Subaru Impreza WRX 2011: facelift ve stylu STi

Dubnový autosalon v New Yorku se stane místem premiéry modernizované verze modelu Impreza WRX. Ta bude především širší.

Třetí generace Subaru Impreza se zatím neprodává nijak dlouho, ale její takřka vrcholné provedení WRX již zaznamenalo několik výrazných vylepšení. To nejvýznamnější proběhlo během příprav na modelový rok 2009, kdy vůz dostal posílený motor a nově odladěný podvozek, a pro rok 2011 budou úpravy ještě citelnější, a to alespoň na první pohled: Impreza WRX totiž adoptuje rozšířenou karosérii z nejrychlejší verze WRX STI. Lhostejno přitom, zda zvolíte standardní pětidvéřovou karosérii, nebo kompaktní sedánek, jenž se na vybraných trzích pokouší vrátit jménu Impreza někdejší zvuk.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka se vyznačuje o necelých 40 mm rozšířeným rozchodem předních i zadních kol a tomu uzpůsobenými exteriérovými doplňky, mezi něž kromě rozšířených blatníků patří též větší, zatmavená maska chladiče. Kromě výše popsaného pochází z provedení WRX STI i tužší uchycení zadního pomocného rámu ke karosérii či širší sedmnáctipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 235/45 R17 (dosud 225/45 R17).

Pod kapotou se toho mnoho nezměnilo a o pohon modernizované Imprezy WRX se stará, alespoň v USA, zážehový čtyřválcový „boxer“ s objemem 2,5 l a výkonem 265 koní (194 kW) doplněný osvědčenou pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Subaru nás při prvotním představení inovovaného WRX bohužel zrovna nezavalilo jeho fotografiemi, a tak si musíme vystačit s různě ořezanými třemi snímky. Lepší sady se snad dočkáme po předsatvení voozu za velkou louží...

Tip: Přečtěte si náš poslední test Imprezy ve verzích WRX a STi.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků