Subaru Impreza WRX diesel: opět blíže skutečnosti

Celý únor provázely motoristický svět informace, že Subaru hodlá přijít na trh s ostrým provedením modelu Impreza, který bude pohánět naftový motor. Původně se hovořilo i o verzi STi, což se zdálo být velmi nepravděpodobným, ale v minulosti jsme se již mohli několikrát přesvědčit, že vše je za určitých podmínek možné.

Doba šla dále a nyní to s rychlým naftovým Subaru vypadá velmi zajímavě. Ostrá Impreza s naftou skutečně bude, ale půjde o provedení WRX, tedy o výkonnou, ale pořád dostatečně civilní verzi, která nezničí ducha STi.

O pohon se bude starat modifikovaný čtyřválcový boxer, který spaluje naftu a který byl představen již dříve. Jeho výkon má pro verzi WRX vzrůst až na 200 koní a točivý moment přes 400 Nm a to vše s jedním turbem. Původně se totiž hovořilo o 180 koních a 400 Nm. Tato verze se sice na trh dostane také, ale bude určena pro větší modely Subaru, kde výkon 150 koní není nijak omračující.

Subaru navíc jde s naftou ještě dál. Nyní pracuje na inovacích, které umožní tento motor prodávat i ve Spojených státech. Pokud ovšem Subaru bude na těchto inovacích pracovat stejně rychle, jako na vývoji naftového boxeru, pak se tak stane až za pár let...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků