Subaru Impreza STI Spec C: další level

Již v loňském dubnu jsme zachytili zprávy o chystané vrcholné verzi řady Impreza. Nyní je zde v plné parádě a lesku.

Již loni se proslýchalo, že u Subaru pracují na ještě lehčím a výkonnějším provedení Imprezy WRX STI s označením Spec C, která již beztak patří k leaderům ve své početně omezené kategorii a svými výkony a praktičností často deklasuje i daleko dražší konkurenty. Teprve včera však automobilka uvedla první detaily, Impreza WRX STI Spec C vstupuje na japonský trh již tento týden.

Novinka pochopitelně vychází z vrcholného provedení STI, ale vyznačuje se drobnými zlepšeními podvozku, motoru a odlehčenou karosérií, přímo odvozenou z továrního soutěžního programu. Pohoná jednotka dostala upravený program řídicí jednotky, jenž má za úkol především zrychlit odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a zlepšit akceleraci. Turbodmychadlo obdrželo nová kuličková ložiska a výkon přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru nyní dosahuje 304 koní (227 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 422 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podvozek byl vyztužen a ve spojení s novým pérováním na obou nápravách vozu zlepšuje stabilitu a chování v situacích na hranici adheze. Konstruktéři u vozu Impreza WRX STI Spec C nahradili běžně používaný zadní diferenciál typu Torsen s omezenou svorností novým, veskrze mechanickým zařízením, jež má vozu zajistit trvalý a mohutný zátah zadních kol při akceleraci v zatáčkách.

Hmotnost vozu byla snížena použitím hliníkové kapoty, plastových dveřních oken či menším akumulátorem Panasonic, tyto snahy se nám mohou zdát přinejmenším úsměvné, na druhou stranu každý kilogram dolů je pro sportovní vůz výhodou. Bohužel zatím nevíme nic o dynamických parametrech této novinky, pročež stěží zhodnotíme přínos těchto investic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další specifika verze Spec C patří nová litá kola s průměrem ráfků 19 palců, sada pro opravu defektu pneumatiky místo rezervního kola, zlatě lakované třmeny brzd Brembo, čalounění sedadel Recaro v kombinaci kůže a Alcantry a dvojice nových odstínů laku, žlutá Sunrise Yellow a bílá Pure White.

V tomto provedení se imprez vyrobí pouze devět set a zatím nemáme informace o tom, zda se objeví s levostranným řízením, tedy i na jiných trzích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Subaru Impreza STI Spec C
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků