrického“ pohonu všech kol a pětistupňovou převodovku s manuálním řazením, jež je pro všechny trhy v modelu WRX jedinou volbou. Kola zůstávají sedmnáctipalcová, ale obouvají nyní pneumatiky o rozměru 225/45 R17 namísto dosavadních 205/50 R17.

Zavěšení kol dostalo tužší pružiny, vylepšené tlumiče, horní ramena z v rcholného provedení STI a stabilizátory o větším průměru. Příplatkový paket Aero již nebue k dispozici, protože se stává standardní výbavou. Zahrnuje masku chladiče STI, zadní spoiler a difuser pod vozem. Změny se týkají pětidvéřového hatchbacku WRX a čtyřdvéřového sedanu 2,5GT, jenž je však k dispozici pouze na vybraných trzích a spokojit se musí s dosavadním motorem o výkonu 224 koní.

Subaru si od takto upravené Imprezy WRX slibuje další zvýšení tržního podílu ve třídě rychlých hatchbacků. Nebude to však mít lehké, neboť konkurence nespí, a tak se modernizovaná Impreza WRX bude muset pustit do křížku třeba s novým Mitsubishi Lancerem Ralliart.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků