Subaru Impreza WRX 2011: facelift ve stylu STi

Dubnový autosalon v New Yorku se stane místem premiéry modernizované verze modelu Impreza WRX. Ta bude především širší.

Třetí generace Subaru Impreza se zatím neprodává nijak dlouho, ale její takřka vrcholné provedení WRX již zaznamenalo několik výrazných vylepšení. To nejvýznamnější proběhlo během příprav na modelový rok 2009, kdy vůz dostal posílený motor a nově odladěný podvozek, a pro rok 2011 budou úpravy ještě citelnější, a to alespoň na první pohled: Impreza WRX totiž adoptuje rozšířenou karosérii z nejrychlejší verze WRX STI. Lhostejno přitom, zda zvolíte standardní pětidvéřovou karosérii, nebo kompaktní sedánek, jenž se na vybraných trzích pokouší vrátit jménu Impreza někdejší zvuk.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka se vyznačuje o necelých 40 mm rozšířeným rozchodem předních i zadních kol a tomu uzpůsobenými exteriérovými doplňky, mezi něž kromě rozšířených blatníků patří též větší, zatmavená maska chladiče. Kromě výše popsaného pochází z provedení WRX STI i tužší uchycení zadního pomocného rámu ke karosérii či širší sedmnáctipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 235/45 R17 (dosud 225/45 R17).

Pod kapotou se toho mnoho nezměnilo a o pohon modernizované Imprezy WRX se stará, alespoň v USA, zážehový čtyřválcový „boxer“ s objemem 2,5 l a výkonem 265 koní (194 kW) doplněný osvědčenou pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Subaru nás při prvotním představení inovovaného WRX bohužel zrovna nezavalilo jeho fotografiemi, a tak si musíme vystačit s různě ořezanými třemi snímky. Lepší sady se snad dočkáme po předsatvení voozu za velkou louží...

Tip: Přečtěte si náš poslední test Imprezy ve verzích WRX a STi.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX 2011
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků