Subaru Impreza STI Cosworth CS400 opět jen poodhaleno, bude mít „pouze” 400 koní

Již v únoru jsme vám přinesli první upoutávku na ostré Subaru Impreza STi Cosworth. Karty se tehdy zdály být rozdány jasně - renomovaný britský úpravce si vzal do parády japonskou legendu a udělal z ní něco zcela mimořádného. Informace hovořily o superostrém voze s výkonem až 500 koní a jeho představením na ženevském autosalonu.

Co z toho se stalo realitou? Nic. Pochybovat o skutečnosti celého díla jsme začali už v Ženevě poté, co ze všech chystaných premiér spadly plachty. Žádná Impreza Cosworth mezi nimi totiž nebyla.

Nyní se zdá, že Impreza Cosworth skutečná je, o více než měsíc později totiž Cosworth přišel s další zprávou. K představení má to všechno sice ještě daleko, nicméně pár nových fotografií je doplňěno i několika informacemi, a tak si je pojďme projít.

V prvé řadě známe celé jméno vozu. To zní Subaru Impreza STI Cosworth CS400 a číslovka za písmeny CS neznačí nic jiného než výkon. Pět set koní to tedy není, ale i čtyři sta je pěkná porce, čítající o rovnou stovku koníků více než sériové provedení. Dvouapůllitrový čtyřválec je bude dodávat přesně v 5 750 ot., což postačí ke zrychlení na tovku za pouhých 3,7 sekundy - to je o celých 1,5 sekundy lepší čas než v případě „sériovky”.

Úpravy ale nezůstanou jen u motoru, těšit se můžeme i na kvalitní brzdový systém AP Racing s velkými kotouči o průměru 355 mm a šestipístkovými třmeny. Úpravený bude samozřejmě i podvozek, exteriér a interiér, zde ovšem Cosworth se Subaru sdílnější nebyli.

Víme dále už jen to, že vůz bude vyroben pouze v 75 exemplářích a jeho prodeje budou zahájeny v červnu letošního roku. Více informací máme slíbeno až na blíže nespecifikovanou dobu „blížší zahájení prodejů vozu.” Snad tentokrát vyjde alespoň onen červen...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza STI Cosworth CS400 zatím stále jen takto
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků