Subaru Impreza WRX: lepší podvozek, více síly

Ačkoli nová Impreza patří na trhu spíše k nováčkům, pro modelový rok 2009 prošlo provedení WRX dílčími úpravami.

Do nového modelového roku vyráží s typickou fortelností a nově odladěným, přeplňovaným čtyřválcem „boxer“ se zdvihovým objemem 2,5 l. Jeho výkon se podařilo zvýšit o nezanedbatelných 41 koní na celkových 265 koní při 6 000 ot./min. Výkon je na vozovku opět přenášen prostřednictvím stálého, „symetrického“ pohonu všech kol a pětistupňovou převodovku s manuálním řazením, jež je pro všechny trhy v modelu WRX jedinou volbou. Kola zůstávají sedmnáctipalcová, ale obouvají nyní pneumatiky o rozměru 225/45 R17 namísto dosavadních 205/50 R17.

Zavěšení kol dostalo tužší pružiny, vylepšené tlumiče, horní ramena z v rcholného provedení STI a stabilizátory o větším průměru. Příplatkový paket Aero již nebue k dispozici, protože se stává standardní výbavou. Zahrnuje masku chladiče STI, zadní spoiler a difuser pod vozem. Změny se týkají pětidvéřového hatchbacku WRX a čtyřdvéřového sedanu 2,5GT, jenž je však k dispozici pouze na vybraných trzích a spokojit se musí s dosavadním motorem o výkonu 224 koní.

Subaru si od takto upravené Imprezy WRX slibuje další zvýšení tržního podílu ve třídě rychlých hatchbacků. Nebude to však mít lehké, neboť konkurence nespí, a tak se modernizovaná Impreza WRX bude muset pustit do křížku třeba s novým Mitsubishi Lancerem Ralliart.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků