Subaru Impreza STI Cosworth CS400 opět jen poodhaleno, bude mít „pouze” 400 koní

Již v únoru jsme vám přinesli první upoutávku na ostré Subaru Impreza STi Cosworth. Karty se tehdy zdály být rozdány jasně - renomovaný britský úpravce si vzal do parády japonskou legendu a udělal z ní něco zcela mimořádného. Informace hovořily o superostrém voze s výkonem až 500 koní a jeho představením na ženevském autosalonu.

Co z toho se stalo realitou? Nic. Pochybovat o skutečnosti celého díla jsme začali už v Ženevě poté, co ze všech chystaných premiér spadly plachty. Žádná Impreza Cosworth mezi nimi totiž nebyla.

Nyní se zdá, že Impreza Cosworth skutečná je, o více než měsíc později totiž Cosworth přišel s další zprávou. K představení má to všechno sice ještě daleko, nicméně pár nových fotografií je doplňěno i několika informacemi, a tak si je pojďme projít.

V prvé řadě známe celé jméno vozu. To zní Subaru Impreza STI Cosworth CS400 a číslovka za písmeny CS neznačí nic jiného než výkon. Pět set koní to tedy není, ale i čtyři sta je pěkná porce, čítající o rovnou stovku koníků více než sériové provedení. Dvouapůllitrový čtyřválec je bude dodávat přesně v 5 750 ot., což postačí ke zrychlení na tovku za pouhých 3,7 sekundy - to je o celých 1,5 sekundy lepší čas než v případě „sériovky”.

Úpravy ale nezůstanou jen u motoru, těšit se můžeme i na kvalitní brzdový systém AP Racing s velkými kotouči o průměru 355 mm a šestipístkovými třmeny. Úpravený bude samozřejmě i podvozek, exteriér a interiér, zde ovšem Cosworth se Subaru sdílnější nebyli.

Víme dále už jen to, že vůz bude vyroben pouze v 75 exemplářích a jeho prodeje budou zahájeny v červnu letošního roku. Více informací máme slíbeno až na blíže nespecifikovanou dobu „blížší zahájení prodejů vozu.” Snad tentokrát vyjde alespoň onen červen...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Subaru Impreza STI Cosworth CS400 zatím stále jen takto
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků