Subaru Impreza STI Spec C: další level

Již v loňském dubnu jsme zachytili zprávy o chystané vrcholné verzi řady Impreza. Nyní je zde v plné parádě a lesku.

Již loni se proslýchalo, že u Subaru pracují na ještě lehčím a výkonnějším provedení Imprezy WRX STI s označením Spec C, která již beztak patří k leaderům ve své početně omezené kategorii a svými výkony a praktičností často deklasuje i daleko dražší konkurenty. Teprve včera však automobilka uvedla první detaily, Impreza WRX STI Spec C vstupuje na japonský trh již tento týden.

Novinka pochopitelně vychází z vrcholného provedení STI, ale vyznačuje se drobnými zlepšeními podvozku, motoru a odlehčenou karosérií, přímo odvozenou z továrního soutěžního programu. Pohoná jednotka dostala upravený program řídicí jednotky, jenž má za úkol především zrychlit odezvu na sešlápnutí plynového pedálu a zlepšit akceleraci. Turbodmychadlo obdrželo nová kuličková ložiska a výkon přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru nyní dosahuje 304 koní (227 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 422 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podvozek byl vyztužen a ve spojení s novým pérováním na obou nápravách vozu zlepšuje stabilitu a chování v situacích na hranici adheze. Konstruktéři u vozu Impreza WRX STI Spec C nahradili běžně používaný zadní diferenciál typu Torsen s omezenou svorností novým, veskrze mechanickým zařízením, jež má vozu zajistit trvalý a mohutný zátah zadních kol při akceleraci v zatáčkách.

Hmotnost vozu byla snížena použitím hliníkové kapoty, plastových dveřních oken či menším akumulátorem Panasonic, tyto snahy se nám mohou zdát přinejmenším úsměvné, na druhou stranu každý kilogram dolů je pro sportovní vůz výhodou. Bohužel zatím nevíme nic o dynamických parametrech této novinky, pročež stěží zhodnotíme přínos těchto investic.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi další specifika verze Spec C patří nová litá kola s průměrem ráfků 19 palců, sada pro opravu defektu pneumatiky místo rezervního kola, zlatě lakované třmeny brzd Brembo, čalounění sedadel Recaro v kombinaci kůže a Alcantry a dvojice nových odstínů laku, žlutá Sunrise Yellow a bílá Pure White.

V tomto provedení se imprez vyrobí pouze devět set a zatím nemáme informace o tom, zda se objeví s levostranným řízením, tedy i na jiných trzích. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Subaru Impreza STI Spec C
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků