Subaru Impreza STI Cosworth CS400 opět jen poodhaleno, bude mít „pouze” 400 koní

Již v únoru jsme vám přinesli první upoutávku na ostré Subaru Impreza STi Cosworth. Karty se tehdy zdály být rozdány jasně - renomovaný britský úpravce si vzal do parády japonskou legendu a udělal z ní něco zcela mimořádného. Informace hovořily o superostrém voze s výkonem až 500 koní a jeho představením na ženevském autosalonu.

Co z toho se stalo realitou? Nic. Pochybovat o skutečnosti celého díla jsme začali už v Ženevě poté, co ze všech chystaných premiér spadly plachty. Žádná Impreza Cosworth mezi nimi totiž nebyla.

Nyní se zdá, že Impreza Cosworth skutečná je, o více než měsíc později totiž Cosworth přišel s další zprávou. K představení má to všechno sice ještě daleko, nicméně pár nových fotografií je doplňěno i několika informacemi, a tak si je pojďme projít.

V prvé řadě známe celé jméno vozu. To zní Subaru Impreza STI Cosworth CS400 a číslovka za písmeny CS neznačí nic jiného než výkon. Pět set koní to tedy není, ale i čtyři sta je pěkná porce, čítající o rovnou stovku koníků více než sériové provedení. Dvouapůllitrový čtyřválec je bude dodávat přesně v 5 750 ot., což postačí ke zrychlení na tovku za pouhých 3,7 sekundy - to je o celých 1,5 sekundy lepší čas než v případě „sériovky”.

Úpravy ale nezůstanou jen u motoru, těšit se můžeme i na kvalitní brzdový systém AP Racing s velkými kotouči o průměru 355 mm a šestipístkovými třmeny. Úpravený bude samozřejmě i podvozek, exteriér a interiér, zde ovšem Cosworth se Subaru sdílnější nebyli.

Víme dále už jen to, že vůz bude vyroben pouze v 75 exemplářích a jeho prodeje budou zahájeny v červnu letošního roku. Více informací máme slíbeno až na blíže nespecifikovanou dobu „blížší zahájení prodejů vozu.” Snad tentokrát vyjde alespoň onen červen...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza STI Cosworth CS400 zatím stále jen takto
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků