Subaru Impreza WRX 2011: facelift ve stylu STi

Dubnový autosalon v New Yorku se stane místem premiéry modernizované verze modelu Impreza WRX. Ta bude především širší.

Třetí generace Subaru Impreza se zatím neprodává nijak dlouho, ale její takřka vrcholné provedení WRX již zaznamenalo několik výrazných vylepšení. To nejvýznamnější proběhlo během příprav na modelový rok 2009, kdy vůz dostal posílený motor a nově odladěný podvozek, a pro rok 2011 budou úpravy ještě citelnější, a to alespoň na první pohled: Impreza WRX totiž adoptuje rozšířenou karosérii z nejrychlejší verze WRX STI. Lhostejno přitom, zda zvolíte standardní pětidvéřovou karosérii, nebo kompaktní sedánek, jenž se na vybraných trzích pokouší vrátit jménu Impreza někdejší zvuk.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka se vyznačuje o necelých 40 mm rozšířeným rozchodem předních i zadních kol a tomu uzpůsobenými exteriérovými doplňky, mezi něž kromě rozšířených blatníků patří též větší, zatmavená maska chladiče. Kromě výše popsaného pochází z provedení WRX STI i tužší uchycení zadního pomocného rámu ke karosérii či širší sedmnáctipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 235/45 R17 (dosud 225/45 R17).

Pod kapotou se toho mnoho nezměnilo a o pohon modernizované Imprezy WRX se stará, alespoň v USA, zážehový čtyřválcový „boxer“ s objemem 2,5 l a výkonem 265 koní (194 kW) doplněný osvědčenou pětistupňovou převodovkou s manuálním řazením.

Subaru nás při prvotním představení inovovaného WRX bohužel zrovna nezavalilo jeho fotografiemi, a tak si musíme vystačit s různě ořezanými třemi snímky. Lepší sady se snad dočkáme po předsatvení voozu za velkou louží...

Tip: Přečtěte si náš poslední test Imprezy ve verzích WRX a STi.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza WRX 2011
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků